هلند – امریکا؛ یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2022

نارنجی‌ها شگفت زده می‌شوند؟


 گروه ورزشی/مرحله حذفی جام جهانی 2022 امشب از ساعت 18:30  با دیدار تیم‌های ملی هلند و امریکا آغاز خواهد شد. این دیدار از مرحله یک‌هشتم نهایی در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه برگزار می‌شود. تیم لویی فان‌خال در گروه اول مسابقات صدرنشین شد و امریکا پشت‌سر انگلیس در گروه B قرار گرفت. هلند شاید از ضعیف‌ترین گروه به عنوان صدرنشین بالا رفت و امریکا از یکی از سخت‌ترین گروه‌ها به عنوان تیم دوم صعود کرد، تنها گروهی که هر چهار عضوش جزو 20 تیم اول رنکینگ فیفا بودند. داستان هلند از اینجا تازه شروع می‌شود اما به قول مربی امریکا از اینجا به بعد هر چیزی ممکن است. توقف جزئی هلند مقابل اکوادور اهمیتی نداشت و این تیم طبق انتظار به عنوان تیم اول گروه با هفت امتیاز به مرحله حذفی رفت تا هواداران امیدوار خود را سرافکنده نکند.پدیده هلند، کودی گاکپو چهارمین بازیکن تاریخ تیم ملی کشورش شد که در سه بازی متوالی جام جهانی گل می‌زند وقتی گل اول را وارد دروازه قطر کرد، فرانکی دیونگ هم گل زد تا میزبان بدون امتیاز از جام خارج شود و در واقع بدترین میزبان تاریخ جام جهانی لقب بگیرد.
البته نگرانی‌هایی درباره سبک بازی هلند در این جام وجود دارد چون نارنجی‌ها تنها هشت ضربه در چهارچوب داشته‌اند هرچند فان‌خال این نگرانی‌ها را بی‌مورد دانسته و نایب قهرمان جام جهانی 2010 خود را برای مراحل حذفی آماده می‌کند.با صدرنشینی در گروه A، هلند رکورد فوق‌العاده خود را حفظ کرد و از سال 1934 در هر جامی حضور داشته در جمع 16 تیم برتر حاضر شده ضمن اینکه در 32 سال گذشته تنها دو بار در این مرحله حذف شده است، یکی در سال 1990 و دیگری در سال 2006.هلند بعد از حذف از یورو 2020 به دست جمهوری چک، 18 بازی متوالی را نباخته و فان‌خال حالا می‌خواهد به آمار عالی 11 بازی بدون باخت در جام جهانی برسد که با ماریو زاگالو برابر است و پشت سر لوییز فلیپه اسکولاری با 12 بازی بدون شکست قرار می‌گیرد.
 امریکای گرگ برهالتر تیمی جوان و جذاب است. تیمی که گویی ساخته شده تا در دوره بعدی جام‌جهانی در سال 2026 که خود امریکایی‌ها میزبانش هستند، موفقیت کسب کند. برای تیمی که به غیر از 3 بازیکن، همه بازیکنانش زیر 30 سال هستند و دومین تیم جوان جام‌جهانی 2022 محسوب می‌شود، راهیابی به مرحله حذفی یک دستاورد بزرگ است. اگرچه امریکا هم نوسان زیاد داشته و در نیمه‌های اول دیدار با ولز و ایران با نیمه دوم نمایش متفاوتی ارائه کرده، ولی در مجموع حساب‌شده عمل کردند و در زمان درست زهرشان را ریختند. امریکا حالا با کاپیتانی 23 ساله و ستاره‌هایی مثل کریستین پولیشیچ و وستون مک‌کنی که 24 سال سن بیشتر ندارند، انگیزه زیادی دارد که مثل سال 2002 در آسیا دست‌کم یک مرحله هم بالاتر برود. با این حال هر نتیجه‌ای که امشب در دوحه ثبت شود، عملکرد برهالتر ستودنی بوده و او جایگاهش را روی نیمکت یانکی‌ها محکم کرده.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8068/21/635419/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها