دیگه چه خبر؟


نماینده مجلسی که سلطان مجوزهای پتروشیمی شد

 خبر اول اینکه، مشرق‌نیوز گزارش داد که یکی از نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی با حضور در عرصه صنعت پتروشیمی در حال ثبت رکوردهای جدیدی در این حوزه است. او که به‌عنوان نماینده مردم یکی از شهرستان‌ها در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی حضور داشت، با اخذ مجوز احداث دو واحد پتروشیمی رکورد‌دار بخش خصوصی در این صنعت است. وی به بهانه ایجاد اشتغال با اخذ مجوز احداث دو پتروشیمی اندیمشک و مسجدسلیمان، سلطان دریافت مجوز در این صنعت است. مشرق افزود: او که به‌دلیل مشغولیت‌های شخصی در خارج از کشور به سر می‌برد، از برجی در دوبی مدیریت مجموعه‌های اقتصادی خود را انجام می‌دهد. این نماینده سابق مجلس اخیراً با واگذاری 40 درصد از سهام شرکت صنایع پتروشیمی کیمیا اندیمشک، 600 میلیارد تومان به جیب زده است.

رسانه‌های عراقی درباره سفیر جدید ایران چه می‌گویند؟

 خبر دیگر اینکه، با پایان مأموریت ایرج مسجدی سفیر کشورمان در عراق، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری اخیر خود اعلام کرد که «محمد کاظم آل صادق» جانشین وی در بغداد خواهد شد. به گزارش ایرنا، سفیر جدید ایران در بغداد برای بسیاری از شخصیت‌های سیاسی، دینی و اجتماعی عراق شناخته شده است، اما رسانه‌های عراقی بر ویژگی‌های منحصر به فرد او متمرکز شده اند. دهها رسانه عراقی خبر انتصاب سفیر جدید ایران در عراق را در چند ویژگی با محوریت شخصیت فردی، اجتماعی و حرفه‌ای او بازتاب داده اند. در اکثر رسانه‌های عراقی آمده که آل صادق «متولد شهر نجف اشرف»، «از خانواده‌ای حوزوی»، «برادر جوان شاعر علامه و ادیب، شیخ محمدرضا آل صادق»، «مسلط به زبان عراقی و خصوصاً لهجه عراقی» و «دارای روابط قوی و مؤثر با نیروهای شیعه عراق» است. برخی رسانه‌های فرامنطقه‌ای عربی نیز نوشتند که محمد کاظم آل صادق با برخورداری از این ویژگی‌ها، می‌تواند نقش مؤثری را در برون رفت از بحران انسداد سیاسی این روزها در عراق داشته باشد و ابزارهای تعاملی خوبی را داراست ،اما کسانی که از نزدیک با محمد کاظم آل صادق همراه و همکار بوده‌اند، او را با این مختصات شخصیتی توصیف می‌کنند: «خونسردی و صبوری شگفت‌انگیزی دربحران‌ها دارد، آشنا و مسلط به آداب دیپلماسی، دارای روحیه معتدل و معروف به رویکردهای حرفه‌ای دیپلماتیک و از روابط ویژه و ممتازی با رهبران جریان‌های سیاسی، دولتمردان و شخصیت‌های برجسته عراقی برخوردار است.»

اجرای آزمایشی شفافیت آرای نمایندگان از هفته آینده

 دست آخر اینکه، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از اجرای آزمایشی و داوطلبانه شفافیت آرای نمایندگان از هفته آینده خبر داد. به گزارش ایرنا، مالک شریعتی نیاسر روز گذشته در حساب کاربری خود در توئیتر، نوشت: با پیگیری نامه ۱۶۲ نفره از رئیس مجلس و مساعدت ایشان، تاکنون حدود ۳۰ نماینده آرای مستند خود را از IT مجلس دریافت کرده‌ایم واین آمار بتدریج درحال افزایش است. نماینده مردم تهران درادامه این توئیت نوشت: به همت محمدحسین حسین‌زاده بحرینی (نماینده مشهد)، سامانه «پارلمان مجازی» برای انتشار عمومی آرا آماده شده است. وی در این توئیت خاطرنشان کرد: قرار اکثر جمع ما این است که کاری هماهنگ انجام شود. لذا اجرای آزمایشی داوطلبانه شفافیت آرای نمایندگان ان‌شاءالله از هفته آینده آغاز می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7893/5/610837/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها