هنرمندان در فضای مجازی


چهره‌ها
هوتن شکیبا بازیگر سینما با انتشار آنونس جدید فیلم سینمایی «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار از مخاطبان سینما درخواست کرده برای دیدن آن به سینما بیایند. او نوشته: «همزمان با عبور از فروش ۱۱ میلیاردی آنونس جدید «ابلق» رونمایی شد. این فیلم اجتماعی که تهیه آن را محمدحسین قاسمی برعهده دارد، برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم سینمایی از نگاه تماشاگران نیز شده است. فیلمنامه این فیلم سینمایی را نرگس آبیار و پریسا کرزیان به طور مشترک به نگارش درآورده‌اند. پخش «ابلق» را بانو فیلم برعهده دارد. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه‌های بلیت‌فروشی نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند.»
محمد کارت کارگردان سینما در استوری خود با انتشار پوستری از یاغی نوشته: «کسانی که می‌‌‌پرسند یاغی کی به پایان می‌رسد؟ در پاسخ به این عزیزان باید بگویم این سریال با 2قسمت دیگر به پایان می‌رسد.»
حسن روح‌الامین نقاش هنرمند در صفحه خود با انتشار عکسی از کارگاه ترمیم فرش در حرم اباعبدالله الحسین در این باره نوشته: «یک روز بهشتی در ایام غدیر توی حرم ارباب نشسته بودم. یک آقای آذری با آن لهجه شیرینش آمد سلام کرد، بعد از کلی محبت من را دعوت کرد به جمع نورانی‌شون در یکی از رواق‌های کنار حرم، طبقه پایین موزه سیدالشهدا علیه‌السلام. کارگاه ترمیم فرش‌های قدیمی حرم، فرش‌هایی که قدمت نوکری‌شان به ۱۵۰ سال پیش می‌رسید. پیرغلام که مسئول این کارگاه بود من را به این فکر فرو برد که خدایا، ما را در این خونه پیر کن. جایی دیگه نفرست. الدوام فی الاتصال بخدمتک».
امید شمس کارگردان سینما با انتشار پوستر تئاتر «مرثیه‌ای بر قتل ژولیوس سزار و چند مرغ از سیمرغ» به کارگردانی مجتبی رستمی‌فر نوشته: «این تئاتر را از دست ندین. تئاتری که برگزیده مسابقه صحنه‌ای چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شده و برنده 5 جایزه شده است. این نمایش تا 31 شهریورماه در تماشاخانه ایرانشهر، سالن استاد ناظرزاده کرمانی روی صحنه می‌رود. بلیت این تئاتر را می‌‌توانید از سایت تیوال بخرید».
جمال رحمتی کاریکاتوریست با انتشار تصویری از اولین نمایشگاه کارتون و تصویرگری ماه تونز که 17 شهریورماه در نگارخانه ماهزاد افتتاح شد و تا 23 شهریور هم ادامه دارد و قرار است اول مهرماه هم در گالری شمیس تهران برگزار شود، نوشته است: «عکس‌های خوب از عکاسان خوب. بخشی از عکس‌های اولین نمایشگاه ماه تونز».
کیهان کلهر موسیقیدان، آهنگساز و نوازنده با انتشار نوازندگی استاد عاشیق چنگیز مهدی‌پور، نوشته دریاچه ارومیه را نجات دهیم. این کلیپ در کنار دریاچه ارومیه توسط استاد مهدی‌پور نواخته شده است. 

​​​​​​​دیگه چه خبر...
کتاب الکترونیک و صوتی فیدیبو به مناسبت زادروز لئو تولستوی در صفحه خود نوشته: «شما کدام کتاب تولستوی را خواندید؟ ماراتن تولستوی: مسیر مطالعاتی ویژه‌ تولستوی. او فیلسوف، عارف و نویسنده روس بود. او را از بزرگ‌ترین رمان‌نویسان جهان می‌دانند. او بارها نامزد دریافت جایزه نوبل ادبیات و جایزه صلح نوبل شد ولی هرگز به آنها دست نیافت.»

نشر ثالث در صفحه خود آثاری از‌ هایدگر را منتشر کرده و درباره‌اش نوشته: «مارتین ‌هایدِگِر یکی از معروف‌ترین فیلسوفان قرن بیستم بود. او با شیوه‌ای نوین به تفکر درباره وجود هستی پرداخت. فلسفه او بر دیدگاه‌های بسیاری از فیلسوف‌ها بعد از او اثر گذاشت. نشر ثالث پیرامون نظرات‌ هایدگر آثاری منتشر کرده است که برای شناخت هرچه بهتر این فیلسوف توسط علاقه‌مندان به فلسفه می‌تواند مفید باشد.»
 
مؤسسه فرهنگی هنری صبا با «منهای صفر» تابستان را به پایان می‌‌رساند. این مؤسسه در صفحه خود درباره این نمایشگاه نوشته است: «مؤسسه فرهنگی هنری صبا با نمایشگاه نقاشی گروهی «منهای صفر»، میزبان روایت رنگ‌ها بر بوم‌ها می‌‌شود. این نمایشگاه با حضور عموم علاقه‌مندان، هنرمندان گروه هنرهای تجسمی و هنرمندان پیشکسوت محمدرضا باقری لری، کامبیز برنجی، محمدحسین جعفری، محمد‌هادی فدوی و... با مدیریت آقای سیدعلیرضا عباچی در روز پنجشنبه ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۶ تا ۱۹ و در نگارخانه استاد محمود فرشچیان گشایش یافت. «منهای صفر» شامل حدود ۶۵ اثر از ۲۷ هنرمند در قالب نقاشی است که در انواع گرایش‌ها از مدرن تا مفهومی و انتزاعی، نگاه هنرمندان جوان و پیشکسوت را به مفاهیم وجودی و هستی‌شناسانه از منظر نقاشی به نمایش می‌‌گذارد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8002/24/626416/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها