ایران در ایران



تک درنای امید، به سیبری بازگشت

ساری- تنها بازمانده گله غربی درنای سیبری پس از ۱۱۵ روز زمستان‌گذرانی در فریدونکنار، رهسپار سیبری شد.
درنای امید که در تاریخ ۱۴ آبان ماه ۹۹ برای زمستان‌گذرانی به تالاب بین‌المللی فریدونکنار مهاجرت کرده بود، دیروز  پس از ۱۱۵ روز زمستان‌گذرانی در فریدونکنار، سفر بازگشت خود به سیبری را آغاز کرد.
گفتنی است درنای سیبری سال گذشته نیز در تاریخ ۲۹ مهرماه به تالاب فریدونکنار مهاجرت و پس از ۱۲۹ روز زمستان‌گذرانی در این منطقه، در تاریخ ۸ اسفندماه ۹۸ به سیبری بازگشت.درنای امید ۱۳ سال است که به صورت تنها و انفرادی مهاجرت می کند.به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، درنای امید از زیستگاه زادآوری خود در سیبری از مسیر روسیه، قزاقستان و جمهوری آذربایجان به فریدونکنار مازندران مهاجرت ‌و حدود چهار ماه از سال را با تغذیه در محدوده دامگاه‌های سنتی از باران و سرخرود و فریدونکنار زمستان‌گذرانی می‌کند.

ارتفاعات طاق‌بستان سبز می‌شود

کرمانشاه - نهضت سبز شدن کوه طاق‌بستان با کاشت نهال‌های بومی مثمر در ارتفاعات این منطقه آغاز شد.
این برنامه با کاشت نهال در مسیر کوهنوردی ارتفاعات طاق بستان و به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، شهرداری منطقه ۷ و مشارکت شرکت صنایع سیمان غرب، سازمان‌های مردم نهاد، بسیج سازندگی، دفتر امور اجتماعی استانداری، بنیاد شهید و صدا و سیما انجام شد.
در گام اول این طرح و همزمان با میلاد امیرالمؤمنین علی(ع) و به یاد پدران، صبح دیروز جمعه، هشتم اسفند تعداد ۳۱۳ نهال در ارتفاعات طاق بستان کاشته شد.
 بالغ بر پنج هزار کوهنورد در طول هفته از مسیر طاق بستان تردد می‌کنند که از این ظرفیت در ایجاد نهضت سبز کردن ارتفاعات طاق بستان، با هدف ارتقای زیبایی بصری و افزایش سرانه فضای سبز بهره گرفته شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7576/6/570678/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها