اخبــــار



تبدیل وضعیت و استخدام ۳۰ هزار نفر در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش جزئیات تبدیل وضعیت و استخدام ۳۰ هزار نفر در این وزارتخانه را اعلام کرد. محسن حاجی میرزایی با بیان اینکه بر اساس قانون تبدیل وضعیت، وزارت آموزش و پرورش موظف شده بود که ۸۸ هزار نفر از آموزشیاران و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی، حق‌التدریسی‌ها و مربیان پیش دبستانی را که تا قبل از سال ۹۱ و ۹۲ همکاری شان را آغاز کرده بودند به استخدام در بیاورد، افزود: چند شرط وجود داشت که یکی از آنها جذب با توجه به میزان ردیف تخصیصی و اعتبار بودجه بود. موظف هستیم تا پایان برنامه ششم توسعه این ۸۸ هزار نفر را استخدام کنیم. این افراد باید یک سال در دانشگاه فرهنگیان دوره ببینند و پس از موفقیت به استخدام نایل شوند. او با اشاره به اینکه از این تعداد ۲۵ هزار و ۷۰۰ نفر را در سال ۹۸ شناسایی کردیم و سهمیه‌ها را به استان‌ها و شهرستان‌ها اختصاص دادیم و همه افراد را به دانشگاه فرهنگیان جهت طی دوره یک‌ساله معرفی کردیم، گفت: روز گذشته نیز ۳۰ هزار ردیف جذب دیگر گرفتیم که به تناسب سابقه و امتیاز اینها هم بین استان‌ها و شهرستان‌ها توزیع و بلافاصله دوره آموزشی یک ساله شان در دانشگاه فرهنگیان آغاز خواهد شد.

حدود ۴۰۰ هزار نفر در کنکور ۱۴۰۰ ثبت نام کردند

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تاکنون تعداد ۳۹۸ هزار نفر در کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ در چند گروه ثبت نام کرده‌اند.  فاطمه زرین آمیزی به مهر، اظهار داشت: کنکور سراسری هر ساله به منظور پذیرش دانشجو از طریق آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه‌)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی‌، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.  او گفت: تاکنون تعداد ۳۹۸ هزار و ۷۱۹ نفر در چند گروه و تعداد ۳۱۸ هزار و ۷۹۲ نفر در یک گروه آزمایشی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ ثبت نام کرده‌اند.   

موافقت با اعزام زائران به عتبات عالیات

رئیس سازمان حج از موافقت کلی وزیر بهداشت با اعزام زائران به عتبات عالیات به صورت محدود و براساس پروتکل‌های بهداشتی خبر داد. رشیدیان درباره چگونگی از سرگیری عتبات عالیات و برنامه‌های انجام شده در این رابطه گفت: این موضوع در مرحله بعد به موافقت کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا موکول شد که کلیات آن در این کمیته مصوب شد و منتظر مصوبه ستاد ملی مقابله  کرونا هستیم؛ ضمن اینکه مذاکرات برای از سرگیری اعزام‌ها در کمیسیون مشترک ایران و عراق نیز صورت گرفته است. وی در خصوص موضوع اعزام حجاج تصریح کرد: حج تمتع نیز سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نگردید اما برای حج آتی هنوز تاریخ مذاکرات به هیچیک از کشورهای اسلامی اعلام نشده در صورتی که در سال‌های گذشته مذاکرات در ماه ربیع‌الثانی انجام می‌گرفت. او با اشاره به اقدامات سازمان حج و زیارت برای تثبیت ثبت‌نام حجاجی که سال گذشته نام‌نویسی کردند اما با تعطیلی حج به این سفر مشرف نشدند، گفت: توانستیم با قیمت مصوب ارز مورد نیاز این تعداد از حجاج را خریداری کنیم که این برنامه‌ریزی در جلوگیری از افزایش هزینه‌های این افراد برای حج آتی بسیار مؤثر بود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7559/5/568631/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها