دیگه چه خبر؟


تکرار مشکوک مسمومیت دانشجویان این‌بار 
در دانشگاه خوارزمی

 خبر اول اینکه، یک هفته پس از بروز مسمومیت میان تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان، تکرار این اتفاق در دو دانشگاه دیگر به این ماجرا ابعاد متفاوتی داد و احتمال وجود انگیزه‌های ضدامنیتی در پشت پرده آن را به عنوان ابزاری برای ناراضی‌سازی دانشجویان و ملتهب ساختن فضای دانشگاه‌ها آن هم در آستانه 16 آذر روز دانشجو مطرح کرد. دانشگاه صنعتی اراک و دانشگاه خوارزمی کرج دو دانشگاهی بودند که کمتر از یک هفته پس از دانشگاه اصفهان با مسمومیت غذایی دانشجویان مواجه شدند. به گزارش ایسنا، تعدادی از دانشجویان دانشگاه خوارزمی چهارشنبه شب و پس از مصرف شام با علائمی مانند بدن درد و حالت تهوع به درمانگاه دانشگاه مراجعه کردند. اما تعدد دانشجویان مسموم شده سبب شد که آنها را به مراکز درمانی دیگری نیز ارجاع دهند. روابط عمومی دانشگاه خوارزمی روز پنجشنبه ضمن اعلام عادی شدن وضعیت به این نکته اشاره کرد که ‌اتوماسیون غذای دانشجویی نشان داده تعدادی از مراجعه‌کنندگان به درمانگاه از غذای دانشگاه استفاده نکرده بودند. بر این اساس رئیس کل دادگستری استان البرز نیز  از صدور دستورات قضایی لازم برای بررسی علت و منشأ مسمومیت دانشجویان خبر داد. مسمومیت غذایی در دانشگاه‌ها که معمولاً توزیع غذای‌شان بر عهده شرکت‌های پیمانکار قرار دارد اگر چه مسبوق به سابقه است اما رایج و معمول نیست و با این حال یکی از مواردی است که براحتی می‌تواند فضای دانشگاه را ملتهب کند و در عین‌حال این توقع وجود دارد که نهادهای مسئول با نظارت دقیق‌تر از ادامه یافتن چنین وقایعی جلوگیری کنند.

اخبار ناقص و جعلی از رهبرانقلاب در یک بولتن خاص

 خبر دیگر اینکه، مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اخبار منسوب به معظم‌له در بولتن یک رسانه خاص را غیردقیق، ناقص و جعلی توصیف کرد. فضائلی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «علاوه بر آنکه اغلب اخبار و مواضع منسوب به رهبر معظم انقلاب در بولتن خبری یک مجموعه رسانه‌ای، به دلیل غیردقیق، ناقص و گاه جعلی بودن غیرمعتبر است، باید به اغراض شوم دشمن توجه داشت که اخباری دروغ را به عنوان اخبار این بولتن محرمانه مطرح می‌کند.» به تازگی یک گروه ناشناس هکری، مدعی هک و سرقت اسناد یک خبرگزاری داخلی شد که به دنبال آن، انتشار این اسناد ادعایی، ازجمله بولتن‌های این رسانه برخی حواشی را به دنبال داشت.

 فردا؛ تشییع شهید وزارت اطلاعات

 شنیدیم که، مراسم وداع با پیکر مطهر شهید احمد صالحی‌مله، عصر دیروز در حسینیه عاشقان کربلا در ساری برگزار شد. مراسم تشییع پیکر این شهید نیز ساعت 9 صبح امروز از امامزاده یحیی(ع) تا گلزارشهدای ملامجدالدین ساری برگزار می‌شود. شهید صالحی از سربازان گمنام امام زمان(عج) چهارشنبه گذشته حین انجام مأموریت در منطقه زابل به درجه رفیع شهادت نائل شد . پنجشنبه گذشته نیز پیکر این شهید، روی دستان مردم زاهدان تشییع و برای تدفین به زادگاهش در استان مازندران منتقل شد.

شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۳۸ سال

 با خبر شدیم که، با تلاش گروه‌های تفحص شهدا، پیکر مطهر شهید جلیل نوری، از شهدای دفاع مقدس پس از 38 سال از طریق آزمایش DNA شناسایی شد. بسیجی شهید جلیل نوری دزفولی، فرزند عبدالحمید، متولد 20 آبان ماه 1346 بود که در سن ۱۷ سالگی در عملیات بدر به فیض شهادت نائل آمد. عملیات بدر اسفندماه 1363 و در منطقه هورالعظیم اجرا شد. پیکر پاک این شهید در منطقه بر جای مانده بود که اکنون با شناسایی این پیکر، خانواده این شهید از چشم انتظاری به در آمدند.

بازداشت عاملان شهادت شهید یوسفی در سنندج

 خبر رسیده اینکه، سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه بیت‌المقدس کردستان از دستگیری 4 تن از عاملان به شهادت رساندن حسین یوسفی، شهید حافظ امنیت خبر دادند. در اطلاعیه این نهاد، ضمن تأکید بر اینکه تأمین امنیت مردم خط قرمز بوده و با هیچ‌یک از اغتشاشگران و برهم‌زنندگان نظم و امنیت تعارفی وجود ندارد، آمده است: «تعداد دیگری از این عوامل هم شناسایی شده و اقدامات اطلاعاتی برای دستگیری آنان در دست اقدام است.» سرهنگ شهیدحسین یوسفی از نیروهای بومی استان کردستان بود که پنجشنبه ۲۶ آبان ماه در حین عزیمت به منزل شخصی خود با ضربات چاقو و قمه اغتشاشگران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دستگیری عوامل بمبگذاری ناموفق مهرماه شیراز

 مطلع شدیم که، عوامل بمبگذاری خنثی‌شده مهرماه ۱۴۰۱ شهر شیراز با اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان در اطلاعات سپاه استان فارس شناسایی و دستگیر شدند. به گزارش ایرنا، این عوامل تروریست طی تعقیب و مراقبت در استان‌های اصفهان و فارس دستگیر شدند. این بمبگذاری ناموفق در شب وقوع حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) انجام شد. به دنبال دریافت گزارش مردمی مبنی بر رویت بسته‌ای مشکوک در یکی از معابر، تیم چک و خنثی در سریع‌ترین زمان ممکن در محل حاضر و نسبت به خنثی‌سازی آن اقدام کردند. محل این بمبگذاری خیابان معالی‌آباد شیراز بود که یکی از خیابان‌های شلوغ و پررفت‌وآمد این شهر محسوب می‌شود.

تکذیب صدور حکم اعدام برای دو نوجوان زاهدانی
​​​​​​​
 دست آخر اینکه، دادستان زاهدان صدور حکم اعدام به اتهام محاربه برای ۲ نوجوان زیر ۱۸ سال را تکذیب کرد. به گزارش ایرنا، مهدی شمس‌آبادی، دادستان زاهدان در این باره گفت: برخی افراد معلوم الحال در کنار رسانه‌های معارض و معاند خبری در فضای مجازی منتشر کردند و مدعی شدند که ۲ نوجوان زیر ۱۸ سال در سیستان و بلوچستان به اتهام محاربه به اعدام محکوم شده‌اند، که این مطلب کاملاً تکذیب می‌شود. وی اعلام کرد: نه تنها برای این ۲ فرد مذکور؛ بلکه تاکنون در دادگاه کیفری یک به اتهام محاربه حکم اعدامی صادر نشده و این مطلب از اساس کذب است. دادستان زاهدان تأکید کرد: فضای وحدت و همدلی حاکم در استان وفق مراد معاندین نیست و با اخبار کذب و دروغین می‌خواهند این فضا را ملتهب کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8068/5/635460/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها