وحید شمسایی در گفت‌و‌گو با «ایران»:

برای بازگشت دایی و کریمی باید فرش قرمز پهن کنند


حامد جیرودی/  عکس‌های منتشر شده از حضور علی دایی کاپیتان و سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال در کنار محمدرضا گلزار ستاره سرشناس سینما و وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال در یک محفل غیرفوتبالی، اتفاق جالبی بود که توجه خیلی‌ها را به خود جلب کرد. شمسایی در این خصوص به خبرنگار «ایران» چنین توضیح داد: «علی آقای دایی که سمبل فوتبال ماست و چهره‌ای بسیار دوست داشتنی است و رضا گلزار هم که سوپراستار سینمای ایران و هر 2 از دوستان صمیمی بنده هستند. رضا با شرکتی به‌عنوان اسپانسر شیپ فعالیت می‌کند، محبت کرد و من را به این مراسم دعوت کرد. خوشبختانه دوستان دیگرمان مثل یوسف تیموری و یوسف صیادی را دیدم. صیادی در سال 1381 در تیم هنرمندان ایران با من بازی می‌کرد و در این مراسم و کنار آنها، رضا رشیدپور عزیز و علی زندوکیلی بزرگوار هم حضور داشتند که باعث شد فضای خوبی شکل بگیرد و شب خوبی را سپری کنیم.»
شمسایی که خودش آقای گل سابق فوتسال جهان بوده، درباره دایی که او هم آقای گل سابق فوتبال جهان بوده است ولی حالا چند سالی است که از فوتبال دور است، چنین نظر داد: «من متأسفم که ایشان از فوتبال دور است. در زندگی ما انسان‌ها افرادی هستند که تأثیرگذارند. علی دایی هم یکی از این افراد است که در کنار علی کریمی برای ما خاطره‌سازی کرده‌اند. اینها بزرگانی هستند که ما باید به بودن‌شان افتخار کنیم. تا در خارج از کشور نباشید، شاید متوجه نشوید چهره‌ای مانند دایی چقدر بزرگ است. دایی یکی از شناسنامه‌های ورزش ایران است و عناوینی که به دست آورده تکرارنشدنی است. اسمش و کارهایش دیگر تکرار نمی‌شود. او چهره‌ای است که در جامعه به‌عنوان یک ورزشکار دست به خیر شناخته می‌شود و مردم‌دار است. او به غیر از اینکه سال‌ها برای ما گل زده و افتخارآفرینی کرده، در کنار مردم بوده و همه دیدند زمانی که در کرمانشاه زلزله آمد، چقدر کمک کرد. این آدم بزرگ است. رضا گلزار هم در کار خودش بزرگ است و او هم یک هنرمند خیر است.»
شمسایی درباره اینکه آیا با دایی صحبت نکرده که آیا می‌خواهد به فوتبال بازگردد یا خیر، عنوان کرد: «برای دایی‌ها و کریمی‌ها باید فرش قرمز پهن کنند تا آنها به فوتبال بازگردند. نبود آنها بیشتر به فوتبال آسیب می‌رساند تا خودشان و بودن‌شان هم ولوله و شادی را می‌تواند بازگرداند. اسم‌های بزرگ همیشه ماندگار هستند و ما باید از آنها استفاده بهینه کنیم. همان طور که در همه جای دنیا از بزرگان‌شان استفاده می‌کنند.»
پنجشنبه دربی 98 میان پرسپولیس و استقلال برگزار می‌شود. شمسایی که در مقطعی خودش بازیکن تیم فوتبال استقلال بود، درباره این مسابقه اظهار داشت: «این دربی به خاطر شرایط 2 تیم در جدول از حساسیت بالایی برخوردار است اما امیدوارم دربی زیبایی را ببینیم و ترس نداشته باشند. اگر استقلال بتواند سربلند از این مسابقه بیرون بیاید، مسیر قابل توجهی را تا قهرمانی طی می‌کند و اگر پرسپولیس سربلند بیرون بیاید، جدول قشنگ‌تر و سخت‌تر می‌شود. برای یحیی گل‌محمدی عزیز و فرهاد مجیدی عزیز آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم یک دربی تماشاگر پسند ببینیم.»
البته صحبت‌هایی هم مبنی بر حضور تماشاگران شده. شمسایی در این باره گفت: «فکر می‌کنم کرونا در دنیا قابل هضم شده و فقط در ورزش ما این اتفاق نیفتاده است. همه دیدند که در بازی اخیر رئال مادرید و پاری سن ژرمن، بیشترین تماشاگر چند وقت اخیر لیگ قهرمانان اروپا حضور پیدا کرده بود. لذت بازی کردن به این است که شور و شعف وجود داشته باشد و این هم با حضور تماشاگر حاصل می‌شود و بدون آنها هم فوتبال مرده است. امیدوارم تماشاگران ما هم در دربی حضور داشته باشند و در دیگر بازی‌ها هم شاهد حضور هواداران باشیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7872/19/606837/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها