اخـــــــــبار




تیک تاک به فعالیت خود در هند پایان می دهد

همزمان با تداوم تحریم تیک تاک توسط هند، این شرکت چینی از تعداد نیروی کار خود در هند کاسته و ممکن است فعالیت در این کشور را به‌طور کامل متوقف کند.
به‌گزارش مهر، با گذشت 7 ماه از ممنوع شدن استفاده از تیک تاک در هند، مدیران این اپلیکیشن گپ و گفت‌و‌گو تصمیم گرفته‌اند از تعداد نیروی کار خود در هند به طور جدی بکاهند و برخی منابع مطلع از احتمال توقف کامل فعالیت‌های تیک تاک در هند خبر می‌دهند.
سخنگوی تیک تاک توقف فعالیت در هند را تأیید نکرده، اما می‌گوید نیروی کار این شرکت در هند کاهش می‌یابد. وی در این مورد گفته است: با توجه به اینکه دولت هند در هفت ماه اخیر اظهارنظری در مورد نحوه حل و فصل موضوعات فی مابین نداشته، تیک تاک با کمال تأسف تصمیم گرفته تا نیروی کار خود در هند را کاهش دهد. ما امیدواریم تا فعالیت خود در هند را از نو آغاز کرده و از صدها میلیون کاربر خود پشتیبانی کنیم. گفته می‌شود تیک تاک اکثر کارکنان محلی خود را اخراج می‌کند. در عین حال مشخص نیست چند نفر کماکان به کار برای تیک تاک ادامه می‌دهند. تا آوریل سال ۲۰۲۰ و قبل از آغاز تنش نظامی میان هند و چین حدود ۳۰ درصد از دانلودهای تیک تاک مربوط به کشور هند بود و تا ژوئن سال گذشته هم تیک تاک حدود ۱۶۷ میلیون کاربر در هند داشت.

با اعلام مقررات جدید
فعالیت در ویکی پدیا قانونمند می‌شود

بنیاد اداره کننده دایرة‌المعارف آنلاین ویکی پدیا نخستین دستورالعمل جهانی را با هدف پاسخگویی به انتقاد از عدم مقابله با سوءاستفاده از این سایت و فقدان تنوع، رونمایی کرد.
به گزارش ایسنا، پلتفرم‌های آنلاین برای رفتارهای توهین آمیز، خشونت کلامی و اشکال دیگر محتوای مشکل ساز بشدت زیر ذره بین رفته‌اند و وادار شده‌اند مقررات محتوا را اصلاح کرده و نظارت دقیق تری را انجام دهند.
برخلاف رویکرد بالا به پایین غول‌های شبکه اجتماعی مانند فیس‌بوک و توئیتر در خصوص اداره محتوا، دایرة المعارف آنلاین ویکی پدیا که ماه گذشته ۲۰ ساله شد، در خصوص مسائل مربوط به رفتار کاربران، عمدتاً به داوطلبانی متکی است که پولی دریافت نمی‌کنند. بنیاد ویکی مدیا اعلام کرد پس از این که هیأت امنا در ماه مه سال گذشته به ایجاد استانداردهای الزام آور جدید رأی دادند، بیش از ۱۵۰۰ داوطلب ویکی پدیا از پنج قاره و ۳۰ زبان در ایجاد مقررات جدید مشارکت کردند.
کد رفتاری جدید ویکی پدیا آزار در داخل و خارج این سایت را ممنوع کرده و کاربران را از رفتارهایی مانند نفرت پراکنی، استفاده از ناسزا و حمله به ویژگی‌های شخصیتی و تهدید به خشونت فیزیکی و آزار و اذیت یا دنبال کردن فردی در مقالات مختلف برای انتقاد از کار وی برحذر می‌دارد. همچنین معرفی عامدانه اطلاعات غلط و جانبدارانه در محتوای ویکی پدیا ممنوع است. ویکی پدیا در مقایسه با پلتفرم‌های شبکه اجتماعی که برای محدود کردن انتشار اطلاعات غلط دست و پنجه نرم می‌کنند، سایت نسبتاً قابل اعتمادتر به شمار می‌رود. کاترین ماهر، مدیر اجرایی بنیاد ویکی مدیا در مصاحبه با رویترز اظهار کرد: نگرانی کاربران از این که مقررات جدید به معنای اعمال محدودیت بیشتر در این سایت است، بی‌پایه و اساس است.
ویکی پدیا ۲۳۰ هزار ویرایشگر داوطلب دارد که روی مقالات این سایت کار می‌کنند و بیش از ۳۵۰۰ ناظر هم می‌توانند اقداماتی نظیر مسدود کردن محتوا یا محدود کردن ویرایش برخی از صفحات را انجام دهند؛ شکایات مطرح شده اغلب توسط گروهی از کاربران منتخب گروه‌های ویکی پدیا مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

ضرر ۵.۶ میلیارد دلاری خدمات کلود گوگل

براساس آمار منتشر شده از سوی شرکت آلفابت که گوگل از زیرمجموعه‌های آن است، میزان فروش خدمات کلود گوگل در سال ۲۰۲۰ حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.
به‌گزارش سیتنا، درآمد گوگل از محل ارائه خدمات کلود در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ با کاهش ۵۰ درصدی از ۱۳ میلیارد دلار به ۵.۶ میلیارد دلار رسیده و خسارت قابل توجهی برای گوگل ایجاد کرده است. با این حال گوگل امیدوار است این روند در سال ۲۰۲۱ تغییر کند؛ زیرا استقبال از خدمات کلود این شرکت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ مناسب بوده و فروشی ۳.۸ میلیارد دلاری را به ثبت رسانده است. این رقم نسبت به سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ حدود ۴۶ درصد رشد نشان می‌دهد.
گوگل در زمینه ارائه خدمات کلود از رقبایی مانند مایکروسافت و آمازون عقب‌تر است؛ البته مشخص نیست گوگل می‌تواند بر عقب ماندگی فعلی خود غلبه کند یا کماکان آمازون و مایکروسافت شرایط بهتری در مقایسه با این شرکت خواهند داشت. گوگل امیدوار است با افزایش مداوم درآمد خود از محل ارائه خدمات کلود بتواند فاصله با آمازون و مایکروسافت را کمتر کند.
به‌نظر می‌رسد گوگل برای بهبود شرایط خود در حوزه کلود کار سختی پیش رو دارد. آمازون با ده سال فعالیت مداوم توانست خدمات کلود خود را سودآور کند و در حال حاضر سالانه از این طریق ۴۵ میلیارد دلار درآمد دارد. در مقابل گوگل تسلط قابل توجهی بر بازار تبلیغات دیجیتال دارد و تنها در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ از این طریق ۵۲.۹ میلیارد دلار درآمد کسب کرده و کل درآمد آن از این محل در سال ۲۰۲۰ در حدود ۱۷۰ میلیارد دلار بوده است.

کناره گیری جف بزوس از مدیریت آمازون

جف بزوس تابستان ۲۰۲۱ از سمت خود به‌عنوان مدیریت ارشد اجرایی کناره‌گیری می‌کند.
به گزارش مهر، جف بزوس بنیانگذار آمازون از سمت مدیریت ارشد اجرایی این شرکت کناره‌گیری می‌کند و پست مدیر اجرایی را برعهده می‌گیرد.همچنین قرار است مدیر بخش ابر رایانشی آمازون جایگزین بزوس شود.این اقدام نشان می‌دهد شرکت در حال تغییر از یک خرده فروشی آنلاین به یک مجموعه بزرگ اینترنتی است.
طبق اطلاعات موجود تابستان سال ۲۰۲۱ میلادی بزوس ۵۷ ساله از سمت خود به‌عنوان مدیر بزرگترین خرده فروشی آنلاین جهان کناره‌گیری می‌کند و آن را به «اندی جاسی» مدیر بخش سرویس‌های وب آمازون (AWS) واگذار می‌کند.او در حالی سمت خود را ترک می‌کند که ۲۷ سال قبل فعالیت خود را به‌عنوان یک فروشنده اینترنتی کتاب آغاز کرد. جاسی ۵۳ ساله در سال ۱۹۹۷ میلادی به آمازون پیوست و بخش سرویس‌های وب آمازون را پایه‌گذاری کرد و شاهد رشد پلتفرم گسترده‌ای شد که میلیون‌ها مشتری دارد.

حذف «جک ما» از فهرست کارآفرینان برتر چین

جک ما، مؤسس گروه علی بابا از فهرست کارآفرینان برتر چین که توسط یک رسانه دولتی انتشار یافت، حذف شد تا بار دیگر مغضوب واقع شدن این میلیاردر چینی را تأیید کند.
به گزارش ایسنا، در مقاله صفحه اول «شانگهای سکیوریتیز نیوز» نامی از این میلیاردر معروف برده نشد در عوض افرادی نظیر رن ژنگ فی از هواوی، لی جون از شرکت شیائومی و وانگ چوان فو از شرکت BYD برای نقشی که در اقتصاد این کشور داشته‌اند مورد تمجید قرار گرفتند.
این مقاله همزمان با اعلام درآمدهای سه ماهه گروه علی بابا منتشر شد.
دلیل مغضوب واقع شدن «جک ما» به سخنرانی ۲۴ اکتبر وی برمی‌گردد که در آن از سیستم رگولاتوری چین بشدت انتقاد کرده بود. این انتقاد به توقف عرضه اولیه عمومی سهام گروه آنت به ارزش ۳۷ میلیارد دلار منجر شد.
رگولاتورهای چین از آن زمان تحقیقات ضد انحصارطلبی علیه علی بابا راه انداخته‌اند و مقرراتی سختگیرانه‌تر را برای گروه آنت بررسی کرده‌اند.
جک ما که همیشه در صحنه بود، متعاقب وقایع مذکور به مدت سه ماه دیده نشد و شایعاتی درباره ناپدید شدن وی به راه افتاد. وی ماه گذشته در یک ویدیوی ۵۰ ثانیه‌ای ظاهر شد.
براساس گزارش رویترز، نشریه «شانگهای سکیوریتیز نیوز» در گزارش خود نوشته بود اگرچه برخی از کارآفرینانی که زمانی تحسین کرده بود، در تلاش برای گسستن از سیستم اقتصادی قدیمی و محکم، مانند قهرمانان بی پروا عمل کردند ،اما اکنون گروهی از شرکت‌هایی را هدایت می کنند که به مقررات توسعه عمل کرده و تابع مقررات بازار هستند.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7559/17/568603/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها