اتمام 34 درصدی سهم کتابفروشیهای کشور از یارانه حمایتی «پاییزه کتاب» تنها در دو روز
تا سهم کتابفروشی محلهتان تمام نشده دست به کار شوید
مریم شهبازی
خبرنگار
بیست و هشتمین دوره هفته کتاب هم به نیمه رسید، البته اگر دقیقتر بگوییم سه روز آن سپریشده است. با این حال استقبال مردم از کتابفروشیها، طی برپایی پاییزه کتاب نشان داده که حتی در شرایط نامطلوب اقتصادی فعلی هم جامعه کتابخوان هنوز برای کتاب اهمیت قائل هستند. این روزها شاهد برپایی پانزدهمین دوره طرح تخفیف فصلی پاییزه کتاب هستیم.
از توضیحات بیشتر در خصوص هدف متولیان از برپایی طرح برای تزریق یارانههای حمایتی به مردم صرفنظر میکنیم، اما برای آنهایی که هنوز اطلاعی از این طرح ندارند یادآوری مختصری خواهیم داشت در خصوص اینکه تا سیام آبان ماه فرصت خرید کتاب از کتابفروشیهایی دارند که آدرس آنها در سایت خانه کتاب درج شده و میتوانند تا سقف 200 هزار تومان کتاب خریده و از تخفیفی بیستدرصدی بهرهمند شوند. البته بهتر است تا ظرفیت کتابفروشی محلهتان برای استفاده از این یارانه حمایتی تمام نشده دست به کار شوید؛ آنطور که ایوب دهقانکار، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، زیرمجموعه معاونت فرهنگی و متولی برگزاری این هفته و طرح تخفیف گفته طی تنها دو روز ابتدایی هفته،
34 درصد از کل اعتبار پاییزه کتاب به پایان رسیده، تا زمان یادشده تهران سهم
14 درصدی و سایر استانها سهم ۸۶درصدی را از آن خودکردهاند که گویای استقبال کتاب دوستان از خرید کتابهای مورد نظرشان است.هر چه به روزهای پایانی هفته کتاب نزدیکتر میشویم تلاش برای اطلاعرسانی درباره روز کتابگردی هم بیشتر میشود؛ دیروز هم اطلاع دادیم که طی توافق متولیان وزارت ارشاد با شهرداری تهران قرار شده در این روز با خرید کتابهای مورد نظر منتظر ارسال رایگان آنها به خانههایتان باشید. گویا این طرح در حال حاضر تنها در تهران عملی میشود، هرچند که نگران نباشید این روزها اغلب کتابفروشان، تا جایی که برای آنان مقدور باشد در ارسال پستی یا از طریق پیک با خریداران همراهی میکنند. اما خبر دیگر اینکه وبسایت اهدای کتاب مؤسسه «خانه کتاب و ادبیات ایران» در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی و توسعه و تجهیز کتابخانهها به منابع بیشتر و باهدف مدیریت هدفمند و مؤثر کتابهای اهدایی در دسترس قرارگرفته است؛ آنطور که متولیان این نهاد گفتهاند، هر اهداکننده از هر نقطه کشور میتواند کتابهای خود را اهدا کند و هر مرکز اهدا گیرنده میتواند درخواست خود را در سایت ehdayeketab.ir ثبت و ارسال کند. از سوی دیگر به مناسبت هفته کتاب و گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار و همچنین با توجه به نیاز به خون سالم و کاهش مراجعه داوطلبان اهدای خون در ماههای سرد سال، پویش «کتاب خون» با همکاری نهاد کتابخانههای عمومی کشور و سازمان انتقال خون ایران راهاندازی شد. علاقهمندان با شرکت در این پویش و مراجعه به مراکز اهدای خون طی هفته کتاب، علاوه بر مشارکت در این طرح کارت عضویت کتابخانه با پرداخت ۵۰ درصد حق عضویت، دریافت خواهند کرد. تا پایان هفته کتاب همچنان شاهد برپایی نشستها و برنامههای مختلفی در ارتباط با حوزههای مختلف کتاب هستیم که همگی از طریق شبکههای اجتماعی و فضای مجازی هم پخش آنلاین دارند؛ ازجمله این برنامهها که روز گذشته برگزار شد میتوان به برپایی نشست انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با موضوع اقتباس سینمایی از ادبیات کودک اشاره کرد.
نگاهی مختصر به کتاب «به رنگ صبر»، خاطرات فاطمه صدر
روزنهای به یک زندگی شکوفا
محسن اسماعیلی
حقوقدان
«به رنگ صبر» را به مدد الهی دوبار خواندم و آن را روایتگر صادق نجابت و فداکاری یک بانوی ایرانی یافتم که گوهر بلند طبعی و استقامت را در سایه تعلیم و تربیت دینی پیدا کرده است. دختری نازپرورده در دامان خاندانی برجسته و نسبتاً برخوردار که برادرش، موسی صدر، از او برای پسرعمویش، محمدباقرصدر، با لطافت و شیرینی خواستگاری میکند. توصیه برادر را پذیرفته و راهی خانهای محقر و استیجاری و پرجمعیت در نجف اشرف میگردد.
انتخاب او آگاهانه و ارادهاش پولادین است. در شرایط آن روزگار با تدبیر و روشن بینی پدر که از مراجع تقلید بوده، با روزنامه و مجله انس داشته، مهمترین رمانهای جهان را خوانده و با شعر و ادبیات عرب و نیز تاریخ و سیره و گفتار اهلبیت علیهمالسلام آشنا است؛ چنانکه در جایجای خاطرات خود متواضعانه از آنها استفاده و به آنها استناد میکند.
همان روز نخست به حرم سرور اولیا، امیرمؤمنان علی علیهالصلوه و السلام مشرَّف میشود و از او صبر و آرامش میطلبد و اینکه سیدمحمدباقر را نه بهچشم همسر، که بهعنوان یکی از بزرگان و اولیاءالله بنگرد و در خدمتش باشد. میگوید: همان جا احساس کرد که دعایش مستجاب گردیده و راست میگوید.
باوجود تنگناهای شدید مالی و زهد خودخواسته همسر فرزانه اش، عاشقانه این پیوند را حفظ میکند، مناسبترین فضا را برای تحقیق و تألیف بهترین آثار سده اخیر فراهم میسازد، پنج دختر و یک پسر یتیم را در اوضاع طاقت فرسای اقتصادی و امنیتی آن روزهای عراق بزرگ میکند، بیست سال دوری از خاندان خویش را تحمل مینماید و با همه این احوال، جز نشانههای رضا و شکر از او دیده نمیشود. در همه این کتاب قطور، هیچ نشانهای از ندامت یا حسرت دیده نمیشود، بلکه پی درپی خدا را سپاس میگوید و مراقب است که به ورطه غرور و خودشیفتگی نیفتد.
رفتار دلنشین و مهربانانه او با مادر شوهر پیر و زمینگیر و خواهر شوهر فرزانه و جهانگیرش، شهیده بنت الهدی صدر نیز خواندنی و آموزنده است و چنین است داستان مقاومت و ایستادگی اش در همه مراحل، از جمله ده ماه حبس خانگی. روایت وداع سیدمحمدباقر صدر و عزیمت او از محبس به مقتل از جمله مواردی بود که روح مرا بشدت تحت تأثیر قرار داد.
چه دشوار است تصور زن تنهای غریبی که در چنگال دژخیمی چون صدام گرفتار است، از رادیو ایران خبر شهادت مظلومانه همسرش را میشنود، اما نمیگذارد فرزندان یتیمش بویی از آن ببرند. تلفن و دیگر راههای ارتباطی با خاندان خود در ایران را نیز قطع میکند تا آوار مصیبت بر روح لطیف مادر و فرزندان شهید فرونریزد.
دلبستگی خانوادگی و شدت وفاداری خانم فاطمه صدر به شوی شهیدش تا آنجاست که وقتی پس از بیستسال محرومیت و ممنوعیت از دیدار کسانش به تهران میآید، نگران دوری از آن ولی خدا میشود. میگوید: «سال 2003 که آمدم ایران، قبلش رفتم سر خاک شهید صدر. یک مقدار از خاک را برداشتم. گفتم که اگر در ایران خاک شدم این خاک را بریزند توی قبر من برای تبرّکی.»
اینها همه یک روی سکه این کتاب است. «به رنگ صبر»، گرچه مروری بر فراز و نشیب زندگی این بانوی پرهیزکار و حاکی از ظرفیت و تأثیر بیبدیل یک زن مؤمن و بافرهنگ است و از این باب مطالعه آن خصوصاً برای دختران و زنان آموزنده و سودمند است، اما در همان حال آیینهای شفاف برای نگریستن به چهره درونی یکی از بزرگترین مصلحان و دانشمندان عصر ماست.
شهید آیتالله العظمی سید محمدباقر صدر، گرچه به برکت آثار منحصر بهفرد و شهادت مظلومانهاش نامی پرآوازه دارد، اما همچنان از نظر اخلاق و سبک زندگی ناشناخته باقی مانده است. اکنون این امکان فراهم آمده تا چهره تابناک او را از این منظر نیز به تماشا بنشینیم؛ بویژه آنکه همسر و همسنگرش بدرستی از مبالغه گریزان است و به طرز وسوسه گونهای تلاش میکند حتی از بازگو کردن برخی واقعیاتی که ممکن است بوی بزرگنمایی دهد اجتناب نماید. اینکه او معتقد است: «چیزی که به مبالغه نزدیک است بهتر است که آدم نگوید» و تأکید میکند که:«خدا شاهد و گواه است سعی میکنم یک کلمهاش غلو نباشد»، ارزشی صدچندان به گفتار او بخشیده و آن را از غالب کتابهای مشابه ممتاز ساخته است.
او که در بیستوهشت سالگی دو کتاب مهم و تحول آفرین «فلسفتنا» و «اقتصادنا» را منتشر ساخته بود، «فقط یک قبا داشت که همیشه همان را میشست و میپوشید. میگفت: من یک تن بیشتر ندارم. همین برایم بس است. چرا بیشتر از یک لباس داشته باشم... اگر چیزی برایش میبردند، مثلاً عبای خیلی خوب و پارچه قبایی، هدیه میداد به طلبهها. میگفت: اینها غریب اند. اینها بگذار بپوشند.»
خانم صدر تعریف میکند که یک روز سه دخترمان آمدند و از پدر تقاضای «ده فلس» اضافه کردند تا در مدرسه موز بخرند و بخورند. شهید صدر پرسید: «حالا همه دخترها میخورند از این موز؟» گفتند: نه! سید گفت:«خُب شما هم قاطی آنها که نمیخورند باشید.»
در همان حال، قصه پشتکار او هم شنیدنی است: «خیلی مینوشت. این دستها و انگشتها ورم میکرد. آن وقت یک کم آرد و یک ذره روغن حیوانی را با یک خُرده آب گرم خمیر میکردم، میبستم به انگشتش، رویش هم کهنه میبستم. بمیرم! صبح که پا میشد یک خُرده دردش کمتر شده بود.»
کانون گرم این خانواده و حاکمیت توأمان عقل و عاطفه و نیز جهادشان برای خودسازی و جامعهسازی در زمره درسهایی است که نسل سرگشته امروز به بازخوانی آنها و یافتن الگوهایی واقعی از آن نیازمند است. بیانصافی میدانم در اینجا از کوشش و جوشش سرکار خانم «فاطمه نقوی» سپاسگزاری ننمایم. ایشان بحق از عهده کار سترگی برآمده و توانستهاند رابط بسیار خوبی میان خواننده کتاب و گوینده خاطرات باشند. امانتدار باشند و آن را به اهلش برسانند.
به سهم خویش، از ایشان و همه عزیزانی که در «مؤسسه فرهنگی و تحقیقاتی امام موسی صدر» این هدیه ارزشمند را به ما ارزانی داشتند، صمیمانه قدردانی و تشکر میکنم. به اهل هنر و مدیران رسانهای کشور نیز توصیه میکنم این کتاب را دستمایه تولید مجموعهای تصویری سازند که بیتردید بسیار سودمند و پرمخاطب خواهد بود.
شیوا اردویی دبیر تئاتر تک نفره آنلاین «دیوار» در گفتوگو با «ایران»
هدف تفکر، تعامل و خلق زیبایی است
محسن بوالحسنی
خبرنگار
همهگیری ویروس کرونا هنر زنده نمایش را نه دراین مرز و بوم که در تمامی جهان زخم زده است. هنری که زنده است به نفس مخاطب. به چشمهای مشتاق کسانی که به آن نگاه کنند. تماشا کنند؛ به معنای تمام کلمه «تماشا»؛ اما هنرمند، که این روزها دردمند هم هست، راه میافتد و با زبانی که هر روز نوبه نو میشود، همچنان به چشمخانه مخاطب راه باز میکند. تئاتر دیجیتال شاخهای از هنر نمایش است که چندسالی است در سراسر جهان تولید و مخاطبان خود را یافته است و حالا قرار است جشنواره تئاتر تک نفره آنلاین «دیوار» با شعار «تئاتر به مثابه جان، ضرورت، نان...» از یکم تا دهم دی ماه بهصورت برخط و قابل پخش از یکی از بسترهای
ارائه دهنده تلویزیونهای تعاملی (پلتفرمهای داخلی) برگزار شود. شیوا اردویی کارگردان تئاتر و دبیر این جشنواره در گفتوگو با «ایران» توضیحاتی درباره این جشنواره برخط میدهد.
تعریف شما از تئاتر دیجیتال چیست؟
تئاتر دیجیتال شکلی نو است که امکاناتی هنری برای مواجهه واقعیت و واقعیت مجازی مهیا میکند و کنشی میان اجراکنندگان یا بازیگران مجازی در فضایی واقعی یا بازیگران واقعی که در فضایی مجازی ایفای نقش میکنند، ایجاد میکند. نقطه مشترک این دو به وسیله ابزار گوناگون تکنولوژی دیجیتال محقق میشود و به طور مثال در این مدیوم ادوات تکنولوژی، فضا را به انیمیشن تبدیل میکنند یا فضای دو بعدی سینما و فیلم را با فضای سه بعدی تئاتر درهم میآمیزند. مثــــــــــــــال دیگر دوربینهای
Motion capture هستند که با استفاده از سنسورهایی که به بدن بازیگران در سالن تمرین متصل میشوند، حرکات آنان را ثبت و شبیهسازی میکنند. سپس حرکات ضبط شده که از فیزیک بدن انسان الگوبرداری شده به شخصیتهای مجازی تبدیل میشوند. به این ترتیب شخصیت دیجیتالی عیناً حرکات و بازی بازیگر واقعی را تقلید میکند. در نقطه مقابل، صحنه بهصورت مجازی و توسط برنامههای انیمیشن سه بعدی ساخته میشود. این فضای مجازی بهوسیله پروژکتورهای خاصی روی صحنه ایجاد میشود و بازیگران واقعی میتوانند در آن حرکت کرده و قصه را روایت کنند.
آیا میشود گفت که این تئاتر ژانری دیگر و جدا از تئاتری است که میشناسیم؟
ببینید تئاتر دیجیتال بهدنبال خلق گونهای از تئاتر است که علاوه بر حفظ ارزشهای تئاتر سنتی میتواند، تخیل تماشاگر را با خود همراه ساخته و عرصههای جدیدی را برای نمایش بگشاید. شکل متفاوتی از هنر تئاتر که با توجه به خصوصیات این شکل هنری از جمله استفاده از تخیل تماشاگر، انتزاع و خلق ارتباط تنگاتنگ انسانی و همراهی فناوری روز بر آن است که این رابطه دوسویه را تقویت کند. این گونه تئاتری اصولاً در همزیستی بازیگر زنده، فضای شبیهسازیشده و حضور تماشاگر در یک موقعیت مشترک، به وجود میآید. این امر به این معناست که اجرا بایدی در یک زمان زنده و دیجیتال باشد. نکته مهم دیگر این که محتوای اینگونه نمایش باید از قوانین شناختهشده تئاتری پیروی کند، اما مهمترین قانون این است که تئاتر دیجیتال، بدون متن نمایشی (روایت یا تکگویی) به وجود نمیآید.
پس میتوان گفت که همه این قوانین، ساخته انسان و توسط انسان هم قابل نقض شدن است، البته که نفس تئاتر زندگی است پویایی و تئاتر دیجیتال نیامده تا تئاتر را بمیراند. میتوان تئاتر دیجیتال را دوست نداشت اما انکارناشدنی است.
فکر میکنید برای اجرای این جشنواره بسترهای فنی از جمله سرعت اینترنت و... مشکلساز نخواهند بود؟
سرعت ضعیف اینترنت، محدودیتها و عدم دسترسی همه به ادوات تکنولوژی بامشکلات اقتصادی حال حاضر، قطعاً این مسیر ارتباطی با مخاطب را برای هنرمندان این عرصه تبدیل به مسیری صعب و غیرقابل عبورمی کند. من فکر میکنم همانگونه که در زمان خصوصی شدن تئاتر تغییراتی اتفاق افتاد و افرادی و سرمایههایی برای تحقق آن ماجرا به سمت هنرنمایش جذب شد، دراین دوره هم نمایش، علاقهمندان وحامیان مادی و معنوی خود را خواهد یافت.
با حضور غلامعلی حداد عادل
آیین اختتامیه هجدهمین جشنواره ملی انتخاب کتاب دفاع مقدس برگزار شد
آیین اختتامیه هجدهمین جشنواره ملی انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس دوشنبه۲۶ آبان همزمان با سومین روز از بیست و هشتمین دوره هفته کتاب با حضور غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بهمن کارگر، رئیس حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس و همزمان در سایر شهرهای کشور به صورت مجازی برگزار شد. به گزارش «ایران»، این جشنواره از سال ۷۳ آغاز شده است و هجدهمین دوره آن مربوط به کتابهای سالهای ۹۵ و ۹۶ است که در این مدت
۲ هزار و ۹۶۱ عنوان کتاب به جشنواره راه یافت و از این تعداد ۸۰ عنوان به مرحله نهایی رسید و در نهایت ۱۸ گروه داوری، ۲۵ اثر و ۱۲ کارگروه از حوزه نشر را به عنوان برترینهای جشنواره انتخاب کردند.
موضوع کتابها در هجدهمین دوره این جشنواره ملی شامل خاطره، مستند، پژوهش نظامی و سیاسی، داستان بزرگسالان، زندگینامه داستانی، شعر و نثرادبی، پژوهشهای فرهنگی، تاریخ شفاهی، آثار مرجع، مدافعان حرم، حوزههای داخلی، مدیریت هنری، شعر، ترجمه، ادبیات کودکان و نوجوانان، مقاومت اسلامی، هنرهای تجسمی، توطئههای داخلی و هنرهای نمایشی بود.
غلامعلی حدادعادل،عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم نمود دفاع مقدس را به بود آن نزدیک کنیم، گفت: مراد از «بود» در فلسفه همان چیز است که وجود دارد و «نمود» جلوهای خاص آن در ادراک ما است. خیلی چیزها بود دارند ولی نمود ندارند یا برعکس؛ اما دفاع مقدس بودش از نمودش بیشتر است و ما باید تلاش کنیم نمود دفاع مقدس را به بود آن نزدیک کنیم.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اعلام اینکه نزدیک به ۲۰ هزار کتاب درباره دفاع مقدس در کشور منتشر شده است، گفت: این سبب باز شدن میدان وسیعی برای شعرا و نویسندگان در غنای ادبیات دفاع مقدس شده است و حتی در کشورهای خارجی که ادبیات فارسی تدریس میکنند از ما میخواهند که ادبیات دفاع مقدس را در اختیار آنها قرار دهیم. حدادعادل با اشاره به کتاب راوی و رزمنده گفت: چنین نمونههایی، ادبیات جدید را در آثار هنری کتاب مقدس ایجاد کرد و چنین کتابهایی میتواند پایه تولید فیلم، فیلمنامه و آثار مختلف هنری و فرهنگی شود. همچنین در این مراسم سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار ارزش هایدفاع مقدس گفت: برای نسل فعلی و جوانان و نوجوانان باید دفاع مقدس را به درستی تحلیل کنیم و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، دفاع مقدس برای یک روز، یک ماه، یک سال و یک قرن نیست بلکه باید تا سالهای بسیاری مردم حظ دفاع مقدس را ببرند.
آیین پایانی سومین همایش سواد رسانهای و اطلاعاتی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز سهشنبه ۲۷ آبان از ساعت 15 تا 17 به همراه تقدیر از پژوهشهای برتر بهصورت مجازی برگزار میشود. در این مراسم سخنرانی سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حسن بشیر رئیس همایش سواد رسانهای و اطلاعاتی و عبدالکریم خیامی دبیر شورای علمی همایش بهصورت مجازی برگزار میشود./مرکز فناوری اطلاعات و رسانهای دیجیتال
پزشک معالج عبدالمجید ارفعی از مرخص شدن این متخصص زبانهای باستانی که در پی ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده بود خبر داد./ ایسنا
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی، میلاد عرفانپور را بهعنوان دبیر هنری جشنواره ملی نغمههای محمدی(ص) منصوب کرد./روابط عمومی
ستار اورکی این روزها مشغول ساخت موسیقی فیلم سینمایی «برای مرجان» به کارگردانی حمید زرگرنژاد است. پگاه آهنگرانی، بهزاد جعفری، برزو ارجمند، فریبا متخصص، علیرضا استادی، رامین راستاد، محمد همایونپور، امید روحانی، مریم بوبانی، سپیده غلامی، فرانک حسینی، سهیلا محققی، هانی صالحی و جمشید هاشمپور بازیگران این فیلم سینمایی هستند. این فیلم برای حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر آماده میشود./مهر
یازدهمین دوسالانه سرامیک که در فرهنگسرای نیاوران برپاست، با توجه به شیوع کرونا و اعمال محدودیتهای فعالیتهای حضوری حالا با فراهم آوردن امکان بازدید مجازی به استقبال مخاطبان خود رفته است./ایلنا
فیلم مستند «کوبریک از نگاه کوبریک» ساخته «گرگوری مانرو» که مستندی در ستایش «استنلی کوبریک» نابغه سینمای جهان است، در بخش پرتره بینالملل چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت به نمایش گذاشته میشود./ روابط عمومی جشنواره
اثر هنری سحر علیزاده (سحر محمد علیزاده)، نقاش ایرانی در کلکسیون آثار هنری موزه CICA کره جنوبی قرار گرفت. سحر علیزاده سال ۱۳۹۶ به طور جدی فعالیت هنری خود را نزد نرگس سلیمانزاده در زمینه نقاشی آغاز کرده است؛ او در نمایشگاه انفرادی داخلی و چندین نمایشگاه گروهی داخلی و خارجی شرکت کرده است./روابط عمومی
علیرضا افخمی پس از چند سال دوری از سریالسازی با «دعوت نحس» به تلویزیون بازمیگردد. این سریال به تهیهکنندگی محمودرضا تخشید و به سفارش مرکز سیمافیلم ساخته میشود. در این سریال بازیگرانی چون آرش مجیدی، میلاد میرزایی، رضا توکلی، افسانه چهرهآزاد، علی دهکردی و... حضور دارند که در روزهای آتی بازیگران دیگری نیز به گروه خواهند پیوست./ ایلنا
فیلم تازه وارد «عجیب و غریب» با بازی وینس وو و کاترین نیوتون در بدو اکران در رأس باکس آفیس امریکا نشست.این فیلم در اولین اکران آخر هفته با فروش ۳.۷ میلیون دلار فیلم اول گیشههای امریکا شد./ورایتی
سینا سرلک قطعه «زیر سقف دودی» را منتشر کرد. ترانه این اثر سروده روزبه بمانی است و علیرضا افکاری آهنگسازی آن را به عهده داشته و سعید زمانی تنظیمکننده آن است. «زیر سقف دودی» نام فیلمی سینمایی به کارگردانی پوران درخشنده است که در سال ۱۳۹۵ تولید شد./ایلنا