کشاورز استهبانی با نویسندگی به معرفی زادگاهش می‌پردازد


شیراز- درویش کشاورزیان، نویسنده و کشاورز استهبانی جدیدترین کتاب‌های خود را منتشر کرد که در قالب مجموعه داستان و مجموعه شعر است.
او همزمان با کشاورزی به نویسندگی نیز روی آورده و برای معرفی دیار خود یعنی روستای گُرده استهبان استان فارس همت گماشته است.
کشاورزیان که به پیشه باغداری و کشاورزی اشتغال دارد چندین سال است به‌صورت جدی نویسندگی و شاعری را نیز دنبال می‌کند و پیش‌تر کتاب‌های محیا و گوشه‌ای از فرهنگ مردم گُرده (روستای زادگاهش) را نیز به چاپ رسانده است.
جدیدترین آثار این نویسنده، بغض ابرها (مجموعه داستان کوتاه) و بادهای خسته (مجموعه شعر) نام دارد و انتشارات سته بان این کتاب‌ها را چاپ کرده است.
درویش کشاورزیان مشهور به آقابابا و متخلص به پیرپریشان در سال ۱۳۳۳ در روستای گُرده Gordeh استهبان متولد شده و به تشویق محمدرضا آل ابراهیم که از نویسندگان و پژوهشگران با سابقه استهبانی و استان فارس است از سال ۱۳۸۷ نویسندگی و شاعری را به‌صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند.
آقابابا به ایرنا گفت: برای رسیدن به موفقیت، سن و سال و تحصیلات مفهومی ندارد و اگر جوهره لازم در فرد وجود داشته باشد در هر شرایط و سنی می‌تواند به پیشرفت‌های بزرگ برسد.
کشاورزیان به زادگاه خود روستای گُرده که در ۱۵ کیلومتری غرب استهبان واقع شده است علاقه زیادی دارد و در بیشتر داستان‌ها و اشعار خود نیز به آن اشاره داشته است.
این نویسنده استهبانی که تحصیلات ابتدایی دارد درباره آثار خود می‌گوید: بیشتر اشعار و داستان‌هایی که در کتاب هایم به چاپ رسیده است ریشه در تجربیات دوران کودکی و جوانی خودم دارد و بسیار خرسندم که می‌توانم چکیده زندگی‌ام را در آثارم نشان دهم و از این بابت نیز شکرگزار خدای بزرگ هستم.
درویش کشاورزیان به گفته خودش مطالعه کردن را تا جایی که وقت داشته باشد دنبال می‌کند و انتشار آثار مبتنی بر تحقیق را نیز از اصول اولیه نویسندگی می‌داند.
درویش کشاورزیان اصلی‌ترین مشکلات حرفه نویسندگی را حمایت نه چندان مناسب برخی دست اندرکاران و مسئولان می‌داند و می‌گوید: هر چند یک هنرمند در وهله نخست برای دل خودش کار می‌کند اما این امر دلیلی نمی‌شود که متولیان و مسئولان از اهالی فرهنگ و هنرمندان حمایت نکنند و پشتیبانی از هنرمندان در واقع پشتیبانی از فرهنگ و اصالت است.
استهبان در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7599/16/573904/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها