رئیس جمهور با صدور پیامی اعلام کرد

هشدار درباره روند نگران کننده حملات تکفیری علیه ملت افغانستان


رئیس جمهور روز گذشته در پی تکرار وقوع انفجارهای تروریستی جنایت‌بار در مدارس و مساجد مناطق مختلف افغانستان که به شهادت و مجروحیت شمار قابل‌توجهی از مردم این کشور انجامیده است، در پیامی نسبت به گسترش تهدیدها علیه ملت افغانستان و ملت‌های منطقه هشدار داد. آیت‌الله رئیسی ضمن محکومیت شدید انفجارهای تروریستی اخیر در افغانستان، بر ضرورت تأمین امنیت همه مردم افغانستان بخصوص امنیت کامل آنها در مدارس، مساجد و مراکز مذهبی تأکید کرد. رئیس شورای عالی امنیت ملی همچنین با تأکید بر مسئولیت حاکمان افغانستان در شناسایی و مجازات تروریست‌‎های عامل حملات اخیر، اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران آمادگی همکاری و بکارگیری همه امکانات خود برای مقابله با تهدید تروریسم تکفیری و جلوگیری از تکرار این فجایع را دارد و همچنین آماده است که در حوزه درمانی نیز به مجروحان این حملات تروریستی کمک‌های برادرانه خود را ارائه دهد.
ابلاغ پیام رهبر انقلاب
همچنین معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل و هیأت همراه ضمن دیدار با خانواده شهدای حوادث تروریستی اخیر افغانستان، پیام تسلیت و ابراز همدردی رهبر انقلاب و جمهوری اسلامی را به آنان ابلاغ کردند. گفتنی است مرکز آموزشی «ممتاز» و دبیرستان «عبدالرحیم شهید» شهر کابل سه‌شنبه گذشته هدف حملات تروریستی قرار گرفتند و جمعی از دانش‌آموزان افغانستانی در این حوادث به شهادت رسیده و مجروح شدند. پس از این حادثه تروریستی، سفارت ایران در افغانستان آمادگی خود برای کمک به مجروحان این حوادث و انتقال آنان به ایران را اعلام کرده بود.
مدافعان حرم؛ نشان پیوند دو ملت ایران و افغانستان
وزیر کشور در حاشیه دیدار با خانواده معظم شهدای مدافع حرم در گفت‌وگو با خبرنگاران، خانواده شهدای مدافع حرم را تجلی‌گر تداوم راه این شهدا دانست و اظهار داشت: مدافعان حرم نشان‌دهنده پیوند دو ملت ایران و افغانستان در راه و هدف مشترک هستند و اینکه دشمنان نخواهند توانست بین آنها تفرقه ایجاد کنند و راه‌شان ادامه می‌یابد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی با اشاره به رزمندگان افغانستانی مدافع حرم تأکید کرد: عزیزان افغانستانی با هدف و ایمان در این مسیر بوده‌اند و این اراده ملت‌های منطقه در دفاع از خط مقاومت ادامه دارد.
ایران حمله تروریستی به مسجد اهل سنت در افغانستان را محکوم کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه انفجار بمب در مسجد اهل سنت مولوی «سکندر» را محکوم و برای شهدای این اقدام تروریستی رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر الهی مسألت کرد. خطیب‌زاده با اشاره به سلسله حملات تروریستی طی روزهای اخیر در افغانستان، تشدید خشونت و ترور در این کشور را مایه نگرانی عمیق دانست و تأکید کرد: حمله به مسجد اهل سنت در ولایت قندوز که در ادامه حمله تروریستی  به مسجد شیعیان مزارشریف صورت گرفت، به روشنی اهداف پلید تروریست‌های مزدور بیگانه را که درصدد ایجاد جنگ داخلی در افغانستان هستند، نشان می‌دهد.
رسانه‌های افغانستان روز جمعه اعلام کردند که ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر، یک انفجار در داخل مسجد «خانقای مولوی سکندر» در ولسوالی (شهرستان) امام صاحب ولایت قندوز افغانستان در حالی که شهروندان افغان در حال اقامه نماز بودند، رخ داده است. شمار کشته‌شده‌های این انفجار به ۳۳ نفر و تعداد زخمی‌ها نیز به ۴۳ نفر رسیده است. به گزارش ایرنا، حملات تروریستی و خشونت‌های مرگبار از سه‌شنبه گذشته در افغانستان شدت گرفته است که در شدیدترین این حملات در هفته گذشته یک مدرسه مورد هدف قرار گرفت که قربانیان آن بیش از ۲۰ کودک و نوجوان دانش آموز بودند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7893/2/610841/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها