هفته چهاردهم لیگ برتر؛ سرخابی ها برابر پرطرفدارها


محمد محمدی سدهی/ پرونده هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال امروز و فردا با برگزاری 8 دیدار بسته می‌شود. رقابت‌های این هفته امروز با انجام 2 مسابقه از ساعت 15 آغاز می‌شود. در یکی از مهم‌ترین دیدارهای این هفته، تراکتور در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز میزبان پرسپولیس است. سرخپوشان تبریزی در بازی قبل 1-0 مغلوب آلومینیوم شدند و با 19 امتیاز در رده پنجم قرار دارند، حالا یاران مسعود شجاعی اصلاً نمی‌خواهند امتیازات این بازی خانگی را هم از دست بدهند. آنها از تیمی میزبانی می‌کنند که هفته پیش موفق شد دیگر تیم تبریزی یعنی ماشین‌سازی را در دقایق پایانی 2-1 شکست دهد و با 18 امتیاز به رده ششم صعود کند. در تراکتور محمد عباس‌زاده با 7 گل زده بهترین گلزن تبریزی‌ها است، در زمین حاضر خواهد بود. در سمت مقابل پرسپولیس با 8 گل خورده همچنان قوی ترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد اما این تیم هنوز در بازی‌های خارج از خانه به پیروزی نرسیده و باید دید در این مسابقه می‌تواند به این طلسم پایان دهد یا خیر. یحیی گل‌محمدی همچنان محمدحسین کنعانی زادگان را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و احتمالاً در این بازی هم از زوج سیدجلال حسینی و کمال کامیابی‌نیا در دفاع میانی بهره می‌برد. در خط حمله سرخپوشان تهرانی هم که مهدی عبدی و در کنار او وحید امیری حضور دارند ولی بهترین گلزن پرسپولیس احمد نوراللهی است که بردهای اخیر این تیم با گل‌های لحظه آخر او به دست آمده است. در دیگر بازی امروز شهرخودرو و مس رفسنجان در ورزشگاه امام رضا(ع) برابر هم قرار می‌گیرند. شاگردان سیدمهدی رحمتی 2 برد متوالی کسب کرده‌اند که آخرین آن برد 3-1 مقابل سپاهان بود تا شهرخودرو با 18 امتیاز به رده نهم صعود کند. در سمت مقابل شاگردان محمد ربیعی در 4 هفته اخیر 2 برد و 2 مساوی داشته‌اند که آخرینش تساوی بدون گل با صنعت نفت بود تا مس با 16 امتیاز در رده دوازدهم بایستد.
دربی اصفهان و خوزستان
در بازی‌های جمعه که با 3 مسابقه همزمان از ساعت 15 آغاز می‌شود، ذوب‌آهن و سپاهان دربی اصفهان را در ورزشگاه فولادشهر برگزار می‌کنند. شاگردان رحمان رضایی در بازی قبل اولین برد خود در لیگ بیستم را با برتری 3-2 مقابل نساجی جشن گرفتند تا با 11 امتیاز در رده چهاردهم قرار بگیرند اما شاگردان محرم نویدکیا شکست سختی در مشهد متحمل شدند و با 22 امتیاز به رده سوم سقوط کردند و این وضعیت تقابل دو تیم را حساس‌تر کرده است. آلومینیوم در شرایطی در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک میزبان سایپاست که پس از برتری برابر تراکتور با 18 امتیاز در رده هشتم قرار گرفت. در سمت مقابل سایپا پس از شکست 1-0 مقابل گل‌گهر با 16 امتیاز در رده سیزدهم هستند و می‌خواهند باخت خود را جبران کنند. پیکان هم در ورزشگاه شهدای شهرقدس پذیرای ماشین‌سازی است. شاگردان مهدی تارتار پس از تساوی بدون گل با فولاد با 17 امتیاز یازدهم هستند ولی شاگردان سعید اخباری با شکست برابر پرسپولیس، تنها تیم بدون برد لیگ بیستم هستند که با 4 امتیاز در قعر جدول قرار دارند. از ساعت 15:30 گل گهر در ورزشگاه امام علی(ع) سیرجان با نفت مسجدسلیمان دیدار می‌کند. شاگردان امیر قلعه‌نویی پس از برد برابر ساپیا با 18 امتیاز در رده هفتم قرار گرفتند و فردا هدفی جز کسب امتیازات این بازی خانگی ندارند. البته شاگردان سیدمجتبی حسینی هم مقابل استقلال به تساوی 1-1 رسیدند و با کسب 17 امتیاز و قرار گرفتن در رده دهم تیم خوبی نشان داده‌اند. صنعت نفت و فولاد هم از ساعت 16 در ورزشگاه تختی آبادان، دربی خوزستانی‌ها را برگزار می‌کنند. شاگردان سید سیروس پورموسوی پس از تساوی با مس با 22 امتیاز در رده دوم هستند و شانس صدرنشینی دارند. شاگردان جواد نکونام هم پس از تساوی با پیکان 19 امتیازی شدند تا در رده چهارم باشند.
فکری و نساجی به هم رسیدند
در آخرین بازی هفته چهاردهم، استقلال از ساعت 17 فردا در ورزشگاه آزادی تهران با نساجی دیدار می‌کند. محمود فکری پس از جدایی پر سروصدا از نساجی برای اولین بار برابر تیم فصل گذشته خود قرار می‌گیرد و به‌طور قطع هم او و هم نساجی‌چی‌ها انگیزه بالایی برای کسب پیروزی در این مسابقه دارند. آبی‌پوشان پایتخت در بازی قبل مقابل نفت مسجد سلیمان به تساوی رسیدند تا برای دومین بازی پیاپی از رسیدن به برد محروم شوند. با این حال، شکست سپاهان و تساوی صنعت نفت سبب شد تا استقلال با 23 امتیاز همچنان در صدر جدول باقی بماند. اما نتایج و اتفاق‌های اخیر پیرامون استقلال باعث شد تا انتقادها از سرمربی این تیم و کادرفنی‌اش بالا بگیرد. فکری در بازی با نفت مسجد سلیمان از سیدحسین حسینی استفاده کرد که اشتباه او باعث باز شدن دروازه آبی‌ها شد و در تمرین این تیم هم شخصی غیرمرتبط با فوتبال حضور یافت که باعث حاشیه‌های زیادی شد. اما فکری معتقد است اتاق فکری وجود دارد که این حاشیه‌ها را برای استقلال می‌سازد و دوست ندارد تیم او نتیجه بگیرد. در هر صورت این بازی برای او و تیمش اهمیت زیادی دارد تا جایگاه خود را حفظ کنند. در مقابل تیم شهر خسته هم با آمدن مجید جلالی نتوانسته به موفقیت برسد و 2 شکست با آقا معلم داشته است. حالا نساجی در 9 بازی گذشته خود 2 تساوی و 7 شکست داشته که باعث شده این تیم با 9 امتیاز در رده پانزدهم قرار بگیرد و حالا باید دید جلالی که تعدادی از بازیکنان خود از جمله آرمان قاسمی، نیما میرزازاد و روزبه شاه علی دوست را در لیست خروجی قرار داده، در این بازی چه نتیجه‌ای می‌گیرد. استقلال در این بازی هم شیخ دیاباته و محمدحسین مرادمند را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد اما شنیده می‌شود فکری باز هم از حسینی به جای محمدرشید مظاهری در این بازی استفاده خواهد کرد تا اعتمادش را به او نشان دهد اما خود فکری هم می‌داند که پیروزی یا عدم نتیجه‌گیری در این بازی چقدر برای او و تیمش تأثیرگذار خواهد بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7559/18/568607/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها