سرپرست وزارت راه و شهرسازی خبر داد

پیشنهادات راه و شهرسازی در برنامه هفتم توسعه هفته، آینده نهایی می‌شود


سرپرست وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری جلسات مربوط به تدقیق تبصره‌های بودجه ۱۴۰۲ وزارت راه و شهرسازی از نهایی شدن جزئیات پیشنهادی حوزه راه و شهرسازی برنامه هفتم توسعه در هفته آینده خبر داد.
شهریار افندی زاده در مراسم معارفه سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن تأکید کرد: لازم است در روزهای آینده با برگزاری جلسات فشرده ، تبصره‌های بودجه ۱۴۰۲ در حوزه راه و شهرسازی نهایی و اعلام شود. همچنین جزئیات پیشنهادی برنامه هفتم توسعه  در حوزه راه و شهرسازی با حضور همه معاونان و رؤسای سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در ‌هفته آینده نهایی خواهد شد.
سرپرست وزارت راه و شهرسازی با اشاره به  نقش مؤثر و قانونی سازمان ملی زمین و مسکن در وزارت راه و شهرسازی، تصریح کرد: در بخش مسکن فرایندها باید تعریف دقیق شود که یکی از این فرایندها مولدسازی زمین است که باید با الحاق کارشناسی و تغییر کاربری‌ها ارزش افزوده ایجاد شود.
وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی به طور مستقیم با مردم در ارتباط است و هرگونه افزایش خدمات می‌تواند موجب رضایت مردمی شود پس باید مدیریت دارایی‌ها در سازمان ملی زمین و مسکن بخوبی انجام شود.
سرپرست وزارت راه و شهرسازی طرح نهضت ملی مسکن را مهم‌ترین برنامه  پیش‌روی دولت و وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و از سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن درخواست کرد که در یک هفته آینده با برگزاری جلسه با معاونان و اعضای هیأت مدیره این سازمان، چهارچوب مشخص در خصوص اجرای نهضت ملی مسکن مشخص کنند.
افندی زاده یادآور شد: احکام برنامه هفتم توسعه می‌تواند در شناسایی اولویت‌ها راهگشا باشد و باید سازمان ملی زمین و  مسکن با استفاده بهینه از منابع موجود، با دریافت مجوزها و تعریف دقیق فرایندها به اهداف برنامه‌ریزی شده دست یابد.
ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن نیز در این برنامه با تشریح تکالیف این سازمان در تأمین مالی طرح‌ها و پروژه‌ها بر مولد‌سازی دارایی ها تأکید کرد.
وی تصریح کرد: براساس قانون جهش تولید مسکن در کشور باید طی چهار سال، چهار میلیون واحد مسکونی ساخته شود که سازمان ملی زمین و مسکن تأمین زمین مورد نیاز را عهده دار است.
سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن بیان داشت: در یک سال گذشته 140 هزار هکتار زمین از منابع طبیعی تحویل گرفته شده که مراحل تبدیل آن با همکاری شورای عالی شهرسازی و معماری در حال انجام است.
وی افزود: طرح‌های حمایتی مسکن و تحقق وعده دولت در سازمان ملی زمین و مسکن با تأمین مالی برای این طرح ها و تکمیل خدمات روبنایی و زیربنایی در دست انجام است و بر این اساس مولدسازی دارایی‌های این سازمان بنابر تکالیف قانونی از مأموریت های پیش‌رو خواهد بود.
سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن مأموریت دیگر این سازمان را اتمام پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر و تکمیل خدمات روبنایی این طرح برشمرد و یادآور شد: پروژه‌های مشارکتی ساخت مسکن نیز بخش دیگری از امور در حال انجام در این سازمان است که به جدیت پیگیری خواهد شد.
مالکی اظهار داشت: حفاظت و مستندسازی املاک و مستغلات با حدنگار که در تفاهم با سازمان ثبت اسناد واملاک تسریع شد از دیگر مأموریت‌های سازمان ملی زمین و مسکن است که در سال های گذشته این موضوع مغفول مانده است.
وی توضیح داد: مکانیزه کردن مدیریت پروژه‌ها و نظارت بر آنها طبق نظام سنتی پیش می رود که باید تغییر یابد و حتماً به سامانه مدیریت زمین و ثبت اراضی و مستغلات نیاز داریم.
سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن تأکید کرد: این اراده در هیأت مدیره و معاونان سازمان برای انجام مأموریت‌های محوله وجود دارد و برای تسریع همکاری با  معاونت‌ها و سازمان و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی و سازمان ها خارج از وزارتخانه برای تسریع و انجام وظایف محوله ادامه خواهد یافت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8068/11/635375/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها