خبر در خبر



ایرنا- احمد تجری، مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: یک ایرانی مقیم امارات برای ایجاد مجتمع گردشگری در شهرستان لارستان استان فارس 8 میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند.
ایسنا- فرامرز پارسی، معمار و مرمتگر بناهای تاریخی گفت: اضافه یا کاستن از بنای تاریخی در طول مرمت، جعل کردن است و دیگر مرمت نیست. این موضوع هم نوعی تخریب است و قطعاً مرمت نیست. با این جعل اطلاعات غلطی به آیندگان می‌دهیم.
ایرنا - غلامرضا محمدپور، عضو هیأت علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی با اشاره به نقش پلانکتون‌ها و فیتوپلانکتون‌ها در زنجیره زیستی محیط‌های آبی گفت: در هر نقطه‌ای که پلانکتون‌ها حضور دارند، ماهیان بزرگ‌تر، نهنگ‌ها و سایر آبزیان را به سوی خود می‌کشند از این‌رو حفاظت از آنها بسیار حائز اهمیت است چون ۳۰ درصد از بارش‌های کل کره زمین به‌دلیل وجود فیتوپلانکتون‌ها است.
تسنیم- علی بیت‌اللهی، عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات راه و شهرسازی گفت: در پایش‌های خود در استان گلستان، مشاهده کردیم که در کنار خلیج گرگان نرخ فرونشست ۲۲ سانتی‌متر در سال ثبت شده که ثبت این آمار آن هم در کنار دریا بسیارعجیب است.
ایرنا - فرهاد قلی‌نژاد، مدیرکل حفاظت محیط‌‌زیست استان بوشهر گفت: تأمین بودجه احداث و توسعه تصفیه‌خانه پساب‌ شهرهای ساحلی این استان باید در بخش ملی بررسی و انجام شود. هم اکنون تنها شهرهای بوشهر، دیلم و گناوه تصفیه‌خانه پساب‌های شهری دارند و فاضلاب دیگر شهرهای ساحلی این استان تصفیه نمی‌شود و با ورود به خلیج فارس محیط‌‌زیست دریایی را تهدید می‌کند.
ایرنا- سلیمانی آرخی، فعال محیط‌‌زیست گنبدکاووس گفت: وضعیت تالاب‌های سه‌گانه واقع در شمال این شهرستان از نظر میزان آب موجود بحرانی است و حاشیه‌نشینان این ذخیره‌گاه طبیعی دغدغه‌مند تشدید خشکسالی هستند که نتیجه آن مشکلات معیشتی و در نهایت مهاجرت خواهد بود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7925/17/615501/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها