گل زدن در کنار طارمی مثل آب خوردن است

مهدی در کنار بنزما و هالند ماشین گلزنی شد


گروه ورزشی/ دور برگشت مرحله نیمه نهایی جام حذفی پرتغال، پنجشنبه شب برگزار شد و پورتو با تک گل تونی مارتینز(82) از سد اسپورتینگ گذشت. با توجه به نتیجه بازی رفت(2-1)، پورتو در مجموع 3-1 به برتری رسید و باید در دیدار فینال به مصاف توندلا برود. در این دیدار مهدی طارمی از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت و در دقیقه 88 تعویض شد. طارمی در این بازی همانند بازی‌های گذشته در ماه مبارک رمضان روزه بود و به این دلیل در دقیقه 20 بازی از تدارکات تیم درخواست کرد تا چیزی برای افطار کردن به او بدهد. پس از این بازی اوانیلسون، مهاجم برزیلی پورتو در مصاحبه با سایت «آبولا» پرتغال در تمجید از طارمی گفت: «بازی با طارمی بسیار آسان است. پاس گل‌هایی که او به من می‌دهد همه بدون دروازه‌بان درون دروازه هستند و گل زدن برای من مثل آب خوردن می‌شود. خوشحالم که در کنار چنین بازیکن باکیفیتی بازی می‌کنم.»
واکنش مدیر باشگاه پورتو به توهین اسپورتینگ
سایت باشگاه اسپورتینگ لیسبون هفته گذشته در اقدامی توهین‌آمیز علیه مهدی طارمی ستاره تیم ملی کشورمان و عضو باشگاه رقیبش پورتو موضع‌گیری کرد اما پیروزی پنجشنبه شب پورتو مقابل این تیم به نوعی پاسخ اسپورتینگ در زمین بود. بر همین اساس «پینتو داکوشتا» رئیس باشگاه پورتو از مهاجم ایرانی خود دفاع کرد و گفت: «این فرد «تیتو فونتس» که حتی ظاهراً وکیل بود، رفتار‌ نژادپرستانه‌ای داشت اما من فقط او را مقصر نمی‌دانم. اینکه یک وکیل چنین رفتاری داشته باشد و این حرف‌ها را بزند، ناراحت کننده است و نشان‌دهنده روحیه و ذهنیت بعضی افراد است اما طارمی از آن به‌خوبی گذشت. فونتس، طارمی را افسونگر مار نامید. شاید او افسونگر مارمولک است. طارمی تمام حیواناتی که عاشق فوتبال هستند را هم مسحور می‌کند چون بازیکن بزرگی است.»
طارمی جزو 8 مهاجم برتر جهان
مهدی طارمی مهاجم ملی پوش کشورمان با 18 گل و 12 پاس گل در این فصل از لیگ برتر پرتغال به همراه پورتو آمار خیره‌کننده‌ای از خود بر جا گذاشته است. بر همین اساس سایت «Matchday365» با ارائه آماری به معرفی ماشین گلزنی‌های این فصل 7 لیگ معتبر فوتبال جهان پرداخت. براساس این گزارش، ارلینگ هالند از نروژ با میانگین گل 1.33 در هر بازی اول است و پس از او داروین نونز از یونان (1.32)، فابیو ویرا از پرتغال(1.23) کیلیان امباپه از فرانسه (1.19)، کودی گاکپو از هلند(1.17)، کریم بنزما از فرانسه (1.9)، کریستوفر انکونکو از فرانسه (1.09) و مهدی طارمی از ایران (1.09) جزو این نفرات هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7893/20/610804/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها