ایران در ایران


آغاز هفته سرد و بارانی در ایران برف بر تهران و البرز می‌بارد

ایران زمین - سازمان هواشناسی بارش‌های متناوب باران و برف را از امروز تا پایان هفته برای تهران و بسیاری از استان‌های کشور پیش‌بینی کرده است.
کارشناس سازمان هواشناسی از تشدید بارش‌ها از امروز (شنبه) در کشور و بارش برف و باران در تهران و برخی استان‌ها خبر داد و گفت: برای نوار شمالی کشور در اوایل هفته جاری کاهش محسوس دما پیش‌بینی شده است. امین حسین نقشینه در مورد آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار کرد: امروز (شنبه) با نفوذ جریانات شمالی روی دریای خزر بارش در اردبیل و سواحل خزر تشدید می‌شود و برخی نواحی شمال غرب و دامنه‌های البرز نیز بارش خواهند داشت.
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا یکشنبه بارش‌ها در شمال غرب کاسته می‌شود، گفت: در این روز برای سواحل خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و غرب سمنان بارش باران رخ خواهد داد که این بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف است. نقشینه بیان کرد: روز دوشنبه هفته جاری این وضعیت در غرب دریای خزر و استان اردبیل تداوم دارد و برای استان‌های البرز و تهران بارش پیش‌بینی شده است. وی از ورود سامانه بارشی جدید از روز دوشنبه به کشور از سمت جنوب خبر داد و گفت: ورود سامانه بارشی در جنوب غرب مناطق زاگرس مرکزی برخی مناطق بوشهر، فارس، کرمان افزایش ابر و رگبار پراکنده را خواهیم داشت که این روند تا روز سه‌شنبه تداوم دارد. کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از روز یکشنبه تا سه‌شنبه کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما برای نوار شمالی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود، تأکید کرد: در ارتفاعات رشته‌کوه البرز از روز یکشنبه تا سه‌شنبه شاهد بارش برف خواهیم بود.

آغاز توزیع تسهیلات ۴ درصدی خسارت دیدگان سیل مرداد ماه

کرمان - سرپرست مدیریت بحران و کاهش مخاطرات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در بحث سیل مردادماه ۲۵۰۰ میلیارد تومان دولت تسهیلات چهار درصد با دوره بازپرداخت پنج‌ساله اختصاص داده که توزیع استانی تا آخر آذرماه انجام می‌شود.
آهنی در سفر به رفسنجان با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی، از تشکیل کارگروه سازگاری با کم‌آبی در کشور طی سال‌های ۹۶ تا ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده، در پنج استان هرمزگان، کرمان، یزد، فارس و خراسان جنوبی ۶۰ درصد آبخوان‌ها فرونشست کرده است، از طرفی بی‌تدبیری در سالیان گذشته بوده و شاید الان هم باشد و نتوانستیم آنچه را برداشت می‌کنیم جای آن را پر کنیم. آهنی با ذکر این مطلب که مطالعات نشان می‌دهد ۲۰ سال طول خواهد کشید تا بتوانیم به تعادل برسیم و باید راه‌ها را در این خصوص  پیدا کنیم چون کشاورزی را نمی‌توانیم تعطیل کنیم، افزود: در رفسنجان و انار با این شرایط تولید امکان‌پذیر نیست باید بسته برنامه پیشنهادی شهرستان را اعلام کنند که اولین کار اصلاح آمار است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8068/16/635395/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها