افشاگری «واشنگتن پست» از تلاش ترامپ برای تقلب در انتخابات


گروه جهان/ تنها سه روز مانده به جلسه نشست کنگره امریکا برای تأیید نتایج انتخابات ریاست جمهوری امریکا روزنامه واشنگتن پست فایلی صوتی را منتشر کرد که آتش در خرمن رؤیاهای «دونالد ترامپ» افکند. این فایل صوتی مربوط به گفت‌و‌گوی رئیس جمهوری امریکا با وزیر داخله ایالت جورجیا است که در آن با لحنی تهدید‌آمیز از او می‌خواهد اعلام کند، نتایج انتخابات در این ایالت صحیح نیست.
به گزارش سایت شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، در این مکالمه تلفنی در حالی که «برد رافنسپرگر»، وزیر داخله و مسئول انتخاباتی جورجیا اصرار می‌کند که اعتقاد دارد، انتخابات کامل و بدون شک و تردیدی بوده است، وی را تحت فشار می‌گذارد و به او می‌گوید: «من فقط یک چیز را از تو می‌خواهم، باید 11 هزار و 780 هزار رأی پیدا کنی تا یک رأی بیشتر از آن چیزی باشد که نیاز داریم. باید بگویی دوباره رأی‌ها را شمرده‌اید و متوجه اشتباه شده‌اید.» او در حالی خواستار 11 هزار و 780 هزار رأی شد که «جو بایدن» در این ایالت موفق به کسب 11 هزار و 779 رأی شده بود. در پی این افشاگری، «کاملا هریس» در اظهاراتی تلاش‌های ترامپ را به نقد گرفت و این تلاش‌ها را نشان دهنده سوء‌استفاده از قدرت تلقی کرد.
روزنامه «واشنگتن پست» به این افشاگری بسنده نکرد و مقاله مشترکی از 10 رئیس سابق پنتاگون منتشر کرد که در آن مراتب نگرانی خود را بابت رفتارهای غیرمسئولانه «ترامپ» اعلام کردند. به گزارش «آسوشیتدپرس»، این 10 وزیر دفاع که از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه هستند، با تأکید بر اینکه پیگیری ادعای تقلب، اقدامی «خطرناک، غیرقانونی و خلاف قانون اساسی، است» هشدار دادند که انجام نشدن مراسم تحلیف مطابق روال همیشگی و خودداری ترامپ از پذیرش نتایج می‌تواند خطرات زیادی را به بار آورد. زیرا مراسم تحلیف بایدن در زمانی رخ می‌دهد که عرصه سیاست بین‌المللی در چالش‌های بسیاری به سر می‌برد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7535/4/565444/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها