بسته مانع زدایی به دولت رفت




معاون وزیر صمت با بیان اینکه امسال رقابت در خرید مواد اولیه در بورس را از طریق توزیع عادلانه دنبال می‌کنیم، گفت: بسته وزارت صمت برای تحقق شعار سال، به ستاد اقتصادی دولت ارجاع شد.
مهدی صادقی نیارکی اظهار داشت: در وزارت صمت یک بسته سیاستی در راستای تحقق شعار سال تدوین و به ستاد اقتصادی دولت ارسال شده است. در این بسته سیاستی، بخش‌های مختلفی نظیر موضوعات مالیاتی، بیمه‌ها و تأمین اجتماعی، موضوعات ارزی، صدور مجوزها، موضوعات پولی و بانکی، موضوعات زیرساختی و… با دو نگاه تسهیل گری یعنی پشتیبانی بیشتر از تولید و مقررات زدایی یعنی مانع زدایی مورد توجه قرار گرفته است. معاون امور صنایع وزیر صمت افزود: یک بخشی از این بسته نیاز به مقررات و مجوزهای قانونی دارد که باید از طریق هماهنگی با مجلس شورای اسلامی یا شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا انجام شود و بخش دیگر نیز مباحث عمدتاً بهبود اقدامات، مدیریت و عملکرد است.
وی در مورد عمده‌ترین موانع مسیر تولید، گفت: موانع تولید نیز در این بسته مورد اشاره قرار گرفته است؛ طبق نظرسنجی انجام شده از فعالان اقتصادی فضای اقتصاد کلان و موضوعات پولی، بانکی و ارزی به‌عنوان مسائل اصلی حوزه تولید مطرح شده و بعد از این موارد بحث مجوزها برای شروع و یا تداوم کسب و کار است. در مرحله بعدی نیز بحث مالیات و تأمین اجتماعی مطرح است. همچنین فضای اقتصاد کلان و قابل پیش‌بینی بودن اقتصاد و نوسانات آن مورد تأکید فعالان اقتصادی نیز قرار دارد. معاون امور صنایع وزیر صمت افزود: پیشنهادات مشخصی در بسته وزارت صمت ارائه شده است که امیدواریم در بهار امسال این بسته به تصویب برسد./مهر



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7599/7/573872/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها