اصولگرایان در پی نهاد اجماع ساز واحد

عارف: اصلاح‌طلبان در دام عملیات روانی رقیب قرار نگیرند


گروه سیاسی/ انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم نه تنها تاکنون نامزدهای اصلی خود را بازنیافته بلکه در برخی جریان‌های سیاسی فعال در آن هنوز جبهه‌های ائتلافی متشکل از احزاب و گروه‌ها در بلاتکلیفی فعالیت موازی یا یکی شدن باقی مانده‌اند.
اینکه با یکی شدن دو تشکل انتخاباتی «شورای وحدت اصولگرایان» و «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب» شورای جدید و واحدی شکل بگیرد که برخی از آن با عنوان «شورای وحدت ملی» نام برده‌اند، موضوعی است که به گزارش ایرنا، مصطفی پورمحمدی دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز روز پنجشنبه نسبت به تحقق آن ابراز خوشبینی کرده و گفته«با شورای ائتلاف گفت‌وگوهای زیادی انجام داده‌ایم و به همراهی و همدلی این دو شورا کاملاً خوشبین هستم. ولی این موضوع از نظر تشکیلاتی و تصمیم‌گیری هنوز نهایی نشده است».‌پور محمدی به‌عنوان عضوی از شورای وحدت همچنین تأکید کرده که این شورا تاکنون به‌صورت رسمی با کسی از نامزدهای ریاست جمهوری رایزنی نکرده است.
همچنین بر خلاف خوشبینی او به وحدت جبهه‌های ائتلافی اصولگرا روز گذشته مهدی چمران عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، موضوع ادغام دو ائتلاف اصولگرا را در حد گمانه‌زنی دانسته و تأکید کرده: «رئیسی پایه‌گذار شورای ائتلاف نیروهای انقلاب است و این شورا از او حمایت می‌کند».
به گزارش ایسنا، حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی هم به نمایندگی از حزب متبوعش با بیان اینکه «انقلابی‌نماهایی که تمام وقت خود را به اختلاف‌افکنی بین نیروهای انقلابی صرف می‌کنند و از رقیب اصلی غفلت کرده‌اند، فاقد بصیرت هستند»، گفته «اولویت ما حضور رئیسی در انتخابات است». علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی هم که گمانه زنی‌هایی درباره تمایل اش برای کاندیداتوری مطرح شده بود در این باره اینگونه موضع گرفت که: «قصد و برنامه‌ای برای کاندیداتوری در انتخابات ندارم». در اردوی اصلاح‌طلبان، محمد رضا عارف که به‌عنوان یکی از گزینه‌های متمایل به نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری مطرح است و در روزهای گذشته برخی رسانه‌های اصولگرا بر وجود فاصله و دوگانگی میان او و اعضای جبهه اصلاحات ایران تأکید داشتند، اینگونه موضع گرفت که «امروز بر ما فرض است که با قاطعیت از رویکرد ائتلاف و انسجام درونی خود دفاع کنیم و آن را با انسجام و وحدت بیشتر ادامه دهیم. در دام وضعیت روانی رقیب قرار نگیریم و از تفرقه بپرهیزیم». به گزارش ایسنا، عارف در دومین کنگره انجمن زنان روزنامه نگار ایران اصلاح‌طلبی را تبدیل وضع موجود به مطلوب با محوریت منافع و مصالح ملی دانست و با تأکید بر نگاه نقادانه به وضع موجود گفت: «نسخه‌های خیالی و بیراهه‌های عملاً براندازی خواهانه و فرصت طلبی‌های بی‌محتوای درونی را سم مهلکی برای اصلاح‌طلبی می‌دانیم».
علی صوفی، از اعضای جبهه اصلاحات ایران نیز درباره نحوه انتخاب کاندیدای اصلح در جبهه اصلاحات به ایسنا، گفت: «قرار است روی ویژگی‌های مربوطه بحث شود تا شاخصه‌های کاندیدای اصلح مشخص شود. از آنجایی که انتخابات برای ما حرکت جبهه‌ای است در مورد این موضوع هم جبهه‌ای باید تصمیم گرفت». او برخورداری از کارنامه عملکرد قوی و داشتن شخصیت قوی تا آنجا که سبب ذوب شدن فضای سرد و انجمادی انتخابات و ترغیب مردم به حضور در انتخابات بشود را از جمله ویژگی‌های ضروری نامزد مورد حمایت اصلاح‌طلبان دانست و تأکید کرد: کاندیدای اصلح باید بتواند بحران‌ها و ابر چالش‌های کشور را مدیریت کند.
رئیس ستاد انتخابات کشور در همایش ویدئوکنفرانسی فرمانداران سراسر کشور گفت که وزارت کشور به‌عنوان مسئول اجرای مستقیم انتخابات با اهتمامی جدی به‌دنبال برگزاری انتخاباتی باشکوه در‌شأن مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران است. به گزارش ایرنا، جمال عرف روز پنجشنبه در این همایش با اشاره به اینکه بر اساس تقویم انتخابات تنها هفتاد روز زمان تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باقی مانده است، گفت: باید محور برنامه و حرکت‌مان ارتقای روند مشارکت سیاسی و ترغیب بیشتر مردم به حضور در این عرصه مهم انتخاباتی باشد.
سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور نیز در گزارش تجمیعی نهایی از ثبت‌نام داوطلبان میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری گفت که در پایان فرصت هفت روزه ثبت‌نام انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، در مجموع از روز اول تا هفتم، برای چهار حوزه انتخابیه مشمول این انتخابات، ثبت‌نام ۸۸ نفر نهایی شد. بر این اساس نام‌نویسی ۵۴ نفر در استان تهران، ۱۲ نفر در استان خراسان رضوی، ۱۴ نفر در استان قم و ۸ نفر در استان مازندران قطعی شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7599/2/573836/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها