آرژانتین – استرالیا؛ یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2022

با مسی، پیش به سوی قهرمانی


گروه ورزشی/  از ساعت 22:30 امشب در دیداری از مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی 2022 قطر، تیم‌های ملی آرژانتین و استرالیا در ورزشگاه احمد بن‌علی به مصاف هم خواهند رفت. آرژانتین شانس خیلی بیشتری برای پیروزی بر استرالیا در پنجاهمین بازی جام جهانی 2022 دارد اما آنها بیش از هر تیم دیگری آموخته‌اند که نباید حریف را دست کم بگیرند، بخصوص رقیب سختکوش و مبارزی مثل استرالیا را.
رسیدن به یک‌چهارم‌ نهایی اگرچه برای استرالیا که تنها به دلیل تفاضل گل بهتر فرانسه در گروهش دوم شد، یک آرزو است اما برای آرژانتین حداقل است چون این کشور به‌دنبال سومین قهرمانی جهان است آن هم در پنجمین و آخرین حضور فوق‌ستاره‌ای به نام لیونل مسی. او می‌خواهد با افتخار سلف بزرگش، دیگو مارادونا در پیراهن شماره 10 آرژانتین برابر شود؛ مسی رابطه خوبی با کل تیم و هواداران دارد و مقابل استرالیا این شانس را دارد که دوباره آنها را خوشحال کند. آرژانتین یکی از بزرگترین شگفتی‌های تاریخ جام جهانی را متحمل شد و در نخستین بازی خود برابر عربستان سعودی شکست خورد. بازی اول را که به عربستان باختند ترس برشان داشت که نکند در آخرین جام‌جهانی لیونل مسی حتی به مرحله حذفی هم نرسند. اما تیم لیونل اسکالونی خیلی زود خودش را پیدا کرد و هوشمندانه‌تر ظاهر شد. در پی آن با دو نمایش کم‌نقص مقابل مکزیک و لهستان با کلین‌شیت و فرصت‌های بسیار که در مجموع 4 گل برایشان به همراه داشت، صدرنشین شدند و به مرحله بعد رسیدند. از حالا تازه جام‌جهانی برای آلبی‌سلسته شروع شده و رؤیای آن را دارند که پس از 36 سال در این تورنمنت جام بگیرند. آخرین مرتبه دیگو مارادونا بر فراز دستان همه جام را بالای سر برد و حالا می‌خواهند این اتفاق برای لیونل مسی تکرار شود. به نظر می‌آید مسیر برای آرژانتین تا نیمه‌نهایی بد نباشد؛ در صورت حذف استرالیا شاید هلند رقیب‌شان شود. اما این احتمال وجود دارد که در نیمه‌نهایی درگیر مسابقه حساس و حیثیتی با برزیل شوند. اگر آرژانتین همان تیم 2 بازی اخیر باشد، شانس بالایی برای قهرمان شدن خواهند داشت.
کانگوروهای شگفت‌انگیز
کانگوروها یکی از سورپرایزهای مرحله حذفی جام‌جهانی بودند. وقتی مسابقات شروع شد خیلی‌ها حتی می‌گفتند دانمارک شگفتی‌ساز خواهد شد و شاید تا نیمه‌نهایی هم پیش بیاید، ولی به سد استرالیا خوردند و این تیم حالا پس از 16 سال به مرحله حذفی رسیده. استرالیا تبدیل شده به اولین تیمی که به‌عنوان نماینده دو قاره اقیانوسیه و آسیا راهی مرحله حذفی جام‌جهانی می‌شود و این اتفاق خاصی است. در جام‌جهانی‌ که تا امروز دیده‌ایم هیچ چیز غیرممکن نبوده، در نتیجه اگر دستاوردی بهتر در کیسه کانگوروها قرار گرفت، عجیب نخواهد بود. استرالیا در تلاش است تا دست‌کم در فاز دفاعی تیم بهتری نسبت به بزرگ‌ترین بازی مرحله گروهی مقابل فرانسه باشد که 4 گل خورد. تیم گراهام آرنولد در 2 بازی اخیر کلین‌شیت کرده و قبل از شروع جام‌جهانی هم این اتفاق برای‌شان در 3 بازی متوالی رخ داده بود. در نتیجه می‌توانند شب سختی برای مسی و هم‌تیمی‌هایش رقم بزنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8068/21/635418/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها