اخبار


مرگ یک کارگر در واژگونی  خودرو

گروه حوادث/ واژگونی خودروی حامل کارگران در جاده رشتخوار خراسان رضوی یک کشته برجا گذاشت.
رسول زارع سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در این باره  گفت: این خودرو که حامل ۲۱ نفر از کارگران زمین‌های کشاورزی بوده است در ساعت ۶ صبح شنبه در کیلومتر ۱۱ جاده  رشتخوار به خواف واژگون شد. در این حادثه یک نفر در دم جان باخت و سه مصدوم نیز به دلیل شدت جراحات به نزدیک‌ترین مرکز درمانی منتقل شدند و ۱۸ نفر دیگر به صورت سرپایی توسط نیروهای امداد و نجات شهید رسولی رشتخوار و نیروهای اورژانس درمان شدند.
وی ادامه داد: این کارگران از روستای قلعه نو خواف به مقصد روستای فتاباد رشتخوار به منظور جمع آوری پیاز زعفران سوار این خودرو شده بودند.

تأیید اختلال روانی گروگانگیر آجودانیه

گروه حوادث/ مرد جوان که با همدستی همسرش و با ادعای معرفی مفسدان اقتصادی دست به گروگانگیری در منطقه آجودانیه تهران زده بود در بررسی کارشناسان پزشکی قانونی مبتلا به اختلالات روانی شناخته شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، این مرد جوان ساعت 5 بعدازظهر سه‌شنبه 11 مرداد، با ورود به ساختمانی مسکونی با تهدید اسلحه اعضای یک خانواده سه نفره را گروگان گرفت.با اعلام ماجرا به پلیس مأموران وارد عمل شده و پس از چند ساعت محاصره خانه و عملیات ویژه سرانجام مردجوان با شلیک گلوله دستگیر و سه گروگان آزاد شدند.در ادامه تحقیقات متهم مدعی شد قصدش گروگانگیری نبوده و می‌خواسته با شناسایی مفسدان اقتصادی و معرفی آنها مردم را آگاه کند تا بدانند این افراد از کجا یک شبه پولدار شده‌اند.
با اعتراف متهم و همسرش، به دستور بازپرس عظیم سهرابی، وی برای بررسی صحت روانی به پزشکی قانونی منتقل شد. با انجام معاینات صورت گرفته از سوی متخصصان پزشکی قانونی آنها اعلام کردند متهم اختلال روحی و روانی دارد و باید در بیمارستان روانی تحت درمان قرار گیرد تا بیماری او برطرف شود.با اعلام این نظریه، به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران، متهم به بیمارستان روانی منتقل شد تا تحت درمان قرار گیرد.

صدور کیفرخواست برای بازپرس متخلف

گروه حوادث/ بازپرس رسیدگی‌کننده به پرونده ضرب‌وشتم یک خبرنگار، با دستوررئیس قوه‌قضائیه متخلف شناخته شد و پرونده‌اش با صدور کیفرخواست به دادگاه عالی انتظامی قضات ارسال شد.
به گزارش میزان، سال گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه خبرنگار یکی از روزنامه‌ها که برای تهیه گزارش از فرایند واکسیناسیون کرونا به مجموعه ورزشی ساعی مراجعه کرده بود، با ضرب‌وشتم حراست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مواجه و از ناحیه دست دچار شکستگی شدید شد.
پس از این اتفاق، خبرنگار علیه فرد خاطی شکایت کرد اما مدتی بعد این خبرنگار در فضای مجازی اعلام کرد بازپرس پرونده‌اش برای متهم قرار منع تعقیب صادر کرده است؛ اما این پایان ماجرا نبود و شاکی به این رأی اعتراض کرد و موضوع با دستور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای از طریق دستگاه قضایی مورد بررسی قرار گرفت و پرونده به دادسرای انتظامی قضات ارجاع شد. در پی بررسی پرونده در دادسرای انتظامی قضات، در نهایت مشخص شد بازپرس در رسیدگی به این پرونده تخلف کرده است و برای وی پرونده‌ای جداگانه تشکیل شد.
در همین زمینه پیگیری‌های مرکز رسانه قوه‌قضائیه نشان می‌دهد با بررسی پرونده محلی مشخص شد بازپرس در رسیدگی به شکایت شاکی انتظامی مرتکب اهمال در انجام وظیفه و تخلف در قوانین موضوعه شده است. طبق آیین دادرسی کیفری، رسیدگی به پرونده باید با دقت و سرعت انجام شود و شهود پرونده بموقع احضار شوند که این امور از سوی بازپرس پرونده انجام نشده است.به دلیل تخلفات انجام شده از سوی بازپرس، پرونده وی پس از سیر مراحل قانونی با صدور کیفرخواست به دادگاه عالی انتظامی قضات ارسال شده و دادگاه پس از اخذ دفاعیات از بازپرس، حکم صادرخواهد کرد.
براساس این گزارش، پیگیری‌های مرکز رسانه قوه‌قضائیه از آخرین وضعیت پرونده ضرب‌و‌شتم خبرنگار، حاکی از آن است که در تاریخ ۹ مرداد امسال قرار منع تعقیب متهم از سوی شعبه ۱۰۵۲ کارکنان دولت نقض و پرونده برای بررسی مجدد به دادسرا ارجاع شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8002/19/626474/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها