حوادث جهان



165 کشته در طوفان «سروجا»

شمار تلفات طوفان گرمسیری «سروجا» در اندونزی به ۱۶۵ نفر رسید و حدود ۴۵ نفر دیگر ناپدید شده‌اند. به‌گزارش خبرگزاری شینهوا، بنابر اعلام مقامات محلی تاکنون بر اثر وقوع طوفان گرمسیری «سروجا» ۱۶۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ۲۰ هزار و ۹۲۹ نفر دیگر مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند. پلیس اندونزی و ارتش این کشور ۷۵۷۲ نفر را برای امدادرسانی و کمک به یافتن ناپدید شدگان این حادثه به محل اعزام کرده است.  بنابر اعلام آژانس ملی مدیریت بلایا دراندونزی، ۱۱۵ مرکز خدمات عمومی در پی وقوع طوفان خسارت دیده، تعدادی پل تخریب شده و زمین‌های کشاورزی به زیر آب فرو رفته‌اند. همچنین هزاران خانه دچار خسارت شده‌اند.

بازیکن فوتبال امریکایی  5 نفر را کشت

فیلیپ آدامز بازیکن لیگ ملی فوتبال امریکا ۵ نفر را به ضرب گلوله کشت و سپس خودکشی کرد. به گزارش  آسوشیتدپرس، این حادثه در ایالت ساحلی کارولینای جنوبی در جنوب شرق این کشوررخ داد و پنج نفر از جمله دو کودک جان خود را از دست دادند و یک نفر دیگر زخمی شد. دفتر پزشکی قانونی شهرستان یورک از پیدا شدن اجساد یک دکتر ۷۰ ساله، همسر ۶۹ ساله وی و دو نوه ۹ و پنج ساله آنهاکه در خانه  شاهد حادثه تیراندازی بوده اند  خبر داده است. مقامات محلی اعلام کردند که  یک مرد ۳۹ ساله نیز در بیرون از خانه و جایی که وی سرگرم کار بوده ، مورد اصابت یک گلوله قرار گرفته است. بنابراین گزارش، پس از اینکه پلیس بر اساس شواهد در صحنه سراغ آدامز بازیکن فوتبال رفت، وی در خانه والدین خود بود. پلیس تلاش کرد تا با آدامز صحبت کند اما سرانجام ، او  در اثر اصابت گلوله به سرش جان باخت. پلیس هنوز نتوانسته انگیزه قاتل را شناسایی کند.

معمای جسدی که ۹ سال در خانه بود!

پلیس نروژ تحقیقات خود را در پرونده مرگ مردی که 9 سال جسدش در آپارتمانش در اسلو باقی مانده بود آغاز کرد. به گزارش بی‌بی‌سی، پلیس نروژ مشغول تحقیق در این مورد است که چطور جسد مردی تا ۹ سال پس از مرگ در آپارتمانش در اسلو باقی مانده بی‌آنکه کسی متوجه مرگش شود. پلیس نروژ می‌گوید :این مرد حدود ۶۰ سال سن داشته است و با این که چند بار ازدواج کرده و فرزندانی هم داشته است، هیچ کس گم شدنش را گزارش نکرده بود.  بنا بر اعلام رسانه‌های نروژ، جسد هنگامی پیدا شده که مسئول نگهداری ساختمان برای تعمیرات نیاز به ورود به آپارتمان پیدا کرده است. پلیس می‌گوید: جعبه‌های شیر و روزنامه‌هایی که در آپارتمان پیدا شده نشان می‌دهد این مرد در ماه آوریل ۲۰۱۱ درگذشته است.  کالبدشکافی نشان داد ، این مرد به‌ دلایل طبیعی درگذشته است. به‌گفته یکی از همسایه‌ها، او علاقه‌ای به معاشرت با کسی نداشته و همسایه‌ها تصور کرده‌اند نقل مکان کرده یا به خانه سالمندان رفته است.
پرداخت حقوق بازنشستگی او هم تا  چند سال ادامه داشته و پس از آنکه اداره کار و تأمین اجتماعی نروژ موفق به تماس با او نشده، در سال ۲۰۱۸ قطع شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7599/11/573887/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها