اخبار


فرمانده انتظامی تهران بزرگ:
تبلیغ فروش سلاح در فضای مجازی جرم است

گروه حوادث/ همزمان با دستگیری فروشنده ابزار شبه سلاح و چاقو با قیمت‌های بسیار گران در تهران، فرمانده انتظامی تهران بزرگ از تبلیغات فروش اسلحه، چاقو و فشنگ در فضای مجازی انتقاد کرد.
سردار حسین رحیمی در حالی که تبلیغات این ابزار را در فضای مجازی غیرقانونی و جرم دانست به ایسنا گفت: در مواردی شاهد این بودیم که تبلیغات نامناسبی در برخی از سایت‌ها که بعضی از آنها دارای مجوز هم هستند، منتشر می‌شود. تبلیغاتی مانند فروش چاقو، سلاح سرد، شبه سلاح، فشنگ، مسائل غیراخلاقی و... که لازم است بر این موارد نظارت صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه چنین تبلیغاتی یک اقدام خلاف قانون و مجرمانه است، درباره اینکه آیا پلیس بنا دارد تا با این موارد برخورد کند یا خیر؟ گفت: پلیس در این زمینه به وظایف خود عمل می‌کند، اما صاحبان و مالکان این سایت‌ها و نهادهای مسئول در این زمینه باید نظارت کرده و جلوی چنین تبلیغاتی را بگیرند. برای سایتی که از مجاری قانونی مجوز گرفته و فعال است، واضح و مبرهن است که تبلیغ فروش سلاح، فشنگ، مسائل ضد اخلاقی و... در آنها غیرقانونی و مجرمانه است.

دستگیری فروشنده سلاح میلیونی
بر اساس گزارش پلیس چند روز قبل سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری فردی که اقدام به فروش شبه سلاح و چاقوهای غیرمتعارف کرده بود، خبر داد.
سرهنگ محمدباقر قدم‌زاده دراین باره گفت: مدتی پیش مأموران کلانتری ۱۲۲ دربند از فروش سلاح سرد و شبه سلاح از سوی فردی باخبر شده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند که در جریان بررسی‌های انجام شده، متهم در شمال تهران دستگیر شد و محل دستگیری وی نیز مورد بازرسی قرار گرفت که در جریان آن تعداد ۳۵ قبضه چاقوی غیرمتعارف، دو قبضه شبه سلاح مشابه کلت و تعدادی فشنگ نیز کشف و ضبط شد.
قدم‌زاده با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده گفت: این فرد پس از دستگیری تحت بازجویی قرار گرفت و در جریان آن اعتراف کرده که اقلام مذکور را از شهرهای مرزی خریداری کرده و با چندین برابر قیمت خرید در تهران به فروش می‌رساند، به طوری که برای سلاح مشابه کلت ۲۰ میلیون تومان قیمت فروش در نظر گرفته بود. متهم همچنین چاقوها را از ۲۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون تومان به فروش می‌رساند.
وی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهم دستگیر شده، افزود: این فرد پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم، روانه دادسرا شد. در این میان لازم است شهروندان نیز بدانند که خرید و فروش سلاح غیرمجاز جرم بوده و پلیس برابر مقررات و قوانین با آن برخورد خواهد کرد.

پرش خونین پژو 206 در بزرگراه همت

گروه حوادث/ پرش خودروی پژو 206 و سقوط به مسیر مخالف در بزرگراه همت، 7 نفر را روانه بیمارستان کرد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، حدود ساعت 6 عصر جمعه دوم اردیبهشت وقوع حادثه رانندگی عجیبی در بزرگراه همت به پلیس، آتش‌نشانی و اورژانس اعلام شد. وقتی امدادگران به محل حادثه رسیدند مشخص شد یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ صندوقدار که در مسیر شرق به غرب بزرگراه در حال حرکت بوده در محدوده خیابان شریعتی (سه راه ضراب‌خانه) به‌دلیل نامعلومی از مسیر اصلی منحرف شده و پس از برخورد با گاردریل‌های میانی بزرگراه ناگهان وارد مسیر مخالف شده و با دو دستگاه خودروی دیگر که در مسیر غرب به شرق در حرکت بودند، برخورد کرده است.
در این حادثه 3دستگاه خودرو شامل یک دستگاه پژو 206، یک دستگاه L90 و یک دستگاه پژو 206 صندوقدار به شدت آسیب دیدند.
سید جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در این باره گفت: در این حادثه 4مرد و 3زن که از سرنشینان خودروها بودند مصدوم شدند که حال 2نفرشان وخیم بود. با حضور عوامل اورژانس، مصدومان به مراکز درمانی انتقال یافته و 5مصدوم دیگر به‌صورت سرپایی مداوا شدند.
در نهایت خودروها به حاشیه امن بزرگراه منتقل شده و محل برای بررسی علت حادثه، تحویل عوامل پلیس راهور شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7893/19/610781/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها