آیت‌الله رئیسی در اجتماع عزاداران شب شهادت امام علی (ع) تصریح کرد

خداجویان، پیروز جنگ اراده‌ها


آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، در دو شب نخست احیا که مصادف است با شب ضربت خوردن و شب شهادت امام علی(ع) سخنران این مراسم بود؛ شب 19 ماه مبارک رمضان در حرم امام خمینی(ره) و شب 21 ماه مبارک در مصلای امام خمینی(ره). بخش اصلی سخنرانی رئیس جمهور در شب 19 ماه مبارک رمضان به توصیه‌های اخلاقی و ضرورت پیوند انسان با قرآن اختصاص داشت و در این رابطه تأکید کرد که امام راحل در سلوک خود به خدا و مردم توجه داشت و هیچ مستکبری مورد اعتنای امام نبود. رئیس جمهور در مراسم احیای شب 21 ماه مبارک رمضان، بیشتر به شئون سیاسی و عقیدتی دین پرداخت. از جمله با اشاره به حوادث این روزهای عالم، آنچه امروز در جریان است را «نبرد اراده ها» توصیف و تأکید کرد برخلاف اراده مستضعفان، ملت‌هایی چون ایران که برای خدا قیام کرده‌اند جهان را براساس اراده خود شکل دهند. آیت‌الله رئیسی در این سخنرانی، حمله‌های تروریستی به شیعیان در افغانستان را محکوم کرد و خواستار تأمین امنیت آنان از سوی حاکمان فعلی این کشور شد؛ تأکیدی که روز گذشته، در پیام مستقل و جداگانه‌ای نیز تکرار شد.
الزامات پیروزی در نبرد اراده‌ها
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله رئیسی در اجتماع عزاداران شب شهادت امام علی(ع) در مصلای امام خمینی(ره) تهران، پیروزی در نبرد اراده‌ها را در گرو خداخواهی و حرکت در مسیر خواست حضرت حق دانست و گفت: بر خلاف ادعای مستکبران که فکر می‌کنند جهان براساس اراده آنها شکل می‌گیرد، ملت ایران نشان داد، ملتی که برای خدا قیام کرده پیروز است. رئیس جمهور با اشاره به سنت و وعده الهی درباره حمایت از مستضعفان و حق‌جویان، به مسأله فلسطین اشاره و اظهارکرد: روزی تصور می‌شد سرنوشت ملت فلسطین دور میزهای مذاکره رقم خواهد خورد، اما امروز سرنوشت فلسطین به دست و اراده مجاهدین در حال رقم خوردن است.
جنایت داعش علیه مردم مظلوم افغانستان
آیت‌الله رئیسی با اشاره به فرازهایی از وصیتنامه امام علی(ع) افزود: امیرالمؤمنین(ع) در وصیتنامه خود تأکید می‌کند که همواره در جانب مظلومین و مقابل ظالمان بایستید. امروز شاهد ۲ ظلم و جنایت بزرگ علیه مسلمانان؛ یکی از جانب رژیم صهیونیستی علیه نمازگزاران فلسطینی و دیگری جنایات و ستم داعش به عنوان جریانی دست‌ساخته غرب و صهیونیست‌ها، علیه مردم مظلوم افغانستان هستیم. وی با اشاره به روشنگری چند سال قبل رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه داعش دست‌پرورده سرویس‌های غربی و صهیونیسم است، گفت: امروز که شاهد جنایات مشابه داعشی‌ها و رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان و نمازگزاران مظلوم در مسجدالاقصی و مساجد افغانستان هستیم، جهان بیش از هر زمان دیگر به حقانیت روشنگری مقام معظم رهبری پی برده است.
وظیفه حاکمان افغانستان در حفاظت از جان شیعیان
آیت‌الله رئیسی، حفاظت از جان همه مردم افغانستان از جمله شیعیان این کشور را وظیفه حاکمان فعلی این کشور دانست و تأکید کرد: از حاکمان افغانستان می‌خواهیم که از جان مردم مسلمان این کشور که با زبان روزه در مساجد به شهادت می‌رسند، دفاع کرده و جلوی گرگ‌هایی را که ناجوانمردانه به جان و امنیت آنان حمله می‌کنند، بگیرند.
روز قدس، روز دفاع از مظلوم
رئیس جمهور در ادامه با اشاره به فرارسیدن روز قدس افزود:‌ پیوستگی و همبستگی امت اسلامی که یکی از نمادهای آن روز قدس است، به لطف خدا و به اعتبار اخلاص امام راحل(ره) روز به روز بیشتر می‌شود و امیدواریم این همبستگی بزودی منتهی به آزادی قدس شریف و رسیدن فلسطینیان به حق ۷۰ ساله‌شان شود. لبیک به توصیه امیرالمؤمنین علی(ع) در دفاع از مظلوم ان‌شاءالله در روز قدس اتفاق خواهد افتاد.
پیامبر و قرآن؛ دو مرجع هدایت انسان‌ها
آیت‌الله رئیسی در مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان نیز  با تأکید بر شناخت و معرفت ائمه اطهار(ع) و بویژه حضرت فاطمه زهرا(س) در شب قدر گفت: امام خمینی(ره) همیشه مردم را دعوت به خدا می‌کرد و اگر در جبهه‌ها رزمندگان دچار مشکل می‌شدند، می‌فرمود نگاه به خودتان کنید، نکند غرور برای شما ایجاد شده باشد. امام خمینی(ره) در سلوک خود به خدا و مردم توجه داشت و هیچ مستکبری مورد اعتنای امام نبود. آیت‌الله رئیسی افزود: توجه امام خمینی(ره) فقط به نجات محرومان نبود، بلکه توجه به نجات هر مظلومی در هر جای دنیا بود. رئیس جمهور با اشاره بر لزوم توجه به پشتیبانی از ولایت فقیه در سیره امام خمینی(ره) تصریح کرد: امام خمینی با امید زندگی می‌کرد و تا آخر عمرشان از قرآن جدا نمی‌شدند و در وصیت خود توجه به ائمه اطهار(ع) داشتند. وی در پایان با تأکید بر ضرورت پیگیری عملی همه بویژه مسئولان از سیره و کلام امام راحل(ره) گفت: همه مسئولان باید نسبت به جامعه و همراه بودن با زندگی مردم توجه داشته باشند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7893/2/610840/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها