خبر در خبر


معادن در مناطق چهارگانه، مجوز محیط زیست نمی‌گیرند
صدور مجوز از سوی پردیسان 
برای تفرج گسترده در آشوراده

ایرنا- علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اصلاحیه ماده ۲۴ قانون معادن با هدف تعیین تکلیف معادن آلاینده محیط زیست به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.
سلاجقه گفت: بر این اساس و مطابق اصلاحیه، هر معدنی که از لحاظ زیست محیطی آلاینده تشخیص داده شود سازمان حفاظت محیط زیست ورود کرده و تکالیف خود را انجام می‌دهد.
به گفته او تمام معادنی که در مناطق چهارگانه محیط زیست باشند هیچ گونه مجوز زیست محیطی دریافت نخواهند کرد، مگر اینکه معدن مربوطه راهبردی و مورد نیاز کشور باشد که این امر با گزارش ارزیابی محیط زیستی امکان دارد.
او به مصرف مازوت در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به ضرورت کاهش استفاده از سوخت کمکی و مازوت؛ این سوخت تا هفته گذشته نسبت به سال قبل ۲۹.۵ درصد کمتر وارد نیروگاه‌های کشور شده است.
سلاجقه همچنین با اشاره به صدور مجوز ارزیابی زیست محیطی آشوراده گفت: خوشبختانه ارزیابی زیست‌محیطی آشوراده در قالب «تفرج گسترده» - همان طور که سازمان به دنبال آن بود - تأیید شد. در شورای عالی شهرسازی کشور نیز تنها «تفرج گسترده» مصوب شد و به هیچ عنوان «تفرج متمرکز» در آن منطقه در دستور کار نیست. خوشبختانه هیچ مشکل خاصی نداریم و اقدامات لازم بخوبی در حال انجام است. تفرج متمرکز شامل آن دسته از تفرج‌هاست که نیاز به توسعه دارند مانند شنا، اسکی، اردو زدن، دوچرخه‌سواری و بازدید آثار فرهنگی اما تفرج گسترده شامل آن دسته از تفرج‌هاست که نیاز به توسعه ندارند مانند کوهنوردی یا به توسعه اندک نیاز دارند مانند ماهیگیری، اسب‌سواری و تماشای جانوران در طبیعت.

ایرنا- علی‌محمد طهماسبی، دبیر ستاد ملی ‌مقابله با گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از سیاست‌های اصلی و اولویت‌های این ستاد در زمینه مقابله با گرد و غبار انجام عملیات کشاورزی حفاظتی در استان‌های مختلف کشور است. امسال حدود ۱۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های محیط زیست و کشاورزی حفاظتی در استان خراسان جنوبی اختصاص یافته است. هرچند اعتبار کشوری که امسال برای مقابله با پدیده گرد و غبار اختصاص یافته، بسیار کم بوده، اما با پیگیری‌هایی که انجام گرفت ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است و علاوه بر اعتبار ملی باید در استان برای این منظور اعتباری اختصاص یابد. باید در حوزه منابع طبیعی به مدیریت چرای دام، قرق مراتع، پیشگیری و مدیریت اصلاحی توجه ویژه‌ای شود و با توجه به کمبود اعتبار در این خصوص باید به سوی عملیات پیشگیرانه و اصلاحی در این باره حرکت کنیم و این موضوع در کارگروه استانی در اولویت قرار گیرد.

 ایسنا- علی سالاروند، مدیرکل حفاظت محیط‌‌‌زیست لرستان این استان را خاستگاه گوزن زرد ایرانی دانست و گفت: در گذشته خاستگاه ییلاق و قشلاق گوزن‌های زرد ایرانی بین دز و کرخه خوزستان و لرستان بوده و به همین دلیل مجدداً این قابلیت برای استان تعریف شده است. در مرحله نخست، 4 گوزن زرد در این سایت مستقر شده و تعداد آنان را به ۱۲ رأس افزایش خواهیم داد. گوزن‌های زرد پس از تکثیر و پرورش، قابلیت رهاسازی در مناطق مختلف استان را دارند.

مهر- سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی با اشاره به اینکه مالیات در حوزه گردشگری یکسان‌سازی می‌شود، گفت: در شورای اقتصاد کشور نیز به دلیل کرونا معافیت‌های مالیاتی به مدت 2 سال تمدید شد. همچنین مالیات در حوزه گردشگری یکسان‌سازی می‌شود.

ایرنا- رامین جمشیدی، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از انتقال ۲۵ رأس از مرال (گوزن قرمز)های سایت فندقلوی نمین به سایر نقاط کشور برای رهاسازی در زیستگاه‌های مناطق حفاظت شده، خبر داد.

ایسنا- مهرداد سمیعی، رئیس انجمن هتلداران استان مرکزی خواستار اعمال معافیت‌های مالیاتی برای هتل‌های ۴ و ۵ ستاره شد
.
مهر- مهران زینلیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: همه واحدهای ریخته‌گری، با تسهیل‌گری‌های انجام شده و پیگیری دستگاه‌های مسئول تا کمتر از ۲ سال آینده از شهر اصفهان خارج می‌شوند.

ایسنا- دکتر علی اکبر کریمی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: اکتشاف و بازگشایی غار روستای چهرقان نیازمند اعتبار است.
​​​​​​​
ایسنا- اکرم فرهادی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هرچند با تأخیری ۲۰ ساله، اما اکنون باید ایستگاه پایش سلامت در عسلویه ایجاد شود چرا که این ایستگاه می‌توانست برای ارائه نتایج قوی‌تر و قابل بیان، داده‌های ارزشمندی در اختیار محققان بگذارد. 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8068/15/635393/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها