هنرمندان در فضای مجازی


فضای مجازی هنرمندان رنگ و بوی شب قدر دارد. هر کدام مناجاتی و دعایی در صفحه خود منتشر کرده‌اند. برخی هم مخاطبان‌شان را دعوت کرده‌اند تا آثارشان را ببینند.

ببخش مهربون
اهالی فرهنگ وهنر به یاد امیرالمؤمنین علی(ع) اشعار و روایات بسیاری منتشر کردند. از جمله صفحه مجازی مؤسسه فرهنگی، هنری شهرستان ادب در صفحه مجازی خود غزلی با عنوان «نفس آخر علی(ع)» که غزلی تازه از علی محمد مؤدب به مناسبت شهادت مولای متقیان امیرالمؤمنین علی(ع) است را منتشر کرد.«دنیا مجال بوسه به خاک در علی‌ست/باغ بهشت، منظرۀ دیگر علی‌ست» همچنین حسین سلیمانی بازیگر سینما و دکلماتورهم در صفحه خود با انتشار کلیپی با دکلمه خودش در شب قدر، زیبا و دلنشین از خداوند طلب بخشش کرده که خیلی مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. اونوشته: «ببخش آدمارو، بانى ناخوشى‌هاتو، نذار غم بمونه، نذار تو چشات غصه و ماتم بمونه. ببخش. نذار بشى یکى مثل اونا. همونا که یک هیچ عقبن تو رفاقت. یک هیچ عقبن تو صداقت. یک هیچ جلون تو حسادت. تو ببخش، بذار فک کنن ساده‌ای و... حالا چشاتو ببند و به این فکر کن. اگه یه روز دلت آروم‌ترین دل دنیا شد، یه لبخند بزن به آسمون. بگو: خدا جون دمت گرم، ممنون. ممنون که یادم دادی ببخشم، ممنون که یادم دادى هنوز خوبم، هنوز بنده توام، همیشه خدای منى، همیشه کنار منى، یه خواهش کوچیک، تو هم منو ببخش، ببخش هروقت که تنها و غمگین بودم تو رو صدا زدم. ببخش مهربون، ببخش بى نیاز، ببخش خدا جون.»

چهره‌ها

استاد محمدرضا شفیعی کدکنی ادیب، نویسنده، شاعر و استاد دانشگاه، کارکرد‌های اسطوره را در صفحه ای که توسط شاگردانش اداره می‌شود منتشر کرده است. او نوشته: «هوک می‌گوید این اسطوره به‌طور کلی باید کاری انجام دهد و‌ لذا همواره باید پرسید این اسطوره چه کاری می‌خواهد انجام دهد؟ به مواردی اشاره می‌شود اسطوره تذکار و یادآوری مدام یک امر قدسی و فطری و جاویدان است، مثلاً مبارزه خیر و شر و تذکار این معنی که سرانجام خیر پیروز می‌شود. اسطوره می‌گوید ضحاک (شر) همیشه زنده است. هر بزرگی ممکن است روزی از راه نیکی برگردد. آدمی، جهان، وجود مرکب از ناساز‌هاست هم اهورامزدا داریم و هم اهریمن.‌ اسطوره بازگشت از زمان حال و تاریخ و جزئیات آن به زمان ازلی یا باستانی است. بدین ترتیب اسطوره معمولاً فراتاریخی و کلی و تغییر‌ناپذیر است. مثلاً در مقابل ظلم و ظالم ایستادن در هر دوره‌ای به اسطوره‌ها و افسانه‌های پیس از خود مربوط می‌شود. نبرد رئیسعلی دشتی با انگلیسی‌ها به نبرد امام حسین علیه‌السلام با یزید، نبرد رستم با افراسیاب و نهایتاً نبرد اهورامزدا با اهریمن مربوط می‌شود.»

هنگامه قاضیانی بازیگر سینما در صفحه خود با انتشار اولین عکس خود در سریال «آمستردام» به نویسندگی و کارگردانی مسعود قراگزلو و تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته نوشته: «این سریال با اتمام مراحل فنی بزودی وارد شبکه‌ نمایش‌ خانگی می‌شود.»

الناز شاکردوست بازیگر سینما هم در صفحه خود به مناسبت روز زمین نوشته: «روز زمین مبارک. یادمون نره ما امانت‌دار طبیعت هستیم.»


پدرام شریفی بازیگر سینما هم با انتشار عکسی از خودش در کنار جمشید هاشم‌پور بازیگر پیشکسوت سینما نوشته: «در کنار قهرمان زمان کودکی جمشید خان، دنیل کریگ جلوی شما جَرِد لتویی بیش نیست چه نقش‌هایی که براتون ننوشتن، صد حیف»


بازار نشر
نشر ماهی در صفحه خود با انتشار عکس دو کتاب «موش و آدم‌ها» و «آتش‌بازی» از تجدید چاپ تازه‌های نشر خود خبر داده و درباره آن نوشته: «موش و آدم ها» نوشته جان‌اشتاین‌بک و ترجمه سروش حبیبی به قیمت 23 هزار تومان تجدید چاپ شد. این کتاب روایتی است از کوتاهی دست کارگران و بی‌رحمی پایان‌ناپذیر اربابان؛ روایتی به قدمت تاریخ که اشتاین‌بک خیلی زود خود را در میانه‌ آن می‌بیند. از همین‌روست که آلام کارگرانی که خودش نیز یکی از آنهاست دغدغه‌ اصلی‌ و بن‌مایه‌ اکثر آثارش می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7893/24/610825/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها