بازتاب


حال و هوای بیمارستان فرهیختگان پس از درگذشت انصاریان

پس از درگذشت پیشکسوت فوتبال ایران فضای حزن‌آلودی در بیمارستان حاکم شد. پس از اعلام خبر درگذشت انصاریان، تعدادی از بستگان و دوستان او که در بیمارستان فرهیختگان حضور داشتند، به گریه و زاری پرداختند. بهنام ابوالقاسم‌پور، جواد کاظمیان، سعید دقیقی و عادل کلاه‌کج از افراد شاخصی بودند که در زمان مرگ انصاریان در بیمارستان حضور داشتند. لحظاتی بعد علی کریمی خود را به بیمارستان رساند و با حالتی ناراحت‌کننده به بازماندگان وی تسلیت گفت. حدود 50 نفر پشت در بیمارستان فرهیختگان حضور داشتند و دقایقی بعد از انتشار خبر، بر تعداد افرادی که خود را به بیمارستان می‌رساندند، بیشتر هم می‌شد اما مأموران نیروی انتظامی از مردم درخواست ‌کردند هرچه زودتر محل را ترک کنند. تجمع‌کنندگان پشت درهای بیمارستان فرهیختگان با شعار «خداحافظ علی انصاریان» به روح آن مرحوم ادای احترام کردند.

انتقال پیکر علی انصاریان به بهشت زهرا

دکتر محمدرضا هاشمیان، پزشک معالج علی انصاریان درباره درگذشت این بازیکن سابق فوتبال به علت کرونا گفت: «علی انصاریان دوم بهمن ماه به بیمارستان فرهیختگان آمد و قبل از آن هم 11 روز در منزل درمان‌های مرسوم را انجام داده بود. مراجعه او به بیمارستان با سطح اکسیژن 65 بود و با تشخیص تنگی نفس و شرایط بسیار سخت، بستری شد. علیرغم تهویه مکانیکی غیرتهاجمی، وضعیتش به وضعیت تهاجمی تقلیل پیدا کرد و متأسفانه ساعت 16:15 او را از دست دادیم.» پیکر علی انصاریان، بازیکن سابق دو تیم پرسپولیس و استقلال از بیمارستان فرهیختگان به سردخانه بهشت زهرا(س) منتقل شد.

خانواده انصاریان: در مراسم خاکسپاری «شرکت نکنید»

خانواده مرحوم علی انصاریان با صدور بیانیه‌ای ضمن تشکر از مردم، درخواست کردند کسی در مراسم خاکسپاری او شرکت نکند. در این بیانیه ضمن تشکر از تمام اهالی فوتبال، هنر و همه مردم قدرشناس کشورمان بابت دعا در روزهای اخیر برای بهبودی و شفای کامل علی انصاریان از همه مردم درخواست شد تا پنجشنبه(امروز) در مراسم خاکسپاری این پیشکسوت فوتبال حضور پیدا نکنند. این درخواست خانواده علی انصاریان جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از شیوع ویروس کروناست. خانواده انصاریان از همه مردم درخواست کردند تا ضمن قرائت فاتحه برای این فوتبالیست فقید تازه درگذشته و به جهت جلوگیری از ازدحام در مراسم خاکسپاری امروز حضور پیدا نکنند تا بعدها اتفاق ناگواری رخ ندهد.


بازتاب‌های درگذشت تلخ یک چهره دیگر که باعث تأثر مردم شد
خدا به مادرت صبر دهد...

جامعه ایران هنوز از شوک مرگ مهرداد میناوند بیرون نیامده که سراسر فضای مجازی یکبار دیگر پر شد از پیام‌های تسلیتی که مرگ تلخ علی انصاریان را روایت می‌کرد. نزدیک به ساعت 17 بعد ازظهر روز چهارشنبه پزشکان و نزدیکان علی انصاریان مرگ این پیشکسوت فوتبال ایران را تأیید کردند. از لحظاتی پس از تأیید خبر تلخ درگذشت او، اهالی فوتبال، هنرمندان و همگام با آنها تمام مردم ایران، پیام‌های تسلیت را در اینستاگرام خود منتشر کرده‌اند. علی دایی اولین چهره‌ای بود که در میان خبرها و شایعاتی که این روزها وجود داشت، با ذکر این جمله که «خدا به مادر علی صبر بدهد.» درگذشت انصاریان را تسلیت گفت. علی پروین که دوران درخشش انصاریان در پرسپولیس مصادف با حضور این مربی بود، درگذشت این ستاره را غمی سنگین برای جامعه و هواداران پرسپولیس دانست. همچنین پیج رسمی «ای‌اف‌سی» با انتشار تصویری از علی انصاریان، درگذشت او را تسلیت گفت. جواد رضویان، بازیگر نامدار سینما و تلویزیون هم با انتشار عکسی در کنار انصاریان در اینستاگرام نوشت: «رسم رفاقت اینه که با رفیق پیر شی نه اینکه وسط‌های راه از رفیق سیر شی.» امیر عابدزاده، دروازه‌بان تیم ماریتیمو پرتغال در اینستاگرام خود نوشت:‌ «قلبم شکست. خداحافظ مشتی دوست داشتنی.» خداداد عزیزی در پیج خود چنین متنی منتشر کرد: ‌«خدا رحمتت کند علی جان و خدا به مادر عزیزت صبر بده.» مهدی رحمتی، دروازه‌بان سابق استقلال هم  درگذشت انصاریان را غیرقابل باور دانست. رضا صادقی، خواننده معروف با انتشار تصویری از خود در کنار علی انصاریان، این اتفاق تلخ را تسلیت گفت. سردار آزمون، مهاجم تیم ملی هم به موضوع جالبی اشاره کرد و نوشت:‌ «مرسی که به ما یاد دادی چطور مواظب مادرمون باشیم.» جواد نکونام، سرمربی فولاد خوزستان هم این طور به مرگ دوست قدیمی‌اش واکنش نشان داد: «علی جان، رفیق شیرین زبان و دوست داشتنی خیلی زود رفتی! الان وقتش نبود مرد.» وریا غفوری، کاپیتان استقلال هم با استناد به جمله‌ای معروف نوشت: ‌«آنقدر عزا بر سرمان ریخته‌اند که فرصت زاری نداریم.» «بخشی از وجودم تاریک شد.» این جمله‌ای است که سام درخشانی پیام تسلیت خود را با آن شروع کرد و در ادامه آورد:‌ «به حرمت روحت، قول میدم دیگه با هیچ پرسپولیسی کل کل نمی‌کنم... هرگز» حسین ماهینی با انتشار تصویری از حضورش در برنامه‌ای با اجرای انصاریان و هشتگ واکسن بخرید، این اتفاق تلخ را تسلیت گفت. دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات تیم ملی نیز در پیامی به زبان فارسی، درگذشت علی انصاریان را تسلیت گفت. سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس نیز با قرار دادن تصویری از انصاریان در کنار مادرش، این ضایعه تلخ را تسلیت گفت. علاوه بر این اشخاص، بسیاری از فوتبالیست‌ها، پیشکسوتان و هنرمندان هم به این موضوع واکنش نشان دادند و درگذشت انصاریان را تسلیت گفتند.
همچنین باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال، گل‌گهر سیرجان، فولاد خوزستان، نساجی و برخی دیگر از باشگاه‌ها هم درگذشت انصاریان را تسلیت گفتند و پیج فارسی باشگاه آاس رم ایتالیا هم به درگذشت انصاریان واکنش نشان داد. همچنین روابط عمومی جشنواره فیلم فجر در بیانیه‌ای، به درگذشت تلخ انصاریان پرداخت و نوشت: «علی‌انصاریان به عنوان یک چهره محبوب ملی، محبوب قلب‌های مردم ایران بود. در شرایطی که او دراماتیک‌ترین روزهای عمر خود را سپری می‌کرد، امیدوار و دعاگو بودیم که این ورزشکار عزیز و بازیگر خوش‌ذوق سینما با اولین حضورش در جشنواره فیلم فجر بتواند بدرخشد که... البته درخشید و ستاره ماند و به نور پیوست.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7559/18/568608/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها