درباره انصاریانی که بازیگر، تهیه‌کننده، مجری و خواننده شد

از زیر آسمان شهر تا جشنواره فجر


آدرینا ورشینگر / علی انصاریان به غیر از زندگی فوتبالی، یکی زندگی هنری و سینمایی هم داشته است. او به قول خودش که از کودکی عاشق فیلم‌های فردین، بهروز وثوقی و ناصر ملک مطیعی بود و در سینمای جهان هم فیلم‌های بروس لی را دنبال می‌کرد، اولین بار در دوران فوتبال خود و در سال 80 و در دو قسمت از مجموعه طنز «زیر آسمان شهر» به کارگردانی مهران غفوریان به عنوان بازیگر مهمان حضور پیدا کرد و به همین صورت در مجموعه طنز «پاورچین» به کارگردانی مهران مدیری در سال 83 در دو قسمت به عنوان بازیگر مهمان و در نقش خودش بازی کرد. «پاداش سکوت» به کارگردانی مازیار میری اولین فیلم سینمایی انصاریان بود. او در ادامه در یک قسمت از سریال «چارخونه» به کارگردانی سروش صحت در سال 86 هم بازی کرد تا اینکه در سال 1390 تصمیم گرفت شانس خود را در عرصه موسیقی هم امتحان کند و آهنگی به‌نام «شدید» را به بازار عرضه کرد ولی دیگر خوانندگی را ادامه نداد. انصاریان سال 1393 در قامت بازیگر و تهیه‌کننده در فیلم کلاف حضور پیدا کرد تا تهیه‌کنندگی را هم تجربه کند.  انصاریان به صورت جدی از سال 94 با سریال «کیمیا» وارد قاب تلویزیون شد و سال 96 نیز در سریال محکومین حضور داشت. فیلم‌های سینمایی «کلاف»، «شروع یک پایان»، «حکم تیر»، «دو روز تا ماندن»، «حس خوب زندگی»، «اژدر»، «با ستاره بودن»، «کتیبه»، «هدیه»، «175 غواص»، «شهرمن»، «فقط صدا می‌ماند» و «کلوپ همسران» از دیگر فیلم‌هایی بوده‌اند که انصاریان در آنها بازی داشت. سریال «خانه اجاره‌ای» و سریال «آسپرین» در شبکه نمایش خانگی  هم کارهایی با بازی این فوتبالیست سابق بوده است. ضمن اینکه او بازی در نقش شهید مهدی رضایی مجد را هم تجربه کرد. او سال 1397 مجری‌گری را از برنامه «زابیواکا» از تلویزیون اینترنتی آیو شروع کرد و سپس با برنامه «ورزشگاه» و مسابقه «منچ» در شبکه پنج به مجری‌گری ادامه داد. «رمانتیسم عماد و طوبا» فیلمی است که با بازی انصاریان در جشنواره فجر امسال حضور دارد. او با بازی در فیلم «قفل» نامزد جایزه بهترین بازیگر جشنواره فیلم تخته سیاه امریکا شد.
روایتی از ورود انصاریان به دنیای هنر
علی انصاریان از چهره‌های فوتبالی کشورمان بود که در زمان حیاتش، دنیای بازیگری را هم تجربه کرد. در حقیقت می‌توان گفت او در سال‌های آخر عمر که چندان هم طولانی نبود، بیش از اینکه پیگیر فوتبال باشد به عرصه هنر تمایل نشان می‌داد. از آخرین حضورهای انصاریان مقابل دوربین به «شام ایرانی» بازمی‌گردد که در آنجا با سیدجواد هاشمی، حامد آهنگی و یک بازیگر لبنانی همگروه بود.
سید جواد هاشمی دو روز پیش به ایسنا گفته بود: «دوستی ما ابتدا از فوتبال شکل گرفت. بازی خیرخواهانه هنرمندان و تیم پرسپولیس برای حمایت از زلزله زدگان رودبار بود که علی انصاریان کنار ما بازی کرد؛ آن دوره شاید فصل جدیدی از زندگی او برای ورود به دنیای هنر بود و از آنجا در کنار هنرمندان قرار گرفت. ما در آن بازی ۹ بر صفر از پرسپولیس شکست خوردیم. شاید از همان جا بارقه‌های علاقه به هنر در علی انصاریان شکل گرفت و ادامه پیدا کرد.» اولین نقش آفرینی انصاریان در قاب جادو، به سریال کمدی «نقطه چین» در سال ۸۳ بازمی‌گشت؛ سریالی به کارگردانی مهران مدیری که این بازیکن فوتبال به عنوان میهمان در نقش خودش مقابل دوربین حاضر شد.
آخرین ایفای نقش انصاریان در تلویزیون به سریال «سرزده» در تابستان ۹۹ برمی گردد. مجموعه ای پلیسی به کارگردانی بهادر اسدی، که در آن با بهرنگ علوی هم بازی بود. رضا و اصلان از کودکی در یک محله و با هم بزرگ شدند و از همان سن به ورزش کشتی چوخه مشغول بودند. در ادامه رضا ـ با بازی انصاریان ـ پلیس موفقی شده بود و اصلان به عنوان شخصیت منفی، نقطه مقابل او دزدی می‌کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7559/18/568606/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها