با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تبریک تلفنی یا تماس تصویری

سلامتی را به پدران هدیه دهیم




چند روزی است که انگار خیابان‌ها جان تازه‌ای گرفته‌اند. تردد در مغازه‌ها، پاساژها و حتی شیرینی‌فروشی‌ها بیشتر شده است. گویی هرکس تلاش می‌کند به گونه‌ای خود را برای تشکر و قدردانی از پدر مهیا کند. پدر در فرهنگ ما ایرانی‌ها حامی و پشتیبانی است تکرار نشدنی، اسطوره مهربانی و فتوت که شایسته بالاترین تقدیرهاست. از این‌رو حتی میهمان ناخوانده چینی هم که زندگیمان را زیر و زبر کرده و روابط و سبک زندگیمان را تغییر داده، نتوانسته مانع برگزاری مراسم روز پدر شود. اما حقیقت تلخ‌تر از آن است که بتوان انکارش کرد. کووید19 توانسته در هر مکانی که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود رخنه کند و داغی جبران‌ناپذیر بر دلمان بگذارد.از همان یک سال پیش که پای این میهمان ناخوانده به کشورمان باز شد همه ابعاد زندگیمان دستخوش تغییرات بسیار شد. محدودیت و دوری از یکدیگر چاره حل بحران بود و مقاومت هم سودی نداشت چرا که دست آخر دود این آتش به چشم خودمان می‌رفت. پدران بسیاری در دوران زندگی اجباری با کرونا شغل خود را از دست دادند و با سختی‌های تأمین معاش و گذران چرخ زندگی دست به گریبان شدند. کم نبودند پدرانی که زیر بار زندگی استخوان خرد کردند و دم برنیاوردند تا خم به ابروی جگرگوشه هایشان نیفتد. زیاد بودند پدرانی که خانه‌نشین شدند اما دست از تلاش برنداشتند و سلامت خود را به تاراج گذاشتند و با وجود خطرات بسیار تلاش کردند لبخند روی لب فرزندانشان باقی بماند.
همه این از خودگذشتگی‌ها باعث شد تا فرزندان تلاش کنند و روز پدر امسال را شایسته‌تر از سال‌های پیش و البته در سایه رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنند. هرچند ابراز احساسات از راه دور و به‌صورت تلفنی یا ویدیوکال لذت و شیرینی دورهمی‌های همیشگی را ندارد اما می‌تواند در کنار فراهم کردن لحظات شاد ایمنی وسلامت پدرانی را که قدم به دوران سالمندی گذاشته‌اند فراهم کند.
اما قسمت تلخ داستان، پدرانی هستند که آسمانی شدند. پدرانی که شایسته تقدیر و ستایش بودند اما هنگام خداحافظی در تنهایی به خاک سپرده شدند و ویروس کووید19 حتی آرزوی در آغوش کشیدن پدر را بر دل فرزندانشان گذاشت. امسال روز پدر برای این دسته از افراد جامعه بسیار سخت و دردناک است. بیش از یک سال است که زندگی در کنار ویروس کرونا را با همه سختی‌هایش تحمل کرده‌ایم و به گفته برخی از مسئولان حتی شاید بیش از 40 درصد ایرانی‌ها به آن مبتلا شده باشند اما خطر همچنان وجود دارد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ جان عزیزانمان ضروری به نظر می‌رسد.
مشروح این گزارش را فردا در صفحه اجتماعی روزنامه «ایران» بخوانید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7574/6/570526/2
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها