آلکاراس - رود؛ فینال گرند اسلم تنیس امریکا

نبرد اعجوبه‌های جوان


گروه ورزشی/ کارلوس آلکاراس و کسپر رود بامداد دوشنبه در فینال گرند اسلم تنیس امریکا به مصاف هم خواهند رفت تا تکلیف قهرمان این تورنمنت مهم را روشن کنند. تنیسورهای اسپانیایی و نروژی فینال تنیس آزاد امریکا عنوان برترین تنیسور جهان را برای نخستین بار کسب خواهند کرد. رنکینگ انجمن تنیس حرفه‌ای جهان (ATP) برای نخستین بار در هشت ماه اخیر در پایان تنیس آزاد امریکا تغییر خواهد کرد. دانیل مدودف صدرنشین این رنکینگ با شکست در این مسابقات جایگاه خود را از دست داد. مرحله نیمه نهایی تنیس آزاد امریکا در بخش مردان بامداد شنبه به وقت ایران برگزار شد و دو بازیکن جوان این رقابت‌ها که پس از حذف بازیکنانی همچون نادال، ماری و برتینی پیش‌بینی می‌شد که به فینال برسند، مطابق انتظار باشکست حریفانشان به بازی پایانی آخرین گرند اسلم فصل 2022 رسیدند.
بازی جذاب نیمه نهایی رقابت‌های آزاد امریکا در بخش مردان بین کارلوس آلکاراس پدیده اسپانیایی دنیای تنیس و فرانسیس تیافو امریکایی برگزار شد. مصافی که از چند جهت برای آلکاراس حساس بود. با حذف رافائل نادال از مسابقات هر بازیکنی که قهرمان شود به صدر جدول رده‌بندی انجمن تنیس بازان حرفه‌ای جهان ATP صعود خواهد کرد. نکته‌ای که برای حساس شدن بازی نیمه نهایی کافی بود اما آلکاراس اسپانیایی به غیر از صعود به فینال در بازی بامداد شنبه به دنبال انتقام شکست هموطنش نادال از تیافو نیز بود. 
آلکاراس برنده شد و با صعود به فینال شانس خودش برای کسب صدر رنکینگ را تا حد بسیار زیادی افزایش داد و انتقام شکست نادال را هم از این بازیکن گرفت.شاید زمانی که رقابت‌های آزاد امریکا در فصل 2022 هنوز آغاز نشده بود کمتر کسی فکرش را می‌کرد که بازیکنانی همچون رافائل نادال اسپانیایی، متئو برتینی ایتالیایی و اندی ماری بریتانیایی از دور مسابقات حذف شوند و دو بازیکن جوان این رقابت‌ها به نام کارلوس آلکاراس از اسپانیا و کسپر رود از نروژ به بازی نهایی برسند اما این اتفاق رخ داد و این دو بازیکن به فینال رسیدند تا نشان دهند که موفقیت‌های چند سال اخیرشان اتفاقی نبوده است و آنها استحقاق رسیدن به موفقیت‌های بیشتر را دارند. این دو بازیکن با حضور در بازی پایانی، کم سن‌ترین فینال چند سال اخیر رقابت آزاد امریکا را رقم زده‌اند. آلکاراس 19 ساله و رود 22 ساله که با میانگین سنی 20.5 سال به فینال رسیده‌اند ثابت کردند که همیشه باتجربه‌ها موفق نمی‌شوند، بلکه عملکرد بهتر و مصدومیت‌های کمتر در طول فصل می‌تواند تضمین کننده موفقیت باشد. با این شرایط امسال جوان‌ترین قهرمان گرند اسلم‌ها مشخص خواهد شد. حضور دو بازیکن با میانگین سنی حدود 20 سال در فینال بالاترین سطح مسابقات مردان کم نظیر است و کمتر کسی به این افتخار رسیده است. همچنین کارلوس آلکاراس با شکست دادن فرانسیس تیافو به جوان‌ترین فینالیست تنیس آزاد امریکا پس از 32 سال تبدیل شد. این دستاورد پیش از این در اختیار پیت سمپراس بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8002/21/626408/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها