بورس کالا


خودنمایی خودرویی‌ها در معاملات هفتگی بورس کالا

بورس کالای ایران برترین‌های بورس کالا را براساس ارزش فروش شرکت‌ها در بازار فیزیکی در هفته نخست آذر (منتهی به ۱۱ آذر) اعلام کرد.
بر این اساس، گروه صنعتی ایران خودرو با ثبت معامله هزار و ۹۴۴ دستگاه خودرو هایما، پژو ۲۰۷ اتوماتیک و تارا دستی و اتوماتیک به ارزش بیش از ۱۱۵۴ میلیارد تومان در رتبه نخست ایستاد.
فولاد مبارکه اصفهان با فروش ۶۰ هزار و ۶۶۰ تن تختال SM، ورق سرد، گالوانیزه و قلع اندود به ارزش بیش از ۱۰۳۷ میلیارد تومان، دوم شد.
ملی صنایع مس ایران با فروش ۴ هزار و ۵۰ تن مس کاتد، مس کاتد عیار و سولفور مولیبدن به ارزش نزدیک ۷۶۹ میلیارد تومان، سوم شد.
پالایش نفت اصفهان با ثبت معامله ۶۳ هزار تن وکیوم باتوم و لوب کات سبک به ارزش بیش از ۷۰۶ میلیارد تومان در رتبه چهارم ایستاد.
فولاد خوزستان با ثبت معامله ۵۴ هزار و ۵۰ تن تختال C و شمش بلوم به ارزش نزدیک ۶۸۴ میلیارد تومان پنجم شد.
معدنی و صنعتی چادرملو ۱۰۵ هزار تن کنسانتره و گندله سنگ آهن و شمش بلوم را به ارزش نزدیک ۶۵۲ میلیارد تومان فروخت و ششم شد.
سنگ آهن گهر زمین با فروش ۲۱۰ هزار تن گندله و کنسانتره سنگ آهن به ارزش بیش از ۵۵۳ میلیارد تومان هفتم شد.
ذوب‌آهن اصفهان با ثبت معامله ۲۸ هزار و ۴۷۷ تن تیرآهن، شمش چدن و میلگرد به ارزش بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان، هشتم شد.
پالایش نفت بندرعباس با فروش ۳۰ هزار تن وکیوم باتوم به ارزش بیش از ۳۶۳ میلیارد تومان در رتبه نهم ایستاد.
پتروشیمی تندگویان نیز با ثبت معامله ۱۱ هزار و ۵۸۸ تن پلی‌اتیلن ترفتالات نساجی و بطری و نخ پلی استر با گریدهای مختلف و ثبت ارزش بیش از ۳۳۸ میلیارد تومان دهم شد.


کارنامه بازار گواهی سپرده در بورس کالا
2/19میلیون اوراق گواهی کالایی دست به دست شد

کالاخبر- در بازار گواهی سپرده بیش از ۱۹,۲ میلیون ورقه بهادار مبتنی بر کالا با ارزش بیش از ۸۹۲ میلیارد تومان در هفته منتهی به ۱۱ آذر دست به دست شد که از نظر حجم ۲۴ درصد و از نظر ارزش ۵۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد. سکه از لحاظ ارزش معاملات و زعفران از لحاظ حجم معاملات، برتر از سایر دارایی‌ها، در مقام نخست ایستادند.
۱۹ میلیون و ۲۴۳ هزار و ۳۲۹ ورقه بهادار مبتنی بر کالا با ارزش بیش از ۸۹۲ میلیارد تومان در بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالا در هفته گذشته دست به دست شد. ارزش معاملات هفته منتهی به ۴ آذر نیز نزدیک به ۵۶۰ میلیارد تومان برای ۱۵ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۱۹۳ ورقه بهادار مبتنی بر کالا بود.
در جریان معاملات هفته گذشته، ۳ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۵۰۰ اوراق گواهی سپرده سکه طلا در حالی دست به دست شد که این دارایی پایه ارزش بیش از ۵۳۶ میلیارد تومان را ثبت کرد.
اوراق مبتنی بر طلا با کسب سهم ۶۰ درصدی در ارزش معاملات، جایگاه نخست و با سهم ۱۶ درصدی در حجم معاملات، رتبه سوم بازار گواهی سپرده کالایی را پس از زعفران و سیمان از آن خود کرد.
زعفران با ثبت معامله ۸ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۱۸۶ گواهی سپرده، رتبه نخست را از نظر حجم از آن خود کرد و ارزش معاملات این دارایی نزدیک به ۲۷۵ میلیارد تومان شد. سهم این دارایی از حجم کل معاملات ۴۳ درصد بود و از لحاظ حجم در جایگاه نخست ایستاد. این دارایی با کسب سهم ۳۱ درصدی از کل ارزش معاملات در جایگاه دوم بعد از سکه طلا قرار گرفت.
در هفته منتهی به ۱۱ آذر، ۷ میلیون و ۵۶ هزار گواهی سپرده سیمان نیز به ارزش بیش از ۵.۵ میلیارد تومان دست به دست شد که این دارایی پایه، با سهم ۳۷ درصدی در حجم، رتبه دوم را در حجم معاملات به خود اختصاص داد.
ارزش معاملات ۷۸۲ هزار و ۵۹۱ گواهی سپرده شیشه نیز به ۷۴,۴ میلیارد تومان نزدیک شد و این دارایی توانست مقام سوم را از لحاظ ارزش بعد از سکه و زعفران از آن خود کند. این دارایی پایه، سهم ۸ درصدی را از لحاظ ارزش کل معاملات بدست آورد.
در هفته‌ای که گذشت معامله ۱۴ هزار و ۹۵۲ گواهی سپرده برنج به ارزش ۱.۱ میلیارد تومان و ۱۰۰ گواهی سپرده زیره سبز به ارزش ۱۱ میلیون تومان در بازار مالی بورس کالای ایران نیز به ثبت رسید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8068/10/635372/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها