روحانی در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد مقابله با کرونا:

از امروز در همه شهرهایی که در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند ۱۰ روز محدودیت اعمال می‌شود


رئیس جمهوری رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی را مهم‌ترین دلیل افزایش ابتلا و بستری بیماران کووید ۱۹ در کشور و مواجه شدن با موج جدید این بیماری در بسیاری از استان‌ها و شهرستان‌ها دانست و گفت: بهترین و مؤثرترین راه مقابله و مهار این پاندمی همچنان رعایت نکات بهداشتی، پرهیز از تجمع و تردد غیر ضروری و دورهمی‌ها است و همه مردم باید این موارد را به طور کامل و دقیق رعایت کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، رئیس جمهوری با تأکید بر اجرای موارد پیشنهادی قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا گفت: بی تردید راه اصلی خروج از این وضعیت رعایت همه دستورالعمل‌ها است که تجارب گذشته نیز گواه این موضوع است. روحانی با بیان اینکه هماهنگی و انسجام در تصمیمات و اقدامات لازم در مدیریت مقابله با کرونا به عنوان یک اصل ضروری است، افزود: رعایت نشدن دستورالعمل‌ها و تصمیمات اتخاذ شده در ستاد ملی مقابله با کرونا مهم‌ترین دلیل ایجاد وضعیت کنونی است و اگر همه اقدامات در چارچوب مصوبات ستاد ملی از سوی مردم، اصناف و دستگاه‌ها به دقت اجرا می‌شد، حتماً شاهد این وضعیت نبودیم. رئیس جمهوری با تأکید بر حمایت همه‌جانبه معنوی و مادی دولت از کادر درمان در یکسال گذشته و در جریان مقابله با پاندمی کووید ۱۹ تصریح کرد: در تمام مدت مقابله با این ویروس اجازه ندادیم در جنگ نفس‌گیر و فشارهای اقتصادی ناشی از اعمال محدودیت‌های کرونایی، حمایت مادی و معنوی از کادر سلامت و درمان که شجاعانه و ایثارگرانه در حال مبارزه با کرونا هستند، متوقف شود.
روحانی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی جامعه در زمینه لزوم پرهیز از عادی‌انگاری و از طرفی جلوگیری از ایجاد نگرانی بیهوده و غیر واقعی تأکید کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا جریان اطلاع‌رسانی‌ها و مدیریت افکار عمومی در مقابله با ویروس کرونا باید متمرکز، ‌سازماندهی شده، منظم و شفاف صورت گیرد.
بر اساس مصوبه این جلسه از امروز در همه شهرهایی که در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند مطابق مفاد طرح مدیریت هوشمند به مدت
۱۰ روز محدودیت اعمال می‌شود و بدیهی است سایر شهرها هم براساس رنگ‌بندی اعمال شده باید محدودیت‌ها و پروتکل‌ها را مراعات کنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7599/5/573857/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها