هنرمندان در فضای مجازی


این‌ روزها و در آستانه فرارسیدن تابستان، اهالی هنر با جدیت بیشتری برای به ‌سرانجام رساندن تولیدات فرهنگی خود می‌کوشند. از همین رو  صحبت درباره تازه‌های شبکه نمایش خانگی، کارهای جدید نمایشی و از طرفی تازه‌های کتاب، بخشی از مطالبی  هستند که فعالان فرهنگی- هنری درباره آنها دست به اطلاع‌رسانی در صفحات خود می‌زنند.

در سوگ یار دیرین امام و رهبری
اواخر روز یکشنبه درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی، روحانی و فعال عرصه فرهنگ و رسانه موجی از پیام‌های برآمده از اندوه و تسلیت فعالان حوزه فرهنگ و هنر را به راه انداخت. غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در پیامی درگذشت زنده‌یاد دعایی را تسلیت گفته و سال‌ها کوشش وی در پاسداری از فرهنگ اسلامی- ایرانی را ارج نهاده است. یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم نوشته: «حسن خلق در معاشرت با عموم مردم و زهد در زندگی و پایبندی به راه و اندیشه امام راحل رضوان الله علیه و متابعت از رهبر حکیم انقلاب از آن بزرگوار شخصیتی محبوب و مؤثر ساخته بود.» رضا کیانیان، بازیگر سینما و تئاتر تصویری از دعایی منتشر کرده و نوشته: «آقای دعایی هم رفت. با سینه‌ای پر از مهر. همیشه تا هنرمندی از این دنیا می‌رفت او بدون دعوت و منت سر تشییع حاضر بود و نماز میت را با احترام می‌خواند.» هوشنگ مرادی کرمانی هم درباره‌اش گفته: «بارها به ایشان گفتم تواضع و فروتنی را کلی شرمنده کرده‌ای!» پیروز ارجمند نوازنده و آهنگساز  با ذکر صفاتی از جمله «روحانی عارف» و «مرد صبر و اعتدال» در سوگ درگذشت دعایی نوشته و ادامه داده: «نمی‌شد کنارش نشست و از دامنه معرفت او بی‌بهره ماند.» محمد مهدی عسگرپور، کارگردان هم در سوگ درگذشت دعایی نوشته: «روحش شاد. یک روحانی دوست‌داشتنی و همراه با مردم. صادق و نیک نهاد.» رضا اسماعیلی، نویسنده و شاعر هم  درگذشت دعایی را تسلیت گفته و در نهایت نوشته: «هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق.» مجمع ناشران انقلاب اسلامی نیز با پیامی درگذشت یار دیرین امام را تسلیت گفته و جملاتی در باب خدمات خالصانه وی در مؤسسه اطلاعات و انتشار آثار فاخر توسط این مؤسسه نوشته است. علی‌اصغر عزتی پاک، داستان‌نویس هم نوشته: «سید از یک‌رنگ‌ترین‌ها بود. من نیز مانند خیلی‌ها دوستش می‌داشتم. انسان برایش محترم بود و او حرمت خیلی چیزها را یک‌تنه حفظ کرد.»
چهره‌ها
علی سرابی، بازیگر و صداپیشه با انتشار تصویری از همه عوامل نمایش اخیر خود «آن سوی آینه» تشکر کرده و نوشته: «عوامل بی‌نظیر، با اخلاق، مهربان و به معنای کامل کلمه، حرفه‌ای و کاربلد تالار وحدت و گروه درجه یک و دوست‌داشتنی خودم، بی‌تردید همگی دلیلی شدید به انجام یکی از بهترین تجربه‌هایم.» سرابی کارگردانی این نمایش را به عهده داشته و علی اوجی هم به عنوان میهمان در آن حضور داشته است.

همایون شجریان خواننده با انتشار یک استوری نکاتی درباره برپایی کنسرت تازه‌اش را اطلاع‌رسانی کرده و نوشته: «به اطلاع دوستان و عزیزانی که جویای کنسرت تهران بودند می‌رسانم که این اجراها از اوایل تیرماه آغاز خواهد شد. جزئیات دقیق و تاریخ‌های نهایی شده به همراه مشخصات سایت تهیه بلیت در چند روز آینده به سمع و نظرتان خواهد رسید.»

محسن یگانه خواننده پاپ هم از برپایی تازه‌ترین کنسرت خود در رامسر خبر داده است. آن‌طور که در متن استوری یگانه آمده، این کنسرت روزهای هفدهم و هجدهم ماه جاری به میزبانی سالن همایش‌های تله‌کابین رامسر برگزار می‌شود، البته بیست و یکم و بیست و دوم همین ماه هم اهالی انزلی می‌توانند در سالن همایش‌های منطقه آزاد انزلی در کنسرت محسن یگانه شرکت کنند.
دیگه چه خبر...
صفحه گالری هنرهای تجسمی «اکنون» درباره برپایی نمایشگاهی از آثار محمد احصایی اطلاع‌رسانی کرده است. بنابر اطلاعات مندرج در این خبر، نمایشگاه مذکور مجموعه‌ای منتخب از آثار استاد محمد احصایی است که توسط امراله فرهادی آردکپان، علیرضا مصطفی‌زاده ابراهیمی و مجید عباسی گردآوری شده و به صورت انحصاری بازنشر و در نگارخانه ویژه به نمایش گذاشته می‌شود، البته علاوه بر 21 اثر یاد شده، یک اثر دیگر هم از مجموعه آثار «الفبای ازلی» به صورت تک اثر به نمایش گذاشته است.
 
صفحه سازمان هنری رسانه‌ای اوج از به تعویق افتادن پخش سریال «مستوران» خبر داده است. در متن این اطلاع‌رسانی آمده: «با تغییر کنداکتور شبکه یک سیما، پخش سریال مستوران که قرار بود از 16 خردادماه روی آنتن برود، به زمان دیگری موکول شد. فصل نخست سریال مستوران به کارگردانی مسعود آب‌پرور و سیدجمال سیدحاتمی آماده پخش از تلویزیون است.» تازه‌ترین محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگرفته از قصه‌های کهن ایرانی است و مجری طرح آن نیز مجموعه استودیو بادبان است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7925/24/615553/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها