فرشته نجات شیاطین سرخ از هلند می‌آید

تن هاخ؛ معمار جدید یونایتد


گروه ورزشی/ باشگاه منچستریونایتد به صورت رسمی اریک تن‌هاخ را به عنوان سرمربی این تیم در فصل آینده معرفی کرد. این باشگاه با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که اریک تن‌هاخ در پایان فصل جاری جانشین رالف رانگنیک می‌شود و هدایت شیاطین سرخ را برعهده خواهد گرفت. قرارداد سرمربی فعلی تیم فوتبال آژاکس با من‌یونایتد سه ساله و دارای امکان تمدید برای سال چهارم است. طبق گزارش نشریه سان، توافق صورت گرفته میان تن‌هاخ و من‌یونایتد هفته گذشته صورت پذیرفته بود و اکنون تنها این موضوع اعلام رسمی شده است. منچستری‌ها برای هدایت تیم‌شان گزینه‌هایی مانند مائوریسیو پوچتینو، زین‌الدین زیدان و برندان راجرز هم داشتند که در نهایت سرمربی هلندی آژاکس را ترجیح دادند. گویا باشگاه انگلیسی برای استخدام تن‌هاخ 52 ساله، به باشگاه آژاکس غرامتی 2.5 میلیون پوندی خواهد پرداخت. تن‌هاخ در پایان فصل دستیارش میچل فن‌در گاگ را هم با خود به اولدترافورد خواهد برد. تن‌هاخ پس از معرفی شدن به عنوان سرمربی فصل آینده من یونایتد گفت: بسیار مایه افتخار است که به عنوان سرمربی منچستریونایتد منصوب شده‌ام و بی‌نهایت برای چالش پیش رو هیجان دارم. من قدمت این باشگاه بزرگ و میزان اشتیاق هواداران آن را می‌دانم و سراپا انگیزه‌ام که تیمی بسازم که بتواند تمام موفقیت‌هایی که لیاقتش را دارد کسب کند. ترک آژاکس بعد از این همه سال باورنکردنی، سخت است و من به هواداران این تیم اطمینان خاطر می‌دهم که تا آخرین روز حضورم با تمرکز کامل کارم را ادامه دهم و تلاش کنیم که پایانی خوش را برای این فصل رقم بزنیم.

واکنش گواردیولا به انتخاب تن هاخ

پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی یکی از اولین کسانی بود که به انتخاب تن‌هاخ برای منچستریونایتد واکنش نشان داد: پپ در خصوص این تصمیم مسئولان یونایتد گفت: «به بازی‌های آژاکس نگاه کنید تا متوجه کیفیت او شوید. به اریک تبریک می‌گویم و آرزوی بهترین‌ها را برای او دارم. یک مربی بسیار سطح بالا و باکلاس. دیدن بازی‌های تیمش واقعاً لذت بخش است.» تن هاخ و گواردیولا سابقه همکاری با یکدیگر در بایرن مونیخ را دارند. در آن باشگاه، پپ به عنوان سرمربی تیم اصلی و تن هاخ به عنوان سرمربی تیم رزروها مشغول به کار بودند.

برش
همه بازیکنان را بازخواست می‌کنم و باج نمی‌دهم
سرمربی جدید منچستریونایتد می‌گوید حاضر نیست به هیچ کسی تحت هیچ عنوانی باج دهد. اریک تن هاخ، سرمربی فعلی آژاکس در مصاحبه چالشی خود پس از رسمی شدن انتصابش به عنوان مربی یونایتد، در خصوص مسائل مختلفی صحبت کرد. مربی هلندی در پاسخ به این سؤال که آیا می‌تواند با ستاره‌های یونایتد بویژه کریستیانو رونالدو کنار بیاید؟ اظهار داشت: «به نظرم می‌توانم. به آنها وظایفشان را می‌گویم و هر کس که آن خواسته‌ها را برآورده نکند، از طرف من بازخواست خواهد شد، مهم نیست که چه کسی باشد. من نظرم را درباره روند مربیگری‌ام تغییر نخواهم داد. هرکسی که این وظایف را به درستی انجام ندهد با برخورد من مواجه خواهد شد، هرکسی که می‌خواهد باشد. من در این زمینه به هیچ‌کس باج نمی‌دهم.» این مربی هلندی با تیم فوتبال آژاکس توانست در سال 2019 - 2018 به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند اما در مجموع ۲ دیدار رفت و برگشت مقابل تاتنهام شکست خوردند و از رسیدن به فینال بازماندند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7893/21/610785/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها