رئیس جمهور در دیدار با جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا:

مهم‌ترین عامل خلق قدرت ملی، ایمان مردم است


گروه سیاسی/ روز گذشته جمعی از جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس به همراه خانواده‌های خود با حضور در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری با رئیس جمهور دیدار کردند؛ دیداری که در فضایی صمیمی برگزار شد و طی آن، جانبازان و خانواده‌های آنان دغدغه‌ها و مشکلات خود را بی واسطه با رئیس جمهور در میان گذاشتند.
آیت الله رئیسی نیز در این دیدار، شهدا را بزرگ ترین سرمایه‌های کشور و پشتوانه نظام جمهوری اسلامی توصیف و تصریح کرد: شهدا از نخستین کسانی بودند که مسیر ترسیم شده از سوی امام راحل برای جمهوری اسلامی را پیمودند و خون آنان همواره چراغ راه ما برای پیمودن این مسیر نورانی است.
پیام شهدا به خدمتگزاران
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، پیام شهدا به خدمتگزاران کشور را خدمت خالصانه و باز کردن گره‌های زندگی مردم با اتکال به خدا و تکیه به داشته‌ها و توانمندی‌های کشور دانست و گفت که این توصیه اکنون سرلوحه دولت سیزدهم است. وی افزود: وجه مشترک وصیت‌نامه همه شهدا تأکید به تبعیت از ولی فقیه در مسیر دفاع از دین و انقلاب اسلامی است و امروز همچنان پیام شهدا در فضا طنین‌افکن است و گوش شنوا می‌‌خواهد.
پیام شهدا دفاع از حریم نظام است
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه شهدای ما ادامه دهندگان راهِ نورانی شهدای عاشورا هستند، گفت: پیام شهدا همواره در جهان طنین‌افکن است و اگر کسی گوش شنوا داشته باشد پیام شهدا را می‌‌شنود که پیام آنان، پیام بندگی خدا، دفاع از حریم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ایستادگی در مقابل دشمنان دین و انقلاب، خدمتگزاری خالصانه به مردم، زدودن همه زشتی‌ها و مفاسد از جامعه اسلامی، گسترش خیر و مهربانی و عطوفت با مردم است.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بیش از هر زمانی در جهان می‌درخشد، اظهار کرد: امروز همه شاهد هستند که جمهوری اسلامی با عظمت و مستقل به مسیر خود ادامه می‌‌دهد و یکی از ستون‌های قدرت نظام جمهوری اسلامی همین خانواده‌های شهدا هستند که دلداده انقلاب بوده، هستند و خواهند بود.
بدخواهان انقلاب نتوانستند به اهداف خود برسند
آیت‌الله رئیسی در ادامه با بیان اینکه دشمنان و کسانی که خون بهترین جوانان این سرزمین را بر زمین ریختند، نتوانستند به اهداف‌شان برسند، افزود: هر کس امروز به عزت نظام اسلامی بنگرد و ذلت صدامیان و دشمنان انقلاب اسلامی را ببیند به روشنی درخواهد یافت که بدخواهان این انقلاب و نظام نتوانستند به اهداف‌شان برسند. وی، توفیق خدمت به خانواده شهدا و جانبازان را فرصتی گرانبها توصیف کرد که باید خالصانه و مخلصانه از آن برای خدمت به جانبازان، مادران، پدران، همسران و فرزندان ایثارگران بهره گرفت.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به سخنان مادر شهیدان خالقی‌پور در ابتدای این مراسم، اضافه کرد: مادر شهیدان خالقی‌پور به عنوان یکی از خیل عظیم مادران و همسران صبور و بصیر شهدا در عمل و نه صرفاً در بیان نشان داد که زینب‌وار پای انقلاب اسلامی ایستاده‌‌اند. بنده خاضعانه به همه مادران و پدران و خانواده شهدا و جانبازان ادای احترام می‌کنم و روحیه بلند و صبوری آنان را برای خودم بهترین کلاس درس مسئولیت‌پذیری می‌‌دانم.
رئیس جمهور مادران، پدران، همسران و خانواده شهدا را حجت‌های خدا روی زمین دانست و گفت: همه ما مسئولان نزد این حجت‌های خدا و در محضر پروردگار عالم مسئول حفظ دستاوردهای شهدا و راه آنان هستیم و کمترین کاری که در این مسیر می‌توانیم انجام دهیم خدمت خالصانه به خانواده شهداست. پیش از سخنان رئیس جمهور، سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی و مادر ۳ شهید خالقی‌پور در سخنانی کوتاه از عملکرد دولت مردمی در  خدمت به مردم  و خانواده شهدا در مدت کوتاه سپری شده از آغاز فعالیت آن، قدردانی کردند. همچنین گروه سرودی از فرزندان شهید مدافع حرم، سرودی حماسی و زیبا را در حضور رئیس جمهور و میهمانان اجرا کردند. پیش از این مراسم نیز سیزدهمین جلسه هیأت امنای بنیاد شهید و امور ایثارگران به ریاست آیت‌الله رئیسی تشکیل شد و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی گزارشی از برنامه‌های سال آینده این بنیاد ارائه کرد.
راهیان نور از مصادیق بارز «جهاد تبیین» است
رئیس جمهور همچنین شامگاه شنبه در دیدار اعضای ستاد مرکزی و شورای سیاستگذاری راهیان نور، راهیان نور را از مصادیق بارز «جهاد تبیین» و سرزمین‌های راهیان نور را مدرسه بزرگ انسان‌سازی توصیف کرد و گفت: در این فرصت ارزنده جهاد تبیین، راویان و مبلغان باید اهداف والای شهدا و درس‌های عینی امروز آن را برای نسل جوان تبیین کنند.
مهم‌ترین عامل خلق قدرت ملی، ایمان مردم است
آیت‌الله رئیسی، ایمان راسخ مردم را مهم‌ترین عامل خلق قوت و قدرت ملی برشمرد و اظهار کرد: حرکت عظیم راهیان نور ایمان راسخ مردم و در نتیجه قدرت و قوت ملی را تحکیم‌، تقویت و ارتقا می‌بخشد. حضور مردم در سرزمین‌های نور و آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس، باور مردم به نظام و کارآمدی الگوی مدیریت جبهه‌های جنگ را بالا برده و هر چه اعتماد مردم به نظام ارتقا یابد،‌ سرمایه اجتماعی کشور افزایش می‌یابد.
رئیس جمهور اردوهای راهیان نور را سرمایه اجتماعی توصیف کرد که با حکمت مقام معظم رهبری برقرار شد و امروز مایه ارتقای اقتدار کشور شده است و اظهار کرد: جمعیت عظیم راهیان سرزمین‌های نور که هر سال بر تعداد آنها افزوده شده است، برای کشور قدرت‌ساز و اقتدارآفرین بوده و هستند.
وی با بیان اینکه این حرکت عظیم فرهنگی با هدایت‌ها و حمایت‌های مقام معظم رهبری به نقطه بسیار مطلوبی رسیده است، گفت: همان گونه که امام حسین (ع) به برکت اخلاص در نیت و عمل خود در پرتو نور الهی نورانیت یافت و سفینه نجات شد، شهدای دفاع مقدس نیز با تأسی به آموزه‌های کربلا و تبعیت از ولی فقیه زمان، هم خودشان و هم مسیرشان نورانی شد. رئیس جمهور با بیان اینکه دفاع مقدس ما ظرفیت تحول‌آفرینی عظیمی دارد افزود: درست است که فضای رسانه‌ای در جهان در اختیار امپراطوری رسانه‌ای غربی است، اما خاصیت حق و نور این است که جای خودش را در میان ظلمت باز می‌کند و خدا دل‌ها را متوجه حق می‌کند لذا نباید از ترویج مسیر نورانی شهدا ناامید شد.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه امروز همان گونه که منابع طبیعی و ثروت‌های خدادادی ملت‌ها از سوی نظام سلطه غارت می‌شود، اندیشه جوانان و نیروهای کارآمد ملت‌ها نیز غارت می‌شود، تصریح کرد: قطعاً وقتی نیروهای جوان و با انگیزه کشور از سرزمین‌های نور بازدید کنند و با آنچه در این مناطق رخ داده آشنا شوند، تبدیل به رویش‌های انقلاب شده و سرمایه نظام در مسیر پیشرفت و اقتدار خواهند بود.
ضرورت صیانت از جان زائران مقابل کرونا
رئیس جمهور راه‌اندازی موزه‌های دفاع مقدس در استان‌های مختلف کشور را اقدام ارزنده دیگری برای حفظ یاد و آثار دفاع مقدس و معرفی آن به عصرها و نسل‌های بعدی دانست و با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت مردمی برای مدیریت شیوع کرونا و کاهش آمار قربانیان این بیماری گفت: از همه دست‌اندرکاران برگزاری اردوهای راهیان نور درخواست می‌کنم که همان گونه که با مدیریت مطلوب خود برگزاری این اردوها را به الگوی مسافرت ایمن تبدیل کردند، تلاش کنند از جان این زائران در برابر بیماری کرونا نیز به نحو احسن صیانت کنند.
تقدیم لباس خادمی راهیان نور به رئیس جمهور
در پایان این مراسم از طرف سردار کارگر، فرمانده ستاد مرکزی راهیان نور، نشان و لباس خادمی راهیان نور و تصویر یادمان شهدای شلمچه به پاس قدردانی از توجهات رئیس جمهور به برگزاری مطلوب و بهتر این اردوها به وی اهدا شد.

بــــرش

رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت:
پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور از جلوه‌های اقتدار ملی است

رئیس جمهور با اشاره به پرتاب موفق ماهواره نور، اقدام دانشمندان کشورمان در دستیابی به فناوری پیشرفته حضور در فضا را بسیار ارزشمند و افتخارآفرین دانست و گفت: دستیابی به این فناوری از جمله جلوه‌های اقتدار ملی است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر یکشنبه در جلسه هیأت دولت با اشاره به ایام پایان سال و آغاز مسافرت‌های نوروزی تأکید کرد: دستگاه‌های مربوط بویژه وزارت راه و شهرسازی و میراث فرهنگی و گردشگری بر قیمت بلیت وسایل نقلیه هوایی، ریلی و جاده‌ای و نیز قیمت‌گذاری در اقامتگاه‌ها، نظارت دقیق داشته باشند تا در حق مردم اجحاف نشود.
رئیس جمهور با اشاره به پرتاب موفق ماهواره نور، اقدام دانشمندان کشورمان در دستیابی به فناوری پیشرفته حضور در فضا را بسیار ارزشمند و افتخارآفرین دانست و اظهار داشت: دستیابی به این فناوری از جمله جلوه‌های اقتدار ملی است که با همت نیروهای مسلح بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مجموعه وزارت ارتباطات به دست آمده است و باید با قوت بیشتر ادامه پیدا کند.
رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهمیت توجه ویژه به خانواده شهیدان و ایثارگران، گفت: فرهنگ شهید و شهادت، آثار ماندگاری در تعالی فرهنگی جامعه دارد و نباید از ترویج روحیه ایثار و گذشت غفلت شود ضمن آنکه همه مسئولان و مدیران، اخلاص و مجاهدت شهیدان والا مقام را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند. رئیسی در ادامه تأکید کرد: خدمتگزاری به خانواده شهیدان و ایثارگران از افتخارات دولت مردمی است و باید به نحوی عمل شود که خانواده شهدا و ایثارگران مشکل نداشته باشند. رئیس جمهور همچنین تلاش برای حضور فعال در بازار کشورهای همسایه و منطقه را مورد تأکید قرار داد و گفت: در ماه‌های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه آغاز شده و لازم است با توجه به شرایط موجود برنامه‌ریزی جامعی برای حضور فعالتر و گسترده‌تر رقم بخورد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7872/2/606873/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها