اخبار


سلاح هایی که  به ایران نرسید

گروه حوادث / بزرگترین عملیات قاچاق سلاح به ایران در سلیمانیه عراق خنثی شد.  به گزارش تسنیم، نیروهای عراقی موفق شدند بزرگترین عملیات قاچاق سلاح به ایران را کشف و خنثی کنند. این عملیات بزرگترین عملیات کشف قاچاق اسلحه به ایران بود که توسط نیروهای امنیتی عراقی در استان سلیمانیه در شمال این کشور خنثی و دهها قبضه سلاح و مهمات کشف شد.

کشف یک و نیم میلیارد تومان مشروب الکلی در کرمانشاه

گروه حوادث/ اعضای یک باند که مشروبات الکلی را از ترکیه و عراق به ایران قاچاق می‌کردند با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان کرمانشاه دستگیر شدند. به گزارش روابط عمومی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، این باند از ترکیه مشروبات الکلی خارجی را به کشور عراق برده و انبار کرده و سپس وارد کشور می‌کردند که با رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) منهدم شدند. تاکنون 3نفر از اعضای این باند دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شده‌اند. شهرام کرمی، دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه، گردش مالی این باند را در ۲ سال گذشته ۸۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این شبکه هم در استان کرمانشاه اقدام به توزیع مشروبات الکلی می‌کرد و هم آن را به سایر استان‌ها ارسال می‌کرد. ارزش مشروبات الکلی کشف شده بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

اعتراف مرد مالخر به قتل سارق

گروه حوادث/ خریدار اموال مسروقه که به اتهام قتل یک سارق سابقه‌دار دستگیر شده بود، به جنایت خود اعتراف کرد. به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از ساعت 11 صبح 30 شهریور امسال و با گزارش کشف جسدی در کنار سطل زباله آغاز شد. با حضور بازپرس محمد جواد شفیعی و تیم بررسی صحنه جرم، آنها با جسد مرد جوانی مواجه شدند که داخل کیسه‌های نایلونی و گونی قرار داده شده و بررسی‌ها نشان می‌داد از زمان مرگ 5 روز می‌گذرد. گرچه هیچ مدرک هویتی همراه مقتول نبود اما اثر انگشت او، هویتش را برملا کرد و مشخص شد که مقتول قبلاً به اتهام سرقت بازداشت شده است. از سویی بررسی دوربین‌های مداربسته اطراف سطل زباله معلوم کرد که موتورسواری جسد را در کنار سطل زباله انداخته است. تصویر متهم موتور سوار به‌دست آمد و همزمان نیز در بررسی‌ها مشخص شد مقتول آخرین بار به خانه مرد مالخری رفته است. وقتی مأموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت برای دستگیری او وارد عمل شدند، مرد جوان به نام شاهین خود را از طبقه سوم به پایین انداخت تا فرار کند، اما به علت مصدومیت روانه بیمارستان شد. در ادامه تحقیقات مدارکی به دست آمد که نشان می‌داد شاهین در این جنایت نقش دارد و مرد جوان پس از بهبودی به قتل اعتراف کرد و گفت: اعتیاد به شیشه دارم و چند سال قبل از طریق یکی از دوستانم با مقتول آشنا شدم. کار من خرید و فروش اموال مسروقه است و مدتی بود که متوجه شدم مقداری از وسایل سرقتی ام کم شده است. به مقتول مشکوک شدم و زمانی که به خانه‌ام آمد سر همین مسأله باهم درگیر شدیم. درگیری مان بالا گرفت و با میلگرد چند ضربه به مقتول زدم. چند روزی جسد را داخل خانه‌ام نگهداری کردم اما بوی تعفن جسد باعث شد که تصمیم بگیرم جسد را از خانه به بیرون منتقل کنم. در حالی که متهم به قتل اعتراف کرد، بررسی‌ها برای مشخص شدن جرایم احتمالی او به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران ادامه دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8068/19/635406/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها