اخبار


سهمیه جهانی دختران هندبال امروز قطعی می‌‌شود

تیم هندبال دختران جوان با پیروزی مقابل ازبکستان در آخرین بازی  مسابقات، مدال  قهرمانی آسیا را قطعی کردند. با نتیجه 25-21. دختران ایران از همان اول برتری را به رخ حریف کشاندند و نیمه اول را 16-12 بردند و در نیمه دوم هم مجال به ازبکستان ندادند تا در نهایت 25-21 برنده بازی باشند. به این ترتیب تیم ایران با 3 پیروزی و یک باخت صدرنشین است و صعودش به رقابت‌های جهانی حتمی شد. البته دو بازی امروز جایگاه تیم ایران را تثبیت می‌‌کند، به شرطی که  ازبکستان، قزاقستان را شکست دهد و تایلند هم مقابل هند به برتری برسد، ایران صدرنشین می‌‌ماند. اما برد قزاقستان مقابل ازبکستان، صدر جدول را از ایران می‌‌گیرد.

احکام سنگین کمیته اخلاق فوتبال برای زنان

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال جدیدترین آرای خود را درباره تخلف بانوان صادر کرد. با توجه به قطعیت رأی محکومیت این کمیته، عطیه محب‌زاده به شش ماه محرومیت از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی و پرداخت 50 میلیون ریال جزای نقدی و الهام سلیمانی به یکسال محرومیت از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی و پرداخت یکصد میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد. کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال همچون گذشته هیچ توضیحی درباره دلیل خود مبنی بر محرومیت ارائه آنها عنوان نکرد.

2 برکناری و 5 استعفا روی دست فدراسیون تنیس

5 مسئول فدراسیون تنیس در واکنش به 2 انتصاب جدید رئیس فدراسیون استعفا دادند. داود عزیزی، رئیس فدراسیون تنیس  با برکناری مهرافزا منوچهری، فرزین ضیا آذری  نایب رئیس فدراسیون و دبیر فدراسیون، اشرف گنجوی و شاهرخ کشاورز را جایگزین آنها کرد. برکناری و انتصابی که نتیجه‌اش استعفای امیرهمایون صدری، اکبر طاهری، فرناز فصیحی، سینا ابراهیمیان به ترتیب رئیس کمیته بین‌الملل، سرمربی تیم ملی مردان و زنان، رئیس کمیته مسابقات و یکی از اعضای کمیته فنی فدراسیون کسانی بود. آنها در نامه‌ای به رئیس فدراسیون نوشته‌اند: «با توجه به تلاش و کوشش شبانه روزی و همه‌جانبه کلیه افراد حاضر در فدراسیون تنیس برای ارتقا و افزایش کیفی هر چه بیشتر ورزش تنیس در سطح کشور که خوشبختانه حاصل این تلاش‌های جمعی باعث انتخاب افراد جدید به عنوان نایب رئیس زنان و همچنین دبیر کل فدراسیون و بازوی اجرایی که دائماً به عنوان منتقد از بدو حضور شما کلیه اقدامات صورت گرفته را تحقیر یا اشتباه خوانده‌اند، استعفای خود را اعلام می‌داریم.»امیر همایون صدری رئیس کمیته بین‌الملل مستعفی فدراسیون در این باره به خبرنگار «ایران» می‌‌گوید: «من نمی‌دانم که ریشه این اتفاقات به دلیل فشار از بیرون بوده یا نه. اما به عنوان کسی که در این مجموعه کار کردم، برایم عجیب است که این اتفاقات ناگهانی می‌‌افتد. آن هم زمانی که همه کارها خوب پیش می‌‌رود. عجیب‌تر اینکه چگونه فردی پست می‌‌گیرد که ۶ ماه قبل فدراسیون و رئیس فدراسیون را تخریب کرده است. اگر کارهای ما منفی است، پس وقتمان را تلف می‌کنیم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7872/19/606844/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها