3 طلای آزادکاران در مسابقات قهرمانی آسیا


پریسا غفاری/ درحالی که مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در مغولستان هفته پیش با نایب قهرمانی شاگردان محمد بنا به اتمام رسید، آزادکاران از دیروز روی تشک رفتند و با حریفان سرشاخ شدند. تیم ملی کشتی آزاد ایران تحت هدایت پژمان درستکار در روز اول مسابقات قهرمانی آسیا و در 5 وزن نخست، صاحب 3 طلا شد. در وزن 57 کیلوگرم رضا مؤمنی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل زانابازار زاندانبود دارنده مدال نقره آسیا از مغولستان 10-6 مغلوب شد و خیلی زود از دور رقابت‌ها کنار رفت.در وزن 65 کیلوگرم رحمان عموزاد در دور نخست 11- صفر مقابل عنایت الله از پاکستان به پیروزی رسید. او در دور دوم 9 - صفر کایکی یاماگوچی قهرمان جوانان جهان از ژاپن را مغلوب کرد و به نیمه نهایی رسید. او در ادامه تسوگبادراخ تسیویسورن از مغلوستان را 6 - صفر از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. رحمان بی‌رحم در دیدار پایانی باجرانگ پونیا دارنده مدال برنز المپیک و نقره و برنز جهان از هند را 3- 1 مغلوب کرد و اولین مدال طلای کشتی آزاد را به ارمغان آورد.در وزن 70 کیلوگرم محمدمهدی یگانه جعفری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم 6 - 2 مغلوب تایشی ناریکانی از ژاپن شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، او نیز راهی دیدار رده‌بندی شد تا به مصاف سیرباز تالگات قهرمان آسیا از قزاقستان برود. او 4- صفر مغلوب حریف قزاق شد و دستش به مدال نرسید.در وزن 79 کیلوگرم علی سوادکوهی 8- 6 بیامبادورج انخبایار از مغولستان را شکست داد و در نیمه نهایی 3 - صفر یودایی تاکاهاشی از ژاپن را مغلوب کرد به فینال رفت. سوادکوهی در فینال با لیان گوراو دارنده مدال نقره آسیا از هند کشتی گرفت. که نتیجه 9-9 شد اما دست سوادکوهی به دلیل 2 اخطار حریف، به عنوان برنده بالا رفت و او هم طلایی شد.
در وزن 97 کیلوگرم محمدحسین محمدیان در دور اول 10 - صفر ضیامحمد صفراف از ترکمنستان را از پیش رو برداشت. او در مرحله نیمه‌نهایی با همین نتیجه از سد ساتیوارت کادیان دارنده مدال نقره آسیا از هند گذشت. محمدیان و باتزول اولزیسایخان از مغولستان در فینال به هم رسیدند که با نتیجه عالی 10-0 حریف را شکست داد و سومین طلا را برای آزادکاران به ارمغان آورد.
گفتنی است کشتی‌های 5 وزن دوم(61، 74، 86، 92 و 125 کیلو) امروز برگزار می‌شود و با توجه به قرعه‌کشی می‌توان گفت که جنگ یونس امامی با مدال‌داران المپیک و جهان، بدون شک از مهم‌ترین رویارویی‌های انفرادی و تأثیرگذار در رده‌بندی تیمی برای کشورمان خواهد بود. البته امامی برای رسیدن به نایب‌قهرمان جهان و نفرسوم المپیک، ابتدا باید از سد دایچی تاکاتانی (ژاپن)، نایب قهرمان بازیهای آسیایی بگذرد، سپس برای حضور در رده‌بندی یا فینال با آنها کشتی بگیرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7893/21/610784/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها