اخبــــار


پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت اخوی مکرم آیت‌الله جوادی آملی

رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی، درگذشت اخوی مکرم آیت الله جناب آقای جوادی آملی را تسلیت گفتند.
همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت عم مکرم حجت‌الاسلام والمسلمین آقای سیدرضا صدرحسینی را تسلیت گفتند.

سامانه جامع فهرست محکومان متواری آغاز به کار می‌کند
راهکار عدلیه برای جلب محکومان فراری

گروه سیاسی/ یازدهمین جلسه ستاد راهبری اجرای سند تحول قضایی با حضور رئیس قوه قضائیه که به بررسی راهکار‌های «جلب محکومان متواری» اختصاص داشت برگزار شد.
محسنی اژه‌ای در جریان این نشست یکی از دلایل عدم اجرای بموقع برخی احکام قضایی را متواری بودن فرد محکوم دانست و بر اجرای راهکار‌هایی برای رفع این مسأله تأکید کرد و در همین راستا ضمن تأکید بر اینکه برای عملیاتی‌سازی راهکار‌های «جلب محکومان متواری» در کوتاه‌ترین زمان ممکن در بسیاری از موارد نیاز به وضع یا اصلاح قانون نداریم، دستورات مهمی را به مراجع ذیربط صادر کرد؛ از جمله آنکه «مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه» را مکلف کرد تا با همکاری «دادستانی کل» و «معاونت راهبردی قوه قضائیه» در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به تکمیل و آغاز به کار «سامانه جامع فهرست محکومان متواری» و اتصال این سامانه با سیستم‌های سایر دستگاه‌ها نظیر «بانک مرکزی» و «ناجا» اقدامات مقتضی را به عمل آورد و در مرحله بعد نسبت به ایجاد «سامانه جلب هوشمند» اقدام کند.

پاتک به کلاهبرداران
همچنین به گفته فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری البرز، با دستور رئیس قوه‌قضائیه در جلسه مدیریتی در خصوص پرونده‌های کثیرالشاکی از این پس کلاهبرداران باید پولی را که بالا کشیده‌اند، به ارزش روز پس بدهند. پیشتر کلاهبرداران پول‌ها را در جایی سرمایه‌گذاری کرده و سود می‌کردند و بعد از چند سال همان مبلغی را که گرفته بودند برمی‌گرداندند.

تأکید معاون اول رئیس جمهور بر تدوین طرحی جامع برای تحول در صنعت خودروسازی کشور
رقابتی شدن صنعت خودروسازی با هدف اصلاح قیمت و افزایش کیفیت

محمد مخبر روز گذشته در جلسه ارائه طرح‌های نخبگان که این بار با موضوع راهکارهای برون رفت صنعت خودرو از چالش فعلی برگزار شد،‌ با تبریک اعیاد شعبانیه و با اشاره به بازدید اخیر رئیس جمهور از شرکت ایران خودرو، اظهار داشت: رئیس جمهور در این بازدید دستوراتی را برای اصلاح وضعیت موجود ابلاغ کردند و خواستار پیگیری جدی این دستورات شدند.
معاون اول رئیس جمهور افزود: اصلاح ساختار موجود در صنعت خودروسازی نیازمند برنامه‌ای جامع و مدون است به گونه‌ای که این برنامه به همراه زمان‌بندی مشخص و تقسیم وظایف باشد و به صورت جدی دنبال شود.
وی با اشاره به گزارش ارائه شده در این جلسه در خصوص راه‌های برون‌رفت صنعت خودرو از چالش‌های موجود و بهبود کیفیت، گفت: باید از فرصتی که به واسطه بازدید رئیس جمهور از شرکت ایران خودرو ایجاد شده، حداکثر استفاده را داشته باشیم و این گزارش را به یک برنامه عملیاتی زمان‌بندی شده تبدیل کنیم.
مخبر با بیان اینکه تقویت سایر شرکت‌های خودروسازی کشور می‌‌تواند به رقابتی شدن این صنعت کمک کند، تصریح کرد: تا زمانی که صنعت خودروسازی رقابتی نشود، امکان حل مسائل و چالش‌های فعلی میسر نخواهد شد و شاهد خروج از انحصار، تنوع و اصلاح قیمت و افزایش کیفیت خودرو نخواهیم بود. در این جلسه گزارشی از راه‌های برون رفت صنعت خودرو از چالش فعلی ارائه و پیشنهاداتی برای بهبود کیفیت صنعت خودروی کشور مطرح شد. اصلاح ساختار صنعت خودرو، اصلاح ساختار حاکمیت شرکتی، ارتقای فناوری و نوآوری در طراحی و ساخت، شکل‌گیری توانمندی با تکیه بر رقابتی شدن بازار و تسهیل مشارکت‌های بین‌المللی و انتقال فناوری از جمله محورهای مطرح شده در این گزارش بود.

با حکم معاون اول «بهادری‌جهرمی» دبیر هیأت دولت شد
«علی بهادری‌جهرمی» سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، با حکم «محمد مخبر» معاون اول رئیس‌جمهور، با حفظ سمت، «دبیر هیأت دولت» شد. بهادری‌جهرمی که عنوان جوان‌ترین عضو کابینه را دارد، آبان ماه امسال به‌عنوان سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت منصوب شده بود.
 وی دانش‌آموخته دکترای حقوق عمومی از دانشگاه تهران و عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت‌مدرس است که مدیریت گروه حقوق عمومی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضائیه و همچنین عضویت در شورای عالی حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی را در کارنامه‌اش دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7872/2/606875/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها