خاورمیانه




تمدید تحریم انصارالله در شورای امنیت

منابع خبری از تمدید تحریم‌های شورای امنیت علیه شخصیت‌های وابسته به انصارالله یمن برای یک سال دیگر و اضافه شدن نام یک فرد جدید به فهرست تحریم‌ها خبر دادند. به‌گزارش ایسنا، سایت عربی ۲۱ اعلام کرد که ۱۴ عضو شورای امنیت به قطعنامه‌ای رأی دادند که به موجب آن مأموریت «کمیته کارشناسی یمن» و تحریم‌ها علیه شخصیت‌های وابسته به جنبش انصارالله یمن برای یک سال دیگر و تا مارس ۲۰۲۲ تمدید شد. طبق این گزارش، تنها روسیه از رأی دادن به این قطعنامه خودداری کرد.

نخستین آتش باران «بایدن» در مرز عراق

ارتش امریکا با دستور «جو بایدن»، نخستین حمله هوایی به مرز عراق و سوریه را علیه زیرساخت‌های مورد استفاده گروه‌های شبه نظامی عراقی در شرق سوریه انجام داد.
به گزارش ایرنا، جان کربی، سخنگوی پنتاگون شامگاه پنجشنبه این حملات را در پاسخ به حملات اخیر علیه امریکایی‌ها و ائتلاف در عراق و تهدیدهای مداوم آنها اعلام کرد و گفت: «در این حملات چند تأسیسات در نقطه کنترل مرزی متعلق به گروه‌های شبه نظامی از بین رفت. این عملیات با اقدامات دیپلماتیک و مشورت با شرکای ائتلاف انجام شد و پیام صریح آن حمایت رئیس جمهوری بایدن از پرسنل امریکا و ائتلاف است». سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با اعلام اینکه مسکو دقایقی قبل از حمله از سوی واشنگتن هشدار گرفته‌است، با
بی ثبات خواندن اقدامات امریکا در سوریه گفت: «حضور نیروهای امریکایی در سوریه غیرمشروع و نقض قوانین بین‌المللی است. این اقدامات برای ممانعت از تحویل کمک‌های بشردوستانه به سوریه و جلوگیری از بازسازی این کشور است.»
به گزارش ایسنا به نقل از «روسیا الیوم»، در شرایطی که «وانگ ون بین» سخنگوی وزارت خارجه چین نیز از تمامی طرف‌ها خواست تا به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارند؛ اما «دومنیک راب» وزیر خارجه انگلیس از این حمله حمایت کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7576/4/570664/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها