گادوین منشا، آقای گل نیجریه ای لیگ برتر بیست و یکم در گفت‌و‌گو با «ایران»:

خودم را یک ایرانی می‌دانم


در لیگ ایران به تمام خواسته‌هایم رسیدم/ دوست دارم دوباره به پرسپولیس برگردم

محمدمحمدی سدهی/ پرونده لیگ برتر بیست و یکم در حالی بسته شد که سرانجام 3 دیدار در انتظار رأی کمیته انضباطی است. استقلال مقتدرانه و بدون شکست قهرمان لیگ شد و گادوین منشا، مهاجم نیجریه‌ای نام آشنای فوتبال ایران که سابقه 6 سال حضور در لیگ ایران را دارد به عنوان آقای گلی مسابقات دست یافت؛ مهاجمی که تجربه حضور در تیم‌های پرسپولیس و استقلال را دارد اما در این 2 تیم به این عنوان دست نیافت و امسال در تیم مس رفسنجان که دومین سال حضورش در لیگ برتر را تجربه کرد، با 14 گل به عنوان آقای گلی رسید. علاوه بر این کوین یامگا، مهاجم فرانسوی استقلال هم با 10 گل در رده دوم برترین گلزنان لیگ برتر ایستاد.
گادوین منشا، مهاجم مس رفسنجان در خصوص حضور تیمش در رده ششم جدول لیگ برتر به خبرنگار «ایران» گفت: «سال سختی را پشت سر گذاشتیم اما فکر می‌کنم حضورمان در رده ششم جدول راضی کننده بود. تیم ما در آغاز لیگ شروع خوبی نداشت و بد بودیم اما با گذشت زمان توانستیم نتایج خوبی کسب کنیم، البته می‌توانستیم بهتر از این باشیم و در پایان لیگ در جدول جایگاه بهتری داشته باشیم اما در کل امسال تیم خوبی داشتیم و توانستیم تیم‌های مدعی را به دردسر بیندازیم.»او صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: «خیلی از بازی‌ها را نتوانستیم دربیاوریم و این به دلیل تجربه کم بازیکنان بود، مثلاً بازی رفت مان با پیکان 0-0 شد و در حالی که می‌توانستیم این تیم را شکست دهیم. در بازی برگشت هم مقابل این تیم مساوی کردیم و امتیاز از دست دادیم یا مثلاً مقابل تیم‌های آلومینیوم اراک و فجرسپاسی امتیاز از دست دادیم و اگر باتجربه‌تر بودیم می‌توانستیم با امتیاز کامل این بازی را به پایان برسانیم،البته امتیازهای خوبی هم مقابل تیم‌های تراکتور، پرسپولیس و سپاهان کسب کردیم اما در کل می‌توانستیم بهتر از این باشیم.»این مهاجم نیجریه‌ای مس رفسنجان اعلام داشت: «امسال بازیکنان خوبی داشتیم و ما به دنبال سهمیه آسیا بودیم و سهمیه می‌خواستیم اما به هر حال این اتفاق نیفتاد و ان‌شاءالله فصل بعد به این هدف مان خواهیم رسید. تیم مان از همان ابتدا بدون حاشیه به کار خود ادامه داد و پله‌پله بالا رفتیم. همه چیز در اینجا خوب است و تیم ما هواداران خوبی دارد و با تکیه به همین هواداران تیم مس می‌تواند در فصل‌های بعدی به نتیجه برسد.»منشا درخصوص کسب عنوان آقای گلی مسابقات لیگ برتر با 14 گل افزود: «امسال 6 سال است که در لیگ ایران بازی می‌کنم و خدا را شکر می‌کنم که امسال بعد از 6 سال حضور در لیگ برتر توانسته ام به این عنوان برسم. در طول این 6 سال حضور در لیگ ایران 2 بار، آقای گل دوم بودم و می‌دانستم که می‌توانم به این عنوان برسم که خوشبختانه این اتفاق برای من افتاد. کسب عنوان آقای گلی برای یک مهاجم بسیار شیرین و مهم است و خوشحالم که توانستم در تیمی همچون مس رفسنجان به این عنوان دست یابم. امسال خیلی آماده بودم و می‌توانستم گل‌های بیشتری بزنم. اگر در تیم‌های مدعی قهرمانی بودم قطعاً گل‌های بیشتری می‌زدم.»او اظهار داشت: «در این 6 سال در تیم‌های پیکان، پرسپولیس، استقلال، گل گهر و مس بازی کردم و در پرسپولیس و گل گهر خوب بودم و در پیکان عملکرد خیلی خوبی داشتم و عالی بودم. در گل گهر هم 14 گل زده بودم اما نتوانستم با این تعداد گل آقای گل شوم و در لیگ بیست و یکم سجاد شهبازاده با 20 گل آقای گل شد. می‌خواستم امسال رکورد 14 گل را بزنم اما نشد. در کل خوشحالم که توانسته ام بعد از 6 سال حضور در لیگ ایران آقای گل شوم.»
مهاجم مس رفسنجان در خصوص رضایت‌اش از حضور در لیگ برتر ایران گفت: «خدا را شکر در لیگ ایران به تمام خواسته هایم رسیده ام و توانسته ام در تیم‌های بزرگ بازی کنم و آقای گل شوم. بازی کردن در لیگ ایران را دوست دارم و در اینجا خیلی راحتم و فکر می‌کنم که یک بازیکن ایرانی هستم که در لیگ کشورم بازی می‌کنم. این مهمترین چیز برای من است و دوست دارم که در اینجا فوتبالم را ادامه دهم. خودم را یک ایرانی می‌دانم.»منشا در پاسخ به این سؤال که آیا پیشنهادهایی برای جدایی از مس داری؟ و اینکه آیا دوست‌داری در پرسپولیس بازی کنی؟ اظهار داشت: «الان نمی‌توانم در این مورد صحبت کنم و مشخص نیست که در آینده چه اتفاقی می‌افتد. چند پیشنهاد دارم اما فعلاً می‌خواهم استراحت کنم. لیگ تمام شد و من به خانه می‌روم و مدیر برنامه‌هایم نگاه می‌کند که چه پیشنهادهایی دارم. پرسپولیس تیم بزرگی است و دوست دارم دوباره به پرسپولیس برگردم و برای این تیم بازی کنم. همه بازیکنان بزرگ دوست دارند که در ایران برای پرسپولیس بازی کنند و من هم در این تیم خیلی راحت بودم و خاطرات خوبی از بازی در این تیم دارم.»
آقای گل لیگ برتر ایران گفت: «مس می‌خواهد سال آینده تیم بهتری ببندد و امیدوارم که این تیم بتواند در فصل آینده نتایج بهتری بگیرد، چرا که این حق مس است که در جدول جایگاه بهتری داشته باشد. مسئولان این باشگاه امسال تلاش زیادی کردند تا بازیکنان به بهترین نحو ممکن در زمین حاضر شوند و بدون هیچ مشکلی بازی کنند. مس باشگاه خوب و حرفه‌ای است و کادر فنی خیلی خوبی دارد و امسال هم نشان داد که رقیب سرسختی برای مدعیان قهرمانی است.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7925/20/615502/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها