دیگه چه خبر؟




اسرائیل با ترور دانشمندان نمی‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند

 خبر اول اینکه، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی نوشت که اقدامات تروریستی هدفمند رژیم صهیونیستی علیه کارشناسان و دانشمندان ایرانی بیهوده و بیجا بوده است. در مقدمه این گزارش آمده است، پس از ترور دانشمندان، مهندسان و پدران برنامه هسته‌ای ایران و دیگر متخصصان جمهوری اسلامی ایران، بررسی سود و زیان این قتل‌های هدفمند بسیار مهم است.
به گزارش فارس، این روزنامه سپس ادامه داد، هدف، ممانعت از برنامه هسته‌ای ایران است. به یقین می‌توان گفت که این برنامه به یک متخصص یا گروهی متخصص وابسته نیست؛ حتی اگر این افراد نابغه فیزیک هسته‌ای باشند. طبق گزارش هاآرتص، ایران موفق شده است به کمک زیرساخت‌های گسترده‌ای که شامل دانشمندان، تکنیسین‌ها و کمک‌ کشورهایی چون کره شمالی، چین، پاکستان و روسیه و شرکت‌های خصوصی کشورهای اروپایی می‌شود، یک برنامه هسته‌ای پیشرفته را توسعه دهد. هاآرتص با اشاره به این موارد ادامه داد هرکس که معتقد است قتل یک دانشمند، ایران را مهار خواهد کرد، دروغ می‌گوید. هاآرتص سپس نوشت، اگر رژیم صهیونیستی بخواهد دولت ایالات متحده را متقاعد کند که حتی در صورت امضای توافقنامه هسته‌ای جدید به مبارزه با ایران به تنهایی ادامه خواهد داد یا اینکه ترور کارشناسان ایرانی را انجام می‌دهد تا مذاکرات با غرب را متوقف کند، چنین ابتکاراتی غیرضروری و مضر است؛ زیرا تصمیم ایران برای پیوستن یا عدم پیوستن به برجام به ملاحظات داخلی بستگی دارد که ارتباطی با اقدامات تروریستی پیدا نمی‌کند. بنابر گزارش هاآرتص، در عین حال، مقام‌های دولت امریکا به وضوح گفته‌اند که ترور دانشمندان ایرانی بیهوده است و آنها را از تلاش برای یافتن یک راه‌حل دیپلماتیک برای موضوع هسته‌ای ایران منحرف نمی‌کند.

پیگیری مطالبات ایران از بغداد در دیدار سفیرو رئیس بانک مرکزی عراق

 دست آخر اینکه، محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق دیروز با «مصطفی غالب» رئیس بانک مرکزی عراق دیدار کرد. به گزارش ایسنا، در این ملاقات درخصوص همکاری‌های بانکی میان دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر شد و موضوع پرداخت مطالبات کشورمان از محل صادرات برق و گاز به این کشور، مشکلات شرکت‌های ایرانی صادر کننده خدمات فنی و مهندسی و مطالبات آنها و همچنین وضعیت شعب بانک‌های ایرانی در عراق مورد پیگیری قرار گرفت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7925/5/615581/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها