از تهدید به تعطیلی سینماها تا قهرمانی فوتبال و فرهادی در نجات گیشه
در انتظار معجزه
گروه فرهنگی/ چشم سینماداران امروز به خروجی شورای صنفی نمایش است. شورایی که جلسه هفتگی یکشنبهاش هیچ مصوبه و دستاوردی نداشته و بالاجبار امروز در جلسهای فوقالعاده قرار است تلاشها برای جلب رضایت صاحبان فیلمها ادامه یابد تا شاید فیلمی به چرخه اکران اضافه شود. اضافه نشدن فیلمهای تازه به ترکیب و بحران اکران آنطور که مهر گزارش داده واکنش سینماداران را به همراه داشته و این صنف تهدید به تعطیلی سالنهای سینما کرده است. در پی اعتراض و نگرانی سینماداران در هفته گذشته محمد قاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران با حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی جلسهای ترتیب داده و قرار شده دو فیلم کمدی با تضمین ۲.۵ میلیارد تومانی از سوی سازمان سینمایی برای هر یک از فیلمها روانه پرده شوند. با وجود این حمایتها اما مذاکرات روز یکشنبه شورای صنفی نمایش نتیجهای در بر نداشته و صاحبان این دو فیلم کمدی ریسک اکران در شرایط موجود را نپذیرفتهاند.
سینما زیر دستگاه اکسیژن کمدی
امروز جلسه شورای صنفی نمایش برگزار خواهد شد و باید دید آیا با اکران دو فیلم کمدی با قابلیت جذب مخاطب بالا رونق به گیشه سینماها بازخواهد گشت یا رضایت صاحبان سینما به شکل دیگری جلب خواهد شد.
ســـــجاد نوروزی مدیـــــر مجموعه ســــــــــــــــــینمایی «آزادی» در پاسخ به این سؤال که چقدر این تهدید جدی است و سینماداران معترض به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی سینماها، این بار چرا در یک تصمیم صنفی به چنین تهدیدی متوسل شدهاند میگوید: «سینماداران تصمیم به تعطیلی سینما ندارند، اگر فیلم جدیدی اکران نشود راهی جز تعطیلی سینما وجود ندارد. 45 روز تا آغاز ماه محرم و صفر باقی مانده است. در دوران پیشاکرونا هم در این دو ماه فروش سینماها به 30 درصد تنزل پیدا میکرد. حالا در شرایط موجود تصور کنید چه سرنوشتی در انتظار سینماست. با توجه به کرونا و شرایط ایام محرم و صفراز نیمه مرداد تا نیمه مهر سینماها عملاً تعطیل خواهند بود. چارهای نداریم جز اینکه قبل از این ایام راهکار و فکری برای بهبود شرایط و بحران اکران داشته باشیم.»
این مدیر سینما درباره امیدواری به تأثیرگذاری اکران این دو فیلم کمدی در گیشه میگوید: «بله همانطور که «Tenet» در اوج کرونا سینما را نجات داد و همانطور که سینماهای فرانسه با استقبال مواجه شد و جلوی سالنهای سینما در امریکا صف تشکیل شد، فیلم خوب، مردم ما را هم به سینماها میکشاند.»
او برای این مدعا از استقبال مخاطبان در ایام برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر و نمایش آثار در سینما آزادی شاهد میآورد و میگوید در هر سانس ظرفیت سالن برای فیلمهای ایرانی تکمیل بود. نوروزی در عین حال بر نگاه واقعبینانه تأکید میکند: «با اکران این دو فیلم طنز هوای تازه به فضای اکران سینما وارد میشود اما ما توقع نداریم پس از یک سال و نیم رکود یکهو همه چیز عادی شود. این اقدام تنفس مصنوعی و دستگاه اکسیژن است تا سینماها را در ایام 45 روزه باقی مانده به ماه محرم زنده نگه دارد. به امید اینکه اکران فیلمهای جذاب با تأیید واکسن ایرانی توأم شود و تسریع روند واکسیناسیون به بهتر شدن وضعیت اکران فیلمها کمک کند.»
«قهرمان» فرهادی نجات دهنده سینما
در این اوضاع و احوال اکران فیلم اصغر فرهادی خبر خوشی برای سینماداران است و بسیاری امیدوار و معتقدند «قهرمان» فرهادی میتواند نجات دهنده سینما باشد. این فیلم البته قرار است پاییز در سینماهای سراسر کشور اکران شود و باید تا آن زمان برنامهریزی مناسبی برای اکران داشت. نوروزی در این باره میگوید: «تنها داشته سینما «قهرمان» نیست. فیلمهای زیادی پشت خط اکران هستند که میتوانند اتفاقات خوبی را برای سینما رقم بزنند منتهی تمام اینها نیازمند همراهی دولت، صنوف و بویژه صداوسیماست. نقش رسانه ملی را در دیده شدن فیلمها جدی بگیریم. هنوز مردم از فعالیت سینماها بیاطلاع هستند و خبر ندارند چه فیلمهایی در حال اکران است. صداوسیما نقشی تعیینکننده در اطلاعرسانی دارد.»
شوک فوتبال به گیشه
با نبود فیلمهای تازه نفس، سینماها آنطور که صاحبانش میگویند به تنفس مصنوعی اکران فوتبال دل خوش کردهاند. اکران فوتبال البته با استقبالی فراتر از تصور سینماداران مواجه شده و بسیاری از سینماهای تهران سانس ساعت 21 امشب (سهشنبه 25 خرداد) را به پخش مسابقه فوتبال ایران و عراق اختصاص دادهاند. تا جایی که طبق گزارش ایسنا «موزه سینما» و نیز برخی سینماهایی که در چند وقت اخیر اصلاً دایر نبودند، سانس ویژه پخش فوتبال را باز کردهاند.
به گفتـــــــــه نوروزی مشکل سهمخواهی فدراسیون فوتبال حل شده و مجوز پخش فوتبال در سینماها صادر شده است. او درباره استقبال مخاطبان از بازی امشب میگوید: «با توجه به کرونا استقبال نسبتاً مطلوبی شده است و فروش خوبی داشتیم.»
میرطاهر مظلومی در گفتوگو با «ایران» از کارگردانی نمایشی با موضوعی انتخاباتی میگوید
نباید به فرهنگ و هنر نگاهی ابزاری داشت
محسن بوالحسنی
خبرنگار
مخاطبان پروپاقرص رادیو، علی الخصوص علاقه مندان ِ نمایشهای رادیویی این شبها و درست چند قدم مانده به روز برگزاری انتخابـــات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، شنونده قسمتهای آغازین مجموعه نمایشـــــــــــــی رادیویــــــی هستند بهنام «لالهزار» به نویسندگی مجید حیـــــــــــدری و کارگردانی میرطاهرمظلومی.
موضوع این نمایش رادیویی که در ژانر طنز تولید و منتشر میشود و از ساعت یک بامداد از رادیو نمایش پخش و ساعت یک و ۴۰ دقیقه روی آنتن رادیو تهران می رود، داستان مردی به نام صفدرمرادی از ثروتمندان و ملاک بزرگ روستای حیدرآباد است که به پیشنهاد چند نفر از اهالی روستا تصمیم دارد در انتخابات شوراها شرکت کند تا به این وسیله قدرت بیشتری در آبادی به دست بیاورد ولی رد صلاحیت می شود و این رد صلاحیت مولود اتفاقاتی بامزه اما تلخ است. میرطاهر مظلومی بازیگر و کارگردان رادیو و تلویزیون در گفتوگو با «ایران» درباره موضوع این نمایش رادیویی و مناسباتش با این روزهای انتخاباتی میگوید: «این داستان در یک فضای روستایی اتفاق میافتد و کسی که قرار است با رشوه رأی جمع کند و در انتخابات شورای روستا پیروز شود در نهایت رد صلاحیت میشود و همین اتفاقات باعث ایجاد یک فضای جذاب و بامزه میشود که میتواند در بستر یک نمایش کمدی اجتماعی مخاطب را هم بخنداند و هم به فکر فرو ببرد. اصولاً امکان هنر نیز همین است که در نهایت تفکرساز باشد و نه اینکه فقط صرف خنده یا به هدفی دیگر برنامه یا... تولید کند. بدون هیچتردیدی میتوانم بگویم در رادیو، هنرمندان نابغهای حضور دارند که تمام سعیشان با تمام مشکلاتی که وجود دارد تولید محتوای با ارزش است و «لالهزار» هم اگر چه همزمان با بحث انتخابات است اما بحث اصلی در داستان اتفاق میافتد و نمیشود به آن لقب کار مناسبتی داد.»
کارگردان لالهزار درباره پروسه تأیید و تولید متنهایی که میتواند حساسیتهایی را برای پخش داشته باشد هم میگوید: «به هر صورت وقتی نمایش نوشته میشود شورای سردبیری آن را میخواند و اگر تأیید شد به بخش نظارت میرود و اگر آنجاهم تأیید شد، نمایش وارد پروسه تولید میشود و براساس نیاز و سیاستهای شبکه پیش میرود و این نیاز، هم نیاز مخاطب است و هم آنچه سازمان صدا و سیما مد نظر است. رادیو همانطور که گفتم در این دوران کرونا بیش از گذشته بر جامعه اثرگذار بوده و آدمهای زیادی دوباره به رادیو روی آوردهاند و این نشان از قدرت رادیو دارد. شبکههای رادیویی، علیالخصوص رادیو نمایش با هنرمندان درجه یکی که دارد برنامههای پر محتوایی تولید و پخش میکند و در این بین هم مسئولیت هنرمندان بسیار سنگین است و هم لزوم توجه به آنها یک اصل متأسفانه فراموش شده است.» مظلومی در بخشی از صحبتهای خود به موضوع فرهنگ و لزوم توجه جدی به آن هم اشاره میکند و معتقد است در بسیاری اوقات توجه به فرهنگ و هنر و هنرمندان، مقطعی و حتی میشود گفت ابزاری است. او میگوید: «حل مشکلات فرهنگی، کلید حل بسیاری از مسائل در کشور است و فرهنگ میتواند بسیاری از مشکلات را حل کند، اما اصولاً کمتر زمانی را میتوانیم پیدا کنیم که آنطور شایسته و بایسته به فرهنگ، ادبیات، آموزش و پرورش و مسائلی از این دست توجه جدی شود در حالی که بزرگترین و مهمترین بخش، همین بخش است؛ کسانی که در فرهنگ تاثیرگذار هستند واقعاً قدر آنچنانی نمیبینند و نگاه کنیم به همین دوره کرونا و ببینیم به هنرمندان تئاتر ما چه سختیهایی گذشت. من کسانی را میشناسم که مشکلات مالی عدیدهای دارند و از طرفی هم نمیتوانند مثلاً اسنپ کار کنند چون مردم آنها را میشناسند.» کارگردان نمایش رادیویی«لالهزار» در پایان به این نکته اشاره میکند که «با اینهمه نباید از فرهنگ، هنر و هنرمندان بهعنوان یک کنش ابزاری مثلاً در انتخابات استفاده کرد و بعد، آنها را بهحال خود رها کرد. این نمایشی که ما کار میکنیم بسیار جالب نوشته شده و نویسنده نگاه جالب و ظریفی به ماجرا دارد و در بستر زیرین نمایش تحلیل نهفته است . وقتی میخواندیم نمایش را دیدیم چقدر بهروز است و این دهکده کوچک میتواند به بسیاری چیزها تعمیم داشته باشد و طنزی که در آن است نیز نهایتاً تلخ است و حتی شاید میشود گفت تراژیک و گروتسک هم میشود.» گفتنی است این نمایش به تهیه کنندگی ژاله محمدعلی، افکتوری نازنین حسن پور، صدابرداری محمدرضا محتشمی و با هنرمندی محمد آقامحمـــــدی، مجیـــــــــد حمزه، میرطاهــــــــــر مظلومـــــی، رامین پورایمان، صفا آقاجانی، محمد پورحسن، سید مجتبی طباطبایی، علی اصغر دریایی و احمد هاشمی هر شب ساعت یک بامداد از رادیو نمایش پخش می شود و ساعت یک و ۴۰ دقیقه روی آنتن رادیو تهران میرود.
به مناسبت افزایش پخشهای زنده ورزشی در ماههای پیش رو از تلویزیون
تأمل و تلنگری به برنامههای تلویزیونی
مازیار معاونی
منتقد
مطابق معمول هر ساله از اوایل خرداد ماه، پخش مسابقات لیگ والیبال ملتها (که گاهی به اشتباه در تلویزیون لیگ ملتهای والیبال خوانده میشود) آغاز شده است، مسابقاتی که حضور تیم ملی والیبال ایران بر جذابیتهای آن برای ورزش دوستان ایرانی افزوده و تلویزیون را بر پخش تمام و کمال آن مصمم کرده است، امسال پخش زنده این مسابقات بنا به شرایط خاص کرونایی در یک ماه متمرکز انجام میشود و همین امر فشردگی بر کنداکتور شبکه سه تلویزیون (که بازیهای ایران را پخش میکند) افزایش داده است. از سوی دیگر کمتر از دو ماه دیگر مسابقات المپیک توکیو و بهدنبال آن مسابقات پارالمپیک در دستور کاری پخش شبکه سوم به عنوان شبکه متولی پخش رقابت قهرمانان ورزشی ایران در مسابقات بین المللی قرار خواهد گرفت و پس از آن هم شروع مجدد لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا و... در کار خواهد بود. در این میان البته چهار بازی مهم تیم ملی فوتبال ایران در رقابتهای انتخابی جام جهانی فوتبال هم جای خود را دارد که بیتردید پوشش زنده آنها و نقد و تحلیلهای قبل و بعدشان زمان زیادی از کنداکتور شبکه سه را به خود اختصاص خواهد داد. شبکهای که ظرف سه دهه گذشته یکی از محبوب ترین (و در مقاطعی محبوب ترین) شبکههای تلویزیونی به حساب میآمده و حتی در سالهای اخیر که تماشای مستمر تلویزیون تا حدود زیادی از سبد رسانهای مخاطبان خارج شده و جای خود را به رسانههای مدرن تر امروزی همچون گوشیهای هوشمند، شبکه نمایش خانگی و شبکههای آن سوی آبی داده است باز هم شبکه سوم هنوز بخشی از محبوبیت گذشته خود را دارا است و دستکم سریالهای شبانه آن هنوز طرفدارانی دارد. همه این مقدمات گفته شد تا به این جا برسیم که پوشش زنده مسابقات مهم ورزشی بویژه بازیهایی که نمایندگان کشورمان در آنها حضور دارند آن هم در این شرایط دشوار تحریم و بالارفتن قیمت ارز و... البته که تحسینآمیز و شایسته تقدیر است اما سویه دیگر این پخشهای زنده گسترده ورزشی در ساعات و روزهای طولانی، خسته شدن و آزردگی بخش مهمی از بینندگان شبکه سوم سیما هستند که در ردیف علاقهمندان ورزش محسوب نمیشوند، علاقهمندانی که به هر حال از شبکه سه در نگاه جزئی و از مجموعه سیما در کلیتی فراتر به عنوان تنها رسانه مجاز تلویزیونی کشور انتظاراتی دارند و سال هاست از افراط این شبکه در پخشهای زنده ورزشی که گاهی پخش سایر برنامهها بویژه سریالهای نمایشی را برای چندین هفته مخدوش میکند گلایه دارند. ظرف همین چند روز اخیر پخشهای زنده ورزشی، باعث به تعویق انداختن و پخش در ساعت نامناسب انتهای شب مجموعه طنز بوتیمار شد (که البته سریال مهمی نیست) در ادامه دو بازی از چهار بازی حساس تیم ملی ایران هم در تداخل کامل با ساعت پخش این مجموعه یعنی ساعت بیست و چهل و پنج دقیقه خواهند بود و البته ادامه لیگ والیبال ملتها و مسابقات المپیک هم بدون شک، ساعت همیشگی پخش سریالهای نمایشی این شبکه را مختل خواهند کرد. تا دیر نشده میتوان از برنامه ریزان پخش شبکه سوم تلویزیون که معمولاً دیر به یاد برنامهریزی و بروز واکنشهای مناسب میافتند در خواست کرد که چند نکته را دستکم برای نگاه داشتن همین درصد محدود بیننده ثابت خود لحاظ نمایند. اول آنکه قانون غیرقابل تجدید نظری به تصویب نرسیده که حتماً و لزوماً رقابت تمام نمایندگان ورزشی ایران را باید از شبکه سه پخش کرد!! پس فلسفه وجودی شبکه ورزش که شبکه تخصصی این حوزه محسوب میشود چیست؟ در زمانهای بسر میبریم که با پیشرفتهای تکنولوژیک دیگر نمیتوان از عدم پوشش این شبکه در سرتاسر ایران هم صحبت به میان آورد ضمن اینکه بخش قابل توجهی از بینندگان تلویزیون دستکم به یک گوشی هوشمند در میان اعضای خانواده دسترسی دارند و حتی در صورت نداشتن تلویزیون اضافی، میتوان به سادگی از طریق سایت خود شبکهها یا حتی امکان عالی «تلوبیون»برای تماشای یک شبکه دیگر استفاده کرد. اما تمهید دومی که به آسانی میتوان در نظر گرفت و متأسفانه هیچ گاه در تصمیمات مدیران شبکه سه و تصمیم گیران ارشد نمایشی سیما نقشی نداشته عبارت است از توقف موقتی پخش سریال نمایشی در ماههایی مثل همین خرداد در حال گذر و تابستان پیش رو که مسابقات زنده ورزشی مجالی برای دیگر برنامهها باقی نمیگذارند. بعید است کسی در این خصوص تردید داشته باشد که عدم پخش سریال در یک مدت زمان محدود دو سه ماهه از پخش مخدوش و عدم پخش سر وقت و مرتب و نظام مند آن گزینه بسیار بسیار بهتری است، وقتی که از یک سو شبکه سوم تلویزیون نمیخواهد به هیچ قیمتی انحصار پخش رقابت نمایندگان ورزشی ایران و دیگر پخشهای زنده مهم ورزشی را از دست بدهد و شبکه تخصصی ورزش عملاً پخشکننده رقابتهای کم اهمیتتر ورزشی را عهده دار شده و از سوی دیگر وجود این همه رقیب در حوزه سریال سازی، کار را برای جلوگیری از ریزش بینندگان تلویزیونی دشوار کرده با عدم پخش سریال برای یک بازه زمانی محدود هیچ اتفاق غیرقابل جبرانی نخواهد افتاد، تدبیر و برنامهریزی درست برای چنین مواقعی است دیگر!!
پرونده سریال <خانه کاغذی> بسته میشود
دنیا پاپایی
خبرنگار
دیدن فصل آخرسریال اگرچه پاسخ به سؤالات مخاطب و هیجانانگیز است اما غمانگیز هم هست چرا که سریال به پایان رسیده است. طرفداران سریال «خانه کاغذی» یا «سرقت پول» نیز از این قاعده مثتثنی نیستند و این سرنوشت تلخ پایان سریال به سراغشان آمده است. حدوداً یک سال از پخش آخرین قسمت این سریال گذشته است. در سال گذشته کارگردان سریال، «الکس پینا» اعلام کرد فصل پنجم آخرین فصل «سرقت پول» است که فیلمبرداری آن از مرداد ماه سال 1399 در کشور دانمارک آغاز شده بود و باقی آن در کشور اسپانیا ادامه پیدا کرده است. چندی قبل شبکه نتفلیکس اعلام کرد فیلمبرداری به پایان رسیده و این فصل در دو قسمت پخش میشود؛ قسمت اول از فصل آخر از دوازده شهریور سال 1400 و قسمت دوم از دوازده آذر سال 1400 از شبکه نتفلیکس منتشر میشود.این فصل سرنوشتساز برای کاراکترها ده قسمت است. در این فصل دو بازیگر دیگر اضافه شدهاند که طبق اخباری که به تازگی نشر پیدا کرده؛این بازیگران میگل آنخل سیلوستره و پادریک کریادو هستند. الکس پینا در پی مصاحبههایی که انجام داده به این موضوع اشاره کرده که فصل پنج حماسیترین و هیجانانگیزترین فصل این سریال است. و اما برای کسانی که هنوز این سریال را تماشا نکردهاند باید گفت که این سریال، محصول کشوراسپانیا است. داستان در مورد تعدادی سارق و جنایتکار است که در رأس این گروه شخصی بهنام پروفسور هست. این شخص برای طراحی نقشه بزرگترین سرقت تاریخ تلاش میکند. با توجه به این هدف بلندپروازانه، پروفسور این مسئولیت را به هشت نفر مورد اطمینانش سپرده که این هشت نفر هیچ چیز برای از دست دادن ندارند و با نامهای مستعاری که بر اساس اسم شهرها است، شناخته میشوند: توکیو، مسکو، اسلو، هلسینکی، برلین، نایروبی، دنوور، ریو. در مورد پوشش این سارقان اولین چیزی که به چشم میخورد لباس سرهمی قرمزرنگ و ماسک صورت این افراد است که به ماسک دالی معروف است. این ماسک یکی از آثار نقاش اسپانیایی مشهور؛ سالوادور دالی دومنک است که به نوعی ادای احترام به این شخصیت بزرگ بوده است. همچنین نکته دیگری که راجع به این سریال شهرت دارد آهنگ معروف «بلا چاو» است. این آهنگ ایتالیایی به معنی «خداحافظ زیبا» بر خلاف ریتم تقریباً شادی که دارد معنی غمانگیزی دارد.
بازیگران این سریال آلوارو مورته، اورسولا کوربیرو، ایتسیار ایتانو، آلبا فلورس، پاکو توس، هایمه لورنته، میگل هران، پدرو آلنسو، استرآسبو و چندین بازیگر دیگر هستند. لازم به ذکر است این سریال در فصل اول خود بهقدری ضعیف عمل کرد که تا مرز لغو شدن پیش رفت ولی کمپانی نتفلیکس برای یک فصل دیگر به این سریال فرصت داد و در فصل دوم بهقدری شاهد پیشرفت سریال بودیم که برای فصل سوم و چهارم هم تمدید شد و حالا با پنج فصل به پایان میرسد.
این نکته بارها از سوی عوامل این سریال اسپانیایی گفته شده است. پخش جهانی «سرقت پول» هم باعث شهرت گروه خصوصاً بازیگران اسپانیایی شد و هم سریال را از ورشکستگی
نجات داد.
مراسم اعطای گواهینامه درجه یک هنری در رشته شعر به مرتضی امیری اسفندقه، با حضور ایوب دهقانکار (مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران)به نمایندگی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی بخشیزاده (معاون صدای جمهوری اسلامی ایران) و مدیران شبکههای رادیویی و همچنین تعدادی از شاعران در ساختمان شهدای رادیوصدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. /ایرنا
علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پیامی دو حادثه تروریستی دیروز در افغانستان را محکوم کرد و شهادت «فاطمه محمدی» و «طیبه موسوی» دو هنرمند جوان عضو «افغان فیلم» را تسلیت گفت./روابط عمومی
نرگس آبیار، کارگردان سینما شامگاه یکشنبه با حضور در تماشاخانه سنگلج و تماشای نمایش خانواده آقای هاشمی ضمن تمجید از بازیهای قدرتمند گروه اجرایی گفت: تئاتر امروز بیش از هر زمانی به قصههای ایرانی نیازمند است. /ایرنا
«ند بیتی» بازیگر تحسین شده امریکایی فیلمهایی چون «رهایی»، «شبکه»، «سوپرمن» و سریال «قتل: زندگی در خیابان» در سن ۸۳ سالگی درگذشت./ایسنا
پردیس تئاتر تهران به مناسبت ایام دهه کرامت برنامه «تئاتر لاین» را اجرا میکند. این برنامه شامل نمایشهایی با محوریت کودک و نوجوان، آموزش، نمایش عروسکی، مسابقه مجازی، اجرای نمایشهای زنده رادیویی، کلاکتهای کوتاه نقد و بررسی فیلم است. /ایرنا
سعدی یوسف شاعر عراقی و یکی از برجستهترین شاعران جهان عرب بر اثر ابتلا به بیماری در سن ۸۷ سالگی از دنیا رفت./ ایسنا
جایزه جهانی «داستان ما و کرونا» با بخش ویژه «خاطره، روایت و داستان به قلم کادر درمان و مدافعان سلامت» برگزار میشود. مهلت ارسال اثر به جایزه جهانی «داستان ما و کرونا» ویژه فارسی زبانان جهان تا ۲۸ خردادماه سال ۱۴۰۰ تمدید شد./خانه کتاب
اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکلهای قرآنی در بیانیهای حضور در انتخابات ریاست جمهوری را در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب دانست و از ملت ایران دعوت کرد تا حضوری باشکوه در این دوره از انتخابات داشته باشند./ایرنا
فیلم مستند «جایی برای فرشتهها نیست» (سام کلانتری) از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی روزهای 2 و 5 تیرماه و فیلم مستند «اکسدوس» (بهمن کیارستمی) در روزهای 3 و 7 تیرماه در هشتمین دوره جشنواره فیلم های ایرانی در پاریس به نمایش در خواهند آمد./سینمای مستند و تجربه
کتاب موسیقایی «قطعاتی برای قانون» به تألیف سحر میرهاشمی و نتنویسی صالح آسترکی توسط انتشارات آروَن انتشار یافت./ایلنا
همزمان با آغاز دهه کرامت و به منظور بزرگداشت این ایام و با محوریت شعار «خدمت کریمانه، گرهگشایی به رسم اهل بیت(ع)»، برنامههای فرهنگی متنوعی در کتابخانههای عمومی سراسر کشور برگزار میشود./
نمایشگاه «پرسونا» مرور آثار اندی وارهول از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران امروز سهشنبه ۲۵ خردادماه افتتاح میشود./ایلنا
آییــــــــن نکوداشت زندهیاد علی مرادخانی امروز سهشنبه ۲۵ خردادماه از ساعت ۱۸:۳۰ تا۲۰:۳۰ به صورت زنده از تلویزیون اینترنتی «تیوا» به نشانی tva. tv و صفحه ویژه اینستاگرامی بنیاد رودکی به نشانی broudaki. liveدر اختیار علاقهمندان قرار میگیرد.
/روابط عمومی