اخبـــــار


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشریح کرد
وضعیت ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امکانات خوبی برای ارائه خدمت به زائران در مرز مهران مستقر شده است، گفت: در عین حال همه امکانات درمانی وجود دارد، سرم به اندازه کافی وجود دارد، دارو و پرسنل نیز به اندازه کافی فعال است.
به گزارش وبدا، دکتر بهرام عین‌اللهی در بازدید از محل استقرار نیروهای فوریت‌های پزشکی در پایانه مرزی مهران، گفت: اکنون نزدیک به ۱۰ روز است که همکاران در اینجا مستقرند و امکانات خوبی را از نظر اتوبوس آمبولانس، بیمارستان صحرایی و... فراهم کرده‌اند. به طوری که نزدیک به پنج بیمارستان صحرایی در مرز مهران مستقر است که به صورت شبانه‌روزی کار می‌کنند.
وی افزود: با این حال با توجه به ازدحام مردم و گرمای هوا، نیروهای مستقر در مرز حداکثر کاری را که می‌توانند انجام می‌دهند. در عین حال همه امکانات وجود دارد، سرم به اندازه کافی وجود دارد، دارو و پرسنل نیز به اندازه کافی هست.
وزیر بهداشت درباره گرمازدگی نیز به زائران توصیه کرد: بهتر است زائران در شب‌ها و ساعات خنک تردد کنند، در مسیر به میزان زیاد آب بنوشند، اگر خسته شدند، سایه‌ای پیدا کرده و در سایه استراحت کنند که این موارد تا حدودی از گرمازدگی جلوگیری می‌کند. با این حال اگر مشاهده کردند که حال‌شان بد است به مراکز اورژانس مستقر در مرز مراجعه کنند تا بررسی شوند. در عین حال پایگاه‌های بهداشتی هم هستند که بیماران را بررسی کرده و اقدامات لازم را برایشان انجام می‌دهند.


فرمانده کل انتظامی کشور خبر داد
آغاز موج بازگشت زائران حسینی

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: امروز حدود ۱۰۰ هزار نفر از زائران به میهن اسلامی بازگشتند  که حدود ۵۰ درصد این میزان مربوط به پایانه مرزی مهران است که امیدواریم زائرانی که به عتبات مشرف شده‌اند هر چه زودتر به شهرهای عقبه خود بازگشته و تدابیری اتخاذ کنند که موجب ترافیک در محورهای مواصلاتی نشود.
به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری با بیان اینکه تا چند روز آینده حجم بازگشت زائران به پایانه‌های مرزی افزایش خواهد داشت، خاطرنشان کرد: بیش از دو میلیون و 200 هزار نفر از زائران حسینی از مرزهای کشور خارج شده‌اند و تاکنون بیش از 500 هزار نفر از زوار به کشور بازگشته‌اند.
وی زیرساخت‌های کشور عراق در خصوص خدمات‌رسانی به زائران را کافی ندانست و گفت: البته مردم عراق پای کار بوده و پذیرای زائران ایرانی بوده‌اند؛ اما مشکلات طرف عراقی را باید رصد و به مسئولان اعلام و با توجه به ظرفیت آن طرف مرز، زائران ایرانی را اعزام کنیم.
اشتری همچنین اظهارکرد: در حال حاضر بیشترین ازدحام در مرزهای شلمچه و مهران است و احتمال بسته شدن کامل مرزها نیز وجود دارد؛ با رایزنی‌هایی که با کشور عراق انجام شده توانستیم تعداد زیادی را از مرز خارج کنیم، در شرایط فعلی مرزها گنجایش و ظرفیت پذیرش زائران جدید را ندارد.
وی با بیان اینکه تمامی نیروهای پلیس در مرزها در حال خدمت‌رسانی به زائران عزیز هستند، ادامه داد: البته در تلاش هستیم زائرانی که در پایانه‌های مرزی هستند و امکان بازگشت برای آنها وجود ندارد، پذیرش شوند. در واقع حدود 40 درصد از زائران عزیزی که در شهرهای مرزی حضور داشتند، از مرز عبور کرده و به عتبات عالیات اعزام شده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه اجازه ورود به شهرهای مرزی فقط به اتوبوس‌ها و خودروهای عمومی داده می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت پارکینگ‌ها تکمیل است به طوری که زمین‌های کشاورزی نیز تبدیل به پارکینگ شده؛ پلیس خادم تمامی زائران است و از همه این عزیزان می‌خواهیم با صبر و همکاری با پلیس اجازه بدهند ترددها تسهیل شود تا شاهد اتفاقی در مرزها نباشیم.


مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر:
سرم مورد نیاز نظام سلامت تأمین شد

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی با اشاره به تأمین سرم، از وجود منابع سرم مورد نیاز برای ماه‌های آینده خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر علیرضا عسکری، در خصوص وضعیت تأمین سرم موردنیاز در کشور گفت: سازمان تدارکات پزشکی بر اساس وظایف و مأموریت‌های محوله از سوی جمعیت هلال احمر و مطابق با اهداف و رسالت‌های ذاتی خود مبنی بر ارتقای شاخصه‌های سلامت بر اساس فراخوان اعلامی از سوی سازمان غذا و دارو، تمهیدات و اقدامات لازم را به منظور کاهش کمبودهای کشوری و برای تهیه و تأمین سرم به عمل آورده است.
وی افزود: با همکاری و صدور مجوز از سوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، بخشی از سرم‌های مورد نیاز کشور از منابع معتبر و مورد تأیید سازمان غذا و دارو، تأمین و در کوتاه‌ترین زمان ممکن وارد کشور شده است.
عسکری خاطرنشان کرد: تاکنون دو محموله سرم وارد کشور شده و ما بقی آن نیز طی روزهای آتی بارگیری شده و آماده حمل خواهد بود.


شهردار تهران خبر داد
ارائه خدمات به دستفروشان پایتخت

شهردار تهران بر اینکه باید بوستان‌های شهر تهران به فضای رجوع شهروندان تبدیل شود، تأکید کرد.
به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در مراسم افتتاح بوستان ایرانیان منطقه ۱۹ گفت: کوره‌های آجرپزی که روزی تهدید قلمداد می‌شدند امروز به فرصت بزرگی برای منطقه ۱۹ تبدیل خواهند شد. پیش از انقلاب فضای سبز تهران ۴۲۰۰ هکتار بود و ۷۵ پارک به بهره‌برداری رسیده بود؛ این درحالی است که امروز فضای سبز تهران به ۵۹ هزار هکتار رسیده و ۱۵۰۰ هکتار نیز امسال به آن اضافه خواهد شد و به بیش از ۶۰ هزار هکتار می‌رسد.
زاکانی تأکید کرد: منطبق بر مجوزهای قانونی و سیاست‌های شورای شهر تهران فرصت‌های بی‌نظیری در فضای سبز پیرامونی شهر تهران داریم که می‌توانیم از آنها بهره بگیریم. به شکلی که وقتی صحبت از دستفروشان و ساماندهی و ارائه خدمت به آنها می‌کنیم، برخی می‌گویند نان آنها را می‌خواهید ببرید در صورتی که چنین نیست؛ بلکه ایجاد آسایش شهر و ارائه خدمات به دستفروشان را می‌خواهیم عملیاتی کنیم. در همین راستا ۵۶۰ غرفه در بازارچه در اختیار آنها قرار گرفت. ما نگاه تک‌بعدی به شهر نداریم و می‌خواهیم از همه ظرفیت‌ها در جهت رفع نیازهای شهروندان بهره بگیریم.
وی ادامه داد: تهران در بعد درمان ظرفیت بالایی دارد ولی در بعد بهداشتی از نقاط کم‌برخوردار قلمداد می‌شود، لذا باید از ظرفیت‌ها برای ارتقای سلامت شهر تهران بهره بگیریم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8002/22/626475/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها