اخبار


آرامش بر بازار میوه حاکم است

 عضو هیأت مدیره اتحادیه بارفروشان گفت: با توجه به فراوانی عرضه در برابر تقاضا پیش‌بینی می‌شود که نوسان خاصی در بازار رخ ندهد. 
اکبر یاوری با بیان اینکه بازار میوه تعریفی ندارد، گفت: با توجه به فراوانی عرضه در برابر تقاضا پیش‌بینی می‌شود که نوسان خاصی در بازار میوه اتفاق نیفتد. 
وی قیمت کنونی هر کیلو انار دماوند را ۲۰ تا ۴۳ هزار تومان، انار ساوه ۸ تا ۲۵ هزار تومان، انار شیراز ۱۵ تا ۳۵ هزار تومان، پرتقال تامسون شمال ۶ تا ۱۵ هزار تومان، پرتقال ناول جنوب ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، خرمالو شمال ۸ تا ۱۸ هزار تومان، خرمالو کن ۱۵ تا ۳۷ هزار تومان، کیوی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، لیموشیرین ۱۵ تا ۲۸ هزار تومان و نارنگی را ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان اعلام کرد. 
یاوری می‌گوید: هم‌اکنون هر کیلو انگور بی‌دانه زرد با نرخ ۲۰ تا ۴۰ هزارتومان، انگور بی‌دانه قرمز ۲۰ تا ۵۰ هزارتومان، خیار اصفهان ۸ تا ۱۵ هزار تومان، خیار بوته‌ای ۸ تا ۱۲ هزارتومان، سیب لبنانی زرد ۱۵ تا ۳۸ هزار تومان، سیب لبنانی قرمز ۱۵ تا ۳۵ هزار تومان، موز ۳۰ تا ۴۳ هزار تومان و هندوانه ۴ تا ۸ هزار تومان در میدان مرکزی عرضه می‌شود. 
عضو هیأت مدیره اتحادیه بارفروشان قیمت کنونی هر کیلو پیاز قرمز را ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان، پیاز شیری ۱۲ تا ۱۴ هزار تومان، پیاز زرد ۱۲ تا ۱۳ هزارتومان، گوجه‌فرنگی ۵ تا ۸ هزار تومان و سیب‌زمینی را ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی گوجه فرنگی نسبت به قبل کاهش یافته، اما توزیع پیاز کماکان به‌صورت قطره چکانی در حال انجام است. او گفت: با توجه به فراوانی تولید مرکبات و عرضه سایر میوه‌ها پیش‌بینی می‌شود که نوسان خاصی در بازار شب یلدا رخ ندهد.

 سطح زیر کشت گندم به بالای ۶ میلیون هکتار می‌رسد

 رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: کشت گندم تا ۲۰ آذر ادامه دارد و برآورد می‌شود که سطح زیرکشت گندم به ۶ تا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار برسد.
عطااللّه هاشمی گفت: بنابر آخرین آمار بیش از ۸۰ درصد کشت گندم آبی و دیم در استان‌های کشور انجام شده است. به گفته وی، با توجه به پراکنش بارش در برخی استان‌ها، کشت دیم در شمال غرب و غرب انجام شده است، همچنین کشت آبی در استان‌های باقیمانده تا ۱۰ روز دیگر انجام می‌شود. 
هاشمی با بیان اینکه کشت گندم تا ۲۰ آذر ادامه دارد، گفت: برآوردها حاکی از آن است که سطح زیرکشت گندم به ۶ تا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار برسد. رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: هم‌اکنون مشکلی از لحاظ سطح زیرکشت گندم نداریم، تنها در خصوص تغذیه و کود مشکل داریم که به رغم پیگیری‌های صورت گرفته به خوبی تأمین نشد. 
وی با بیان اینکه تا پایان سال ۲.۵ تا ۳ میلیون تن گندم وارد می‌شود، گفت: بنابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی، با استمرار بارش‌های مناسب در فصل زمستان و بهار انتظار می‌رود که در سال آینده نیازی به واردات گندم برای تأمین نان کشور نداشته باشیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8068/9/635367/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها