اخبار



توضیحات معاون دفتر رئیس‌ جمهوری درباره فرآیند تهیه واکسن
نه توهم توطئه نه خودتحقیری

علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌ جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: ششم دی ماه، هم روحانی و هم جهانگیری بر واردات هرچه سریع‌تر واکسن و همچنین شفافیت در توزیع آن تأکیده کرده بودند. رئیس‌ جمهوری از لزوم اعلام اولویت‌ها، دستورالعمل‌ها و همچنین گزارش‌دهی شفاف و دقیق وزرات بهداشت از کسانی که واکسن را دریافت خواهند کرد، سخن گفته بود.معاون اول هم به روشنی اعلام کرد اگر بتوانیم یک روز زودتر از هر جای دنیا واکسن معتبر وارد کنیم، یک لحظه هم درنگ نخواهیم کرد. جهانگیری به صراحت گفت که هیچ مقام دولتی و خانواده‌اش حق ندارد خارج از دستورالعمل‌ها به واکسن دسترسی پیدا کند.
دولت در موضوع واکسن، نه در تله‌ توهم توطئه نسبت به واکسن خارجی گرفتار شده و نه به خودتحقیری نسبت به واکسن داخلی مجال داده است. در این تنگنای تحریم، تنها و تنها یک دغدغه وجود دارد، تأمین سلامت شهروندان.دیروز رئیس‌ جمهوری روحانی رسماً اعلام کرد که با خرید واکسن در هفته‏‌های آینده از شرکت‏‌های مختلف، واکسیناسیون بر اساس اولویت‏‌بندی و جدول آماده شده از جامعه هدف در کشور با اولویت کادر درمانی و سالمندان آغاز می‌شود.

 18 دی کنگره حزب اتحاد ملت

رئیس کنگره حزب اتحاد ملت خبر داد که کنگره این حزب اصلاح‌طلب 18 دی ماه برگزار می‌شود. به گزارش ایلنا، جلال محمدلو گفت: کنگره امسال به‌دلیل وضعیت شیوع کرونا به‌صورت آنلاین برگزار و از صفحه اینستاگرام حزب هم پخش می‌شود البته اعضای کنگره بر اساس آیین‌نامه تعیین شده‌اند و ان‌شاءالله حضور خواهند داشت.وی افزود: مراسم افتتاحیه به‌صورت آنلاین پخش خواهد شد و دستورهای عادی مانند گزارش فعالیت یکسال گذشته حزب، تصویب خط مشی و راهبرد سال آینده و همچنین چارچوب استراتژی حزب برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر سال ۱۴۰۰ را داریم که مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تصویب خواهد شد. محمد لو درباره راهبرد مدنظر حزب برای شرکت در انتخابات سال آینده اظهار داشت: راهبرد را باید شورای مرکزی به کنگره ارائه کند و در آنجا تصویب شود اما همان‌طور که پیش از این هم اعلام کردیم، برای ما اصل بر شرکت در انتخابات است و ان‌شاء‌الله که شرایط آن فراهم شود.

 رضایی: در حال بررسی پاسخ دولت به سؤالات درباره «اف ای تی اف» هستیم

محسن رضایی در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت بررسی FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: رئیس‌جمهوری اخیراً از رهبری خواستند که مجمع تشخیص مدت زمان بررسی این طرح را بیشتر کند.به گزارش مهر، وی با بیان اینکه ابهامات زیادی در FATF وجود دارد، افزود: باید نظرات کارشناسان مختلف در این باره را بررسی کنیم و به تصمیم درستی برسیم.دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: از دولتی‌ها خواستیم به سؤالات مجمع درباره FATF پاسخ دهند تا ابهامات ما برطرف شود و فعلاً در حال بررسی آن هستیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7535/2/565434/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها