دیگه چه خبر؟




آزادی دو مرزبان دو سال پس از ربوده شدن

 خبر اول اینکه، مرزبانان به گروگان گرفته شده توسط گروهک تروریستی جیش‌الظلم در پی اقدامات اطلاعاتی موفق در سیستان و بلوچستان آزاد شدند. به گزارش ایلنا، در اطلاعیه مربوط به آزادی این مرزبانان اعلام شد: «با تلاش‌های مستمر قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و طی اقدامات اطلاعاتی موفق ۲ نفر از رزمندگان مرزبانی نیروی زمینی سپاه و نیروی پرافتخار انتظامی که در سال ۱۳۹۷ توسط گروهک تروریستی و ضد انقلاب جیش‌الظلم در مرزهای جنوب شرق کشور به گروگان گرفته شده بودند، شب گذشته (سه‌شنبه) آزاد و به آغوش وطن اسلامی بازگشتند». مرزبانان آزاد شده از جمله ۱۲ مرزبانی بودند که ۲۴ مهر۹۷ در مرز میرجاوه (منطقه صفر مرزی لولکدان) استان سیستان و بلوچستان توسط عناصر گروه تروریستی موسوم به جیش‌العدل ربوده و به داخل خاک پاکستان انتقال داده شدند. پنج نفر از این مرزبانان ۲۴ آبان همان سال با پیگیری‌های دولت پاکستان آزاد و به ایران تحویل داده شدند؛ همچنین فرمانده نیروی زمینی سپاه ۲۷ اسفندماه ۹۷ از آزادی چهار نفر آنان خبر داد.

تحلیل «فرانس پرس» از خروج ناو هواپیمابر «نیمیتز»

 خبر دیگر اینکه، خبرگزاری فرانسه با اشاره به اینکه وزارت دفاع امریکا(پنتاگون) اعلام کرد که ناوهواپیمابر «نیمیتز» خلیج فارس را بعداز چندماه حضور در آب‌های این منطقه ترک کرده است، نوشت که این گام نشانه‌ای از تمایل دولت جدید امریکا برای کاهش تنش‌ها با ایران است. به گزارش ایرنا، این تحلیل خبرگزاری فرانسه پس از آن است که «جان کربی» سخنگوی پنتاگون روزسه‌شنبه گفت: ناو گروه هواپیمابر نیمیتز که در محدوده مأموریت فرماندهی مرکزی امریکا در خاورمیانه حضور داشت به طور کامل به منطقه تحت فرماندهی اقیانوس‌های هند و آرام رفته است. کربی گفته بود: پس از آنکه دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق امریکا حضور نظامی امریکا در خلیج فارس را تقویت کرد، حال دولت «جوبایدن» رئیس جمهوری جدید معتقد است که باقی ماندن ناو هواپیمابر در خلیج فارس برای نیازهای امنیتی امریکا ضروری نیست.

 ذوالنوری: پشتوانه اجرایی اصولگرایان
برای مذاکره بیشتر است

 دست آخر اینکه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با این استدلال که اصولگرایان به سیاست‌های نظام نزدیک‌تر هستند، مذاکره دولت بایدن با اصولگرایان را بهتر دانست. به گزارش عصر ایران، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری اینکه دولت بایدن برای مذاکره منتظر دولت آینده ایران باشد را خطای محض دانست و گفت: در خصوص ارتباط با امریکا، مسائل هسته‌ای و سیاست‌های کلان نظام، دولت‌ها نیستند که تصمیم می‌گیرند بلکه کلیت نظام در این رابطه تصمیم می‌گیرد و دولت بعد چه اصولگرا باشد چه اصلاح‌طلب باید همان سیاست‌ها را اجرایی کند.  فقط اگر دولت اصولگرا باشد و توافقی حاصل شود پشتوانه اجرای آن بیشتر است چون اصولگراها به سیاست‌های نظام نزدیک‌تر هستند و نمی‌آیند خلاف سیاست‌های نظام راهی را بروند که وسطش بخواهند برگردند. تأکید ذوالنوری بر اینکه دولت‌ها سیاست‌های کلان نظام بخصوص در موضوعات کلان مثل هسته‌ای را اجرا می‌کنند، مخالف رفتار و عملکرد انتقادی او و هم طیفانش علیه دولت است که با اذعان به چنین امری همواره دولت را بابت امضای برجام مخاطب تندترین انتقادات قرار داده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7559/3/568527/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها