دیگه چه خبر؟



جزئیات جدید از آسیب دیدن کشتی «ساویز»

 خبر اول اینکه، یکی از کارکنان کشتی ایرانی ساویز که سه‌شنبه هفدهم فروردین در دریای سرخ دچار سانحه شد به نورنیوز گفته است: روز قبل از حادثه یک بالگرد ناشناس حدود ۱۰ دقیقه به گشت‌زنی در اطراف کشتی پرداخت. روز حادثه نیز حدود ۴ ساعت بعد از حمله، از ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح دو شناور تندرو ناشناس در نزدیکی کشتی گشت‌زنی کردند. کشتی غیرنظامی ساویز برای برقراری امنیت و مقابله با دزدان دریایی در دریای سرخ و خلیج عدن مستقر بود. پیش از این سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته بود «کشتی تجاری ساویز در نزدیکی سواحل کشور جیبوتی بر اثر انفجاری که منشأ و شیوه شکل‌گیری آن در دست بررسی است دچار آسیب جزئی شده است. اما نورنیوز با اشاره به اینکه این کشتی «مورد حمله قرار گرفته است»، توضیحات فوق را منتشر کرده است. به گزارش ایسنا، ابوالفضل شکارچی، سخنگوی نیروهای مسلح ایران اعلام کرد: بدون کوچکترین تردید، حمله به کشتی ایران در دریای سرخ را پاسخ خواهیم داد اما فعلاً تا پایان تحقیقات و شناسایی ابهامات حادثه صبر خواهیم کرد. وی افزود: هیچ‌یک از کشورهای حاشیه خلیج فارس را به حمله به کشتی خود در دریای سرخ متهم نمی‌کنیم. انگشت اتهام حول دشمنان مستقیم ما یعنی رژیم صهیونیستی و امریکا می‌چرخد.

درخواست روسیه از ایران
درباره وضعیت حقوقی دریای خزر

 خبر دیگر اینکه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با همتای قزاقستانی خود گفت: روسیه انتظار دارد که ایران در اسرع وقت کنوانسیون وضعیت حقوقی دریای خزر را که به امضای پنج کشور حاشیه دریای خزر در سال ۲۰۱۸ رسیده، تصویب کند. ایرنا به نقل از خبرگزاری روسی اسپوتنیک نوشت: در تاریخ ۱۲ آگوست ۲۰۱۸، به دنبال نتایج اجلاس پنجم خزر در آکتاو، رؤسای جمهور روسیه، قزاقستان، ایران، جمهوری آذربایجان و ترکمنستان کنوانسیون وضعیت حقوقی دریای خزر را امضا کردند که پس از تصویب توسط هر پنج کشور امضا‌کننده لازم‌الاجرا می‌شود. کنوانسیون تاکنون توسط چهار کشور ترکمنستان (دسامبر ۲۰۱۸)، قزاقستان و جمهوری آذربایجان (فوریه ۲۰۱۹) و روسیه (اکتبر ۲۰۱۹) تصویب شده است.

علم‌الهدی: ایران بهترین مدیریت کرونا را دارد

 دست آخر اینکه، خطیب نماز جمعه مشهد با بیان اینکه نماز جمعه مشهد از امتیاز فضای باز صحن پیامبر اعظم(ص) برخوردار است، ادامه داد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شما عزیزان مشکلی پیش نمی‌آید، انعقاد نماز جمعه مشهد موجب توسعه این بیماری نیست البته شما عزیزان باید اصول بهداشتی را هم در نماز جمعه و هم در حرم مطهر رعایت کنید. به گزارش فارس، آیت‌الله علم‌الهدی متذکر شد: امام رضا(ع) ولایت مطلقه الهی دارد اما کرامت حضرت به یک جریان غیرمعقول تعلق نمی‌گیرد، کسی بگوید در حرم اگر خودم را از ارتفاع بیندازم صدمه نمی‌بینم، اتفاقاً می‌میرد، با امام رضا(ع) لج نکنید، امام رضا(ع) می‌تواند شما را حفظ کند اما معجزه غیرمعقول نمی‌کند. اگر کسی که ناقل این ویروس است و در حرم را ببوسد، در حرم را آلوده کرده و نفر دوم که ببوسد مبتلا می‌شود، حرف افراد خرافه‌پرور که می‌گویند را باور نکنید. وی افزود: حفظ اصول بهداشتی این نیست که مجامع دینی و شب‌های احیا را تعطیل کنید، اگر این کار غلط را انجام دادید دود این کار باید در چشم دین مردم برود؟ علم‌الهدی روز پنجشنبه و در آیین غبارروبی مساجد هم گفت: ایران بهترین مدیریت را در کل کره زمین درخصوص ویروس منحوس کرونا انجام داده است و امید است عزیزان مسئول ما نیز در اجرای مدیریت خودشان حداکثر توجه را داشته باشند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7599/3/573842/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها