اخبــــار



حمل 4 میلیون و۵۰۰ هزارتن کالای اساسی از بنادر کشور

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: از ابتدای سال‌ جاری تا ۱۴ خرداد ماه بالغ بر چهار میلیون و۵۰۰ هزار تن کالای اساسی از بنادر کشور حمل شد. حمیدرضا شهرکی گفت: براساس اطلاعات و آمار ثبت شده، از ابتدای فروردین ماه تا ۱۴ خرداد ماه سال‌ جاری، بالغ بر چهار میلیون و۵۰۰ هزارتن کالاهای اساسی با بیش از ۱۸۱ هزار سفر از مبدأ بندر امام خمینی(ره)، بندرعباس، بندر چابهار، بندر امیرآباد انزلی، بندر فریدونکنار، بندر نوشهر و بوشهر، بارگیری و به مقاصد مورد نظر در کشور حمل شد. وی افزود: با افزایش پهلوگیری کشتی‌های حامل کالاهای اساسی و همزمانی آن با اوج برداشت محموله های کشاورزی از ابتدای سال‌ جاری تاکنون و نظر به اهمیت تأمین کالاهای اساسی در سطح کشور سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های حمل ونقل و رانندگان پرتلاش و تشکل‌های صنفی و سایر دستگاه‌های ذیمدخل در این زمینه حمل کالاهای اساسی را که مایحتاج ضروری مردم و واحدهای تولیدی است  در اولویت قرار داد.

تشکیل قرارگاه عملیاتی ویژه اربعین در حمل‌و‌نقل

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی و رئیس کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین از تشکیل قرارگاه‌های عملیاتی در زیربخش‌های جاده‌‍ ای، ‌ریلی و هوایی و متناظر آن در استان‌ها اعم از پایانه‌های مرزی و ‌مبادی فرودگاهی خبر داد. شهریار افندی‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده و افزایش قابل توجه مسافران نسبت به سال‌های گذشته بعد از پایان یافتن دوران محدودیت ناشی از بیماری کرونا و تقارن زمانی ایام اربعین با اوج سفرهای تابستانی، وظیفه پاسخگویی به سفرهای داخلی نیز در کنار سفرهای اربعین وجود دارد. افندی‌زاده گفت: شرکت راه‌‌آهن، علاوه بر راه‌اندازی قطارهای فوق العاده و افزایش ظرفیت صندلی و ریل باس، نسبت به عدم پیش فروش ۱۰۰در صدی بلیت‌های قطار به منظور افزایش پاسخ‌دهی به تقاضای سفر زائران بویژه در هنگام برگشت مسافران اقدام کند. وی خاطرنشان کرد: سازمان هواپیمایی ضمن نظارت بر عملکرد شرکت‌های مربوطه در رعایت قیمت تعیین شده در فروش بلیت، مکلف به ممانعت ‌از برقراری پروازهای چارتر است.

 تاکنون مسافری با علائم آبله میمون گزارش نشده است

سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام اینکه تا کنون آماری از ابتلا به آبله میمون گزارش نشده است، گفت: اعزام حجاج کمتر از ۶۵ سال بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت انجام خواهد شد.  حسن خوشخو در خصوص شرایط و ضوابط حج ۱۴۰۱ گفت: با توجه به توافق‌های انجام شده با کشورعربستان واکسن سینوفارم مورد تأیید واقع شده است و با تمهیدات لازم از سوی سازمان حج و وزارت بهداشت گواهینامه لازم به حجاج ارائه خواهد شد. سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری در مورد آبله میمون گفت: با توجه به اینکه مسئولیت ورود مسافران به لحاظ رعایت الزامات بهداشتی برعهده وزارت بهداشت است، تاکنون آماری از ابتلا به آبله میمون اعلام نشده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7925/11/615567/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها