سرپرست شهرداری آبادان از تعطیلی دو پارکینگ طبقاتی تا زمان ایمن سازی خبر داد
تعطیلی ساختمان های ناامن آبادان
ایران زمین - حادثه متروپل هشداری به مدیران شهری است تا نسبت به وضعیت ایمنی ساختمانها و مراکز تجاری و عمومی ارزیابیهای دقیق انجام دهند. شمار ساختمانهای بزرگ و پر رفت و آمد در شهر آبادان که بهدلیل بیتوجهی به ضوابط ایمنی مستعد وقوع حوادثی همچون متروپل هستند کم نیست. علاوه بر متروپل برخی دیگر از ساختمانهایی که توسط هلدینگ عبدالباقی ساخته شده است در فهرست ساختمان های نا امن آبادان هستند. محمدرضا متور سرپرست شهرداری آبادان که پس از دستگیری شهردار سابق سکان مدیریت شهری را بهدست گرفته است روز گذشته در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد: ۲ پارکینگ طبقاتی در پاساژهای الماس جنوب و سیتی سنتر این شهر برای بررسی فنی و استحکام بنا و سازه تعطیل شدند.
پارکینگ طبقاتی الماس جنوب آبادان که شهردار از تعطیلی آن خبر میدهد، یکی دیگر از سازههای عبدالباقی است که سال 1394 افتتاح شد. شهردار آبادان با اشاره به تشکیل کارگروهی از سوی شهرداری و نظام مهندسی آبادان برای بررسی و ارزیابی استحکام بناها و برجهای بلند مرتبه در این شهر افزود:در اولین اقدام پارکینگ طبقاتی دو پاساژ تا اطلاع بعدی تعطیل و پس از بررسی فنی و تأیید استحکام سازه بازگشایی خواهد شد. وی به بررسی فنی سایر مجتمعهای مسکونی از جمله برج وزرا (یکی دیگر از ساختمان های گروه عبدالباقی) در آبادان اشاره کرد و اظهار داشت: استحکام سازه، خاک و بنای ساختمانهای بلند مرتبه و دو پارکینگ طبقاتی همچنین پاساژهای شهر آبادان توسط کارگروه مذکور مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
مجتمع تجاری سیتی سنتر آبادان ۱۲۰ واحد تجاری را در خود جای داده است و مجتمع تجاری الماس جنوب آبادان ۲ طبقه تجاری با بیش از ۱۰۰ واحد تجاری و پنج طبقه پارکینگ طبقاتی با ظرفیت ۴۸۰ دستگاه خودرو دارد. وی در خصوص بسته شدن پل کابلی امام رضا(ع) آبادان اظهار داشت: پل کابلی امام رضا(ع) آبادان که خیابانهای طیب و بهمن را به هم وصل میکند به منظور انجام بازدید فنی دورهای تا اطلاع ثانوی روی خودروها بسته است.
سرپرست شهرداری آبادان افزود:مسیر جایگزین برای تردد خودروها در نظر گرفته شده است و پل پس از تأیید فنی بازگشایی خواهد شد. پل کابلی امام رضا(ع) اسفند ۱۳۹۱ در مدت ۱۴ ماه با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار ساخته شد. این پل با سازهای از تیرآهن، ورق و بتن با ۲۰۰ متر طول، ۲۸ متر ارتفاع و ۱۷ متر پهنا ساخته شده است.
این پل نخستین پل روگذر آبادان است که خیابانهای طیب و بهمن را به هم وصل میکند و از بار ترافیکی میدان ابوالحسن میکاهد.
وضعیت فاجعه بار سیتی سنتر «مهزیار»
اما شمار ساختمانهای ناایمن آبادان، به همین سازهها محدود نمیشود. رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز که در آخرین جلسه شورای شهر آبادان حضور یافته بود در گزارشی به اعضای شورای اسلامی این کلانشهر با بیان اینکه سیتی سنتر مهزیار و بسیاری از بیمارستانهای اهواز وضعیت بسیار حادتری نسبت به ساختمان متروپل دارند، گفت: وضعیت کنونی سیتی سنتر مهزیار اهواز فاجعه است؛ اگر پارکینگ سیتی سنتر مهزیار پایین بیاید ۲ هزار کشته خواهیم داشت.
ابراهیم قنبری با اشاره به وضعیت ایمنی ساختمانهای اهواز بیان کرد: سازمان آتشنشانی اهواز ۴۰۹ مورد ساختمان شامل پاساژها، سیتی سنترها، پارکینگها، جایگاههای سوخت، خوابگاههای دانشجویی، سینماها، بیمارستانها و ساختمانهای ۱۰ طبقه و بالاتر را در شهر اهواز ناایمن و حاد شناسایی کرده و اخطاریهها صادر شده است.
وی افزود: یک هزار و ۲۵۰ ساختمان شامل قهوهخانهها، ادارات، دانشگاهها، هتلها، بانکها، شهرکهای صنعتی، بافت فرسوده و مسکونی با نا ایمنی متوسط و ۴۴۶ مورد ساختمان شامل مدارس، مهدکودکها، خانههای بازی، منازل ویلایی و دو طبقه فرسوده با نا ایمنی ضعیف در اهواز وجود دارد.
رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز ادامه داد: سیتی سنتر مهزیار، پاساژ فردوسی در خیابان ۲۴ متری، سیتی سنتر خلیج فارس، پاساژ کارون، بیمارستان رازی، بیمارستان امیرکبیر، بیمارستان سلامت، پارکینگ طبقاتی مهزیار، پاساژ علی یاری در امام شرقی و فرهنگسرای سینما در زویه از جمله مکانهای ناایمن با وضعیت نیمهحاد در اهواز هستند که برای برخی از این مجتمعها چند بار اخطاریه صادر شده است.
قنبری با انتقاد از جمعآوری تجهیزات اطفای حریق در دستگاههای اداری و شرکتهای مستقر در اهواز افزود: با توجه به زمانبر بودن اعلام مأموریت به آتشنشانان تا رسیدن به محل وقوع حادثه، جمعآوری تجهیزات آتشنشانی از ادارات و شرکتها خطرناک است که باید این اماکن یا ایستگاههای آتشنشانی نزدیک به این ساختمانها تجهیز شوند.
رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: تنها یکی دو بیمارستان و یکی دو هتل در اهواز تأییدیه ایمنی از سازمان آتشنشانی را دارند.
وی بیان کرد: بخشی از مراجعه نکردن برای دریافت تأییدیه ایمنی مربوط به هزینهها است؛ به طور مثال بیمارستان گلستان که بیش از ۴۰ سال قدمت دارد، نمیتواند سیستم(رایزر) خشک یا تر، یا اعلام حریق به کار بگیرد.قنبری افزود: در حال حاضر مشاهده میشود که ساختمانهای پنج شش طبقه پروانه مسکونی اداری دریافت میکنند اما به محض اینکه منطقه رشد پیدا میکند ساختمان را به تجاری تبدیل وضعیت میکنند در حالی که یک ساختمان تجاری شش طبقه باید دو راه خروجی داشته باشد. در ماده ۱۰۰ از این افراد پول گرفته و این کار انجام میشود اما دردسرش برای سازمان آتشنشانی میماند.
نیم نگاه
سازمان آتشنشانی اهواز ۴۰۹ مورد ساختمان شامل پاساژها، سیتی سنترها، پارکینگها، جایگاههای سوخت، خوابگاههای دانشجویی، سینماها، بیمارستانها و ساختمانهای ۱۰ طبقه و بالاتر را در شهر اهواز ناایمن و حاد شناسایی کرده و اخطاریهها صادر شده است
پیگیری امام جمعه برای دپوی استاندارد زبالهها
دود زبالهسوزی در چشم مردم دهدشت
یاسوج- معضل سایت زباله و بوی دود حاصل از سوزاندن انواع زبالهها پس از گذشت بیش از ۱۱ سال در دهدشت کهگیلویه همچنان حل نشده است.
دفن غیراصولی انواع زباله در سایت زباله شهر دهدشت و سوزاندن آنها سالهای زیادی است که زنگ خطر هشدار سلامتی را به صدا درآورده و این معضل بزرگ زیست محیطی در طی سالهای گذشته بارها از سوی رسانهها منتشر شد اما شورای سلامت کهگیلویه در تمام این سالها هیچ اقدام مؤثری برای حل این موضوع نکرده است.
هنگام غروب وقتی از مسیر جاده طولیان عبور کنیم دود سفید رنگ و غلیظی که به سمت شهر دهدشت و نیز روستای طولیان حرکت میکند را بهراحتی مشاهده میکنیم، این دود ناشی از سوزاندن زبالهها علاوه بر تهدیدات بسیار زیادی که روی تنفس تمامی موجودات زنده دارد حتی اثرات مخرب زیادی نیز روی محصولات کشاورزی دارد. استاندارد سرانه تولید زباله در کشور به ازای هر نفر 500 گرم بوده اما این میزان در شهر دهدشت 2برابر میانگین کشوری است و به ازای هر نفر یک کیلوگرم است، این در حالی است که در یک شبانهروز 110 تن زباله در دهدشت تولید میشود که مجموع آن در طول یک ماه بیش از 3 هزار و 300 تن است، عددی بسیار تعجبآور و دردناک که گویای واقعیتی تلخ است.
به لحاظ جانمایی، قرار گرفتن سایت زباله دهدشت در مسیر جاده طولیان و در نزدیکی این روستا در بدترین نقطه ممکن قرار گرفته است و مسئولان و متولیان امر بارها به این نکته اذعان داشتند. نکته دیگر در خصوص سایت زباله این است که این سایت تنها مختص به شهر دهدشت نبوده و بیشتر روستاهای مجاور شهر دهدشت زبالههای خود را در این سایت تخلیه میکنند. تراکم بیش از حد زبالهها در داخل محدوده محصور شده سایت و نیز آتش زدن آنها سبب میشود که بیشتر خودروهای حمل زباله روستاهای اطراف دیگر وارد سایت نشده و زبالههای خود را در مسیر جاده ورودی به سایت خالی کنند.
به گزارش تسنیم، پیگیریهای امام جمعه دهدشت جهت دپوی زبالههای شهر دهدشت نتیجه داد و سرانجام با رایزنیهای حجتالاسلام وحدانیفر با مدیرعامل شرکت نفت گچساران، زباله ها توسط نیروها و ماشینآلات شرکت نفت دپو میشوند.
سید عبدالحمید تقوی رئیس دفتر امام جمعه دهدشت با بیان اینکه مشکلات زیست محیطی سایت زباله دهدشت حدود 70 هزار نفر از مردم شهر دهدشت و روستاهای اطراف آن را درگیر خود کرده است، افزود: دود غلیظ و سمی ناشی از سوزاندن زبالهها سبب انواع بیماریهای قلبی، ریوی و تنفسی مردم دهدشت و روستاهای اطراف آن بویژه اهالی روستای طولیان شده است. وی عنوان کرد: در بازدید کارشناسان شرکت نفت و گاز گچساران از سایت زباله شهر دهدشت قرار شد ظرف مدت یک هفته زبالههای سایت دپو و امحا شده و مقرر شد ماشینآلات شرکت نفت و گاز برای این موضوع به دهدشت فرستاده شوند. تقوی خاطرنشان کرد: باتوجه به خطرات متعدد سلامتی و زیست محیطی سایت زباله دهدشت، جابهجایی آن یک ضرورت است.
روحالله عزیزی رئیس محیطزیست شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه تاکنون چندین مکان جهت جابهجایی سایت زباله دهدشت در نظر گرفته شده، عنوان کرد: مکانهای در نظر گرفته شده باحضور کارشناسان بررسی و سپس نتیجه را به فرمانداری شهرستان و دفتر امام جمعه دهدشت اطلاع میدهیم.
علیرضا نیکوییزاده شهردار دهدشت با بیان اینکه روزانه 80 تن زباله در شهر دهدشت تولید میشود، افزود: سالهای بسیار زیادی است که ماشینآلات و ناوگان حمل زباله شهرداری دهدشت فرسوده و قدیمی شده و جوابگوی حمل زباله با مسافتی دور از شهر را ندارد.
شهردار دهدشت گفت: تا زمان تعیین مکان و جانمایی جدید سایت زباله، 2 نفر را بهعنوان نگهبان سایت تعیین کردیم تا از هرگونه آتشسوزیهای احتمالی جلوگیری کنند.
وی با بیان اینکه در سطح شهرستان ماشینآلات و دستگاه سنگین جهت امحا نداریم، خاطرنشان کرد: پیگیریهای امام جمعه دهدشت جهت حل این معضل نتیجه داد و زبالههای دهدشت توسط دستگاههای شرکت نفت گچساران دپو میشوند.
هوشمندسازی یارانه نان به گلستان رسید
گرگان - استاندار گلستان با تأکید بر اهمیت نظارت بر واحدهای نانوایی گفت: نصب کارتخوانهای جدید در نانواییهای استان گلستان آغاز شد.
علی محمد زنگانه درجلسه کارگروه تنظیم بازار استان اظهارداشت: در مدت 2 هفته در همه نانواییهای استان دستگاه کارتخوان نصب خواهد شد تا نظارت بیشتری بر نحوه توزیع ارائه نان صورت گیرد.
استاندار گلستان تأکید کرد:مجوز نانوایانی که تخلفات متعددی را مرتکب می شوند لغو خواهد شد و تلاش میکنیم این چرخه معیوب را اصلاح کنیم تا بدین وسیله تنبیهات به عنوان عاملی بازدارنده تبدیل شوند.
وی همچنین ضمن عذرخواهی از مردم بابت سختیها و مشکلاتی که در دریافت نان با آن مواجه شدهاند خاطرنشان کرد: امیدواریم با صبوری مردم فرایند معیوب آرد و نان اصلاح شود و شاهد کاهش مشکلات مردم شریفمان باشیم.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان هم در این جلسه گفت: با هدف مردمیسازی یارانهها نصب کارتخوانهای جدید را در نانواییهای سه شهرستان آزادشهر، علی آباد کتول و گرگان آغاز کردهایم و قرار است تا پایان خرداد تمام نانوایی استان به این دستگاهها مجهز شوند.
افشار افزود: در حال حاضر هزار دستگاه کارتخوان تهیه شده که در حال نصب است. نصب این دستگاهها رایگان بوده و هزینهای برای نانواییها ندارد و اجباری است.
طلسم ۱۳ ساله تعریض جاده کلاردشت با سفر رئیسجمهور باز شد
نوشهر - اجرای طرح ملی چهار خطه کردن مسیر مرزنآباد - کلاردشت ،سرانجام پس از ۱۳ سال وعدههای بینتیجه در سفر استانی رئیسجمهور به مازندران مصوبه گرفت و روز گذشته با حضور میدانی استاندار مازندران و معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.
به گزارش ایرنا، قرار است در فاز نخست اجرای این طرح ۴.۸ کیلومتر از این مسیر از کلاردشت به «اسپندکلا» تعریض و چهارخطه شود.
در مجموع این مسیر ۱۶.۵ کیلومتر طول دارد که برای تعریض آن سه فاز تعریف و یکهزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ساخت، تملک و خریداری اراضی حریم ۲۰ متری برآورد شده است.
طبق اعلام مسئولان راه و شهرسازی مازندران، برای فاز نخست این طرح ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار پیشبینی شده که ۵۰ میلیارد تومان آن از محل سفر استانی رئیسجمهور تأمین شده است.
وضعیت نامناسب مسیر کوهستانی مرزنآباد به کلاردشت به خاطر داشتن شیب تند، پیچهای غیر استاندارد، عدم تجهیز به سیستم روشنایی با وجود قرار داشتن در منطقه مهگیر و مه آلود بودن، وجود دست اندازهای خشن و فرسودگی روکش آسفالت از سالهای پیش تعریض این مسیر گردشگرپذیر را ضروری کرده بود ولی هیچگاه به سرانجام نرسید.
مسیر مرزنآباد - کلاردشت به طول ۱۶.۵ کیلومتر از طرحهای ملی سال ۱۳۸۸ بود که شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقلی کشور وعده داده بود که آن را در عرض ۲ سال به سرانجام برساند، اما بهدلیل آنچه که مسئولان وقت برخورد با مشکلات زیست محیطی و کمبود اعتبار نامیدند، هرگز به مرحله اجرایی نرسید.
این مسیر در عین حال محل تلاقی شهرهای ساحلی غرب مازندران و استان گیلان به شمار میآید و به همین دلیل هم همواره دارای ترافیک سنگین بویژه در فصول گردشگری بوده است تا جایی که مسافران برای رهایی از ترافیک بغرنج در زمان اوج سفرها، جاده جنگلی کلاردشت - عباس آباد را بر میگزینند و از سوی دیگر این مسیر جایگزینی برای جادههای اصلی منطقه به شمار میرود به طوری که در زمان بروز حوادث غیرمترقبه مانند سیل آبان ماه سال گذشته و انسداد قطعه ۴ آزادراه تهران - شمال و جاده قدیم کندوان، تردد خودروها از این مسیر جریان داشت.
اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور برابر با ۱۵ سال اعتبارات عمرانی چهارمحال و بختیاری
غلامعلی حیدری
استاندار چهارمحال و بختیاری
رئیسجمهور و هیأت دولت سیزدهم، امروز به چهارمحال و بختیاری سفر می کنند، این سفر یک فرصت طلایی برای استان محسوب میشود.
هرچند مردم چهارمحال و بختیاری خیلی زودتر مشتاق و منتظر سفر رئیسجمهور بودند، اما این سفر بهعلت ضرورت حضور برخی وزرای مرتبط با اجرای طرح هدفمندی یارانهها در پایتخت به تعویق افتاده بود.
سفرهای استانی هیأت دولت فرصت مغتنمی برای انعکاس مشکلات استانها به رئیسجمهور و وزرا است که انتظار داریم مدیران دستگاههای اجرایی بخوبی از این فرصت برای انعکاس مشکلات استان به وزرا استفاده کنند.
در استان چهارمحال و بختیاری حدود 700 پروژه نیمهتمام با پیشرفتهای فیزیکی پایین و متوسط داریم . البته بنا است پروژههای با پیشرفت فیزیکی 50 درصد به بالا در رده پروژههای سفر رئیسجمهور گنجانده شود، اما با توجه به محرومیتهای تاریخی در استان ما تلاش خواهیم کرد پروژههای با پیشرفت فیزیکی بالای 40 درصد هم که میتواند نقش قابل توجهی در اشتغال و توسعه استان داشته باشد نیز در این قالب معرفی شود.
سال 1401 از سوی رهبر معظم انقلاب سال تولید، دانشبنیان و اشتغالآفرین نامگذاری شده است، لذا اولویتبندی ما در همین راستا خواهد بود تا انشاءالله این سفر منشأ خیر و برکت برای مردم باشد .
بدون شک بیکاری یکی از معضلات بسیار مهم در استان ما محسوب میشود که جزو مطالبات مردم نیز هست که امیدواریم با حمایت دولت و وزرا طرحهایی به ثمر بنشیند که ضمن حفظ اشتغال موجود، زمینه ایجاد اشتغال پایدار را نیز فراهم کند.
در حوزه زیرساخت حملونقل، استان چهارمحال و بختیاری کماکان با کمبودهایی مواجه است و این در حالی است که توسعه بسیاری از بخشها در گرو ایجاد راههای ارتباطی حملونقل جادهای، ریلی و هوایی است.
استان چهارمحال و بختیاری جزو معدود استانهایی است که هنوز به شبکه ریلی متصل نشده و امیدوار هستیم با گرفتن مصوبه در این بخش بتوانیم طی سالهای 1401و 1402 شبکه ریلی استان را به شبکه ریلی سراسری کشور متصل کنیم. طرح توسعه فرودگاه شهرکرد نیز از جمله طرحهایی است که میتواند به افزایش ارتباطات هوایی استان کمک کند.
استان چهارمحال و بختیاری یکی از قطبهای دامپروری و کشاورزی کشور به شمار میرود که امسال همچون دیگر استانها با تنش آبی که سراسر کشور را فرا گرفته با مشکلاتی روبهرو شده است. برای کنترل تبعات خشکسالی بر این بخشها راهکارهای متعددی وجود دارد که توسعه کشت گلخانه، استفاده از تجهیزات نوین آبیاری و رفتن به سمت کشاورزی مکانیزه از جمله مهمترین آنها است، لذا درخواست اعتباراتی را برای این بخشها داریم.
کمک به رفع مشکلات آب شرب استان و اجرای طرحهای تکمیلی در بخش آب کشاورزی و شرب نیز از جمله مسائلی است که در سفر رئیسجمهور مطرح خواهیم کرد. البته توسعه وتکمیل طرحهای فرهنگی، ورزشی نیز از جمله اولویتهای مطرح شده در جریان این سفر خواهد بود.
در مجموع باید گفت، تأمین آب پایدار در حوزه کشاورزی، صنعت و شرب از اولویتهای مسئولان چهارمحال و بختیاری محسوب میشود و اعتبار خوبی برای اجرای پروژههای آبرسانی استان در نظر گرفته شده است.
در 30 سال گذشته و با ساخت سد کوهرنگ 3 زمینهایی از مردم گرفته شده و دولتهای وقت تعهداتی داده بودند که محقق نشده بود، لذا در جریان این سفر پیگیر حقوق مردم منطقه بیرگان در شهرستان کوهرنگ هستیم، وعدههایی هم در این خصوص داده شده است.
در جریان این سفر خوشبختانه نمایندگان تامالاختیار وزرا در۳۰ نقطه در مرکز استان چهارمحال و بختیاری پاسخگوی مردم بهصورت چهره به چهره هستند، همچنین وزرا در شهرستانهای دهگانه حضور پیدا میکنند و برنامههای خاصی برای احصای مشکلات و سرکشی از پروژههای نیمهتمام توسط وزرا پیشبینی شده است. جلسات متعددی را با وزرا و معاونان رئیسجمهور برگزار کردیم و باید این نوید را به مردم بدهم که اعتبارات خوبی در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا میکند، تخصیص اعتبارات سفر نقدی و صد درصدی است، همچنین در این سفر ۸۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای ایجاد اشتغال پیشبینی شده است. البته باید برای جذب اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان، ظرفیتسازی و موانع اجرای پروژهها برطرف شود و ذکر این نکته لازم است که اعتبارات مصوب سفر برابر با ۱۵ سال اعتبارات عمرانی استان است که این اعتبارات میتواند تحول خوبی را در استان ایجاد کند.
توسعه راههای ارتباطی موجب خروج چهارمحال و بختیاری از بنبست میشود، قرارگاه محرومیتزدایی امام حسن مجتبی(ع) نیز در چهار حوزه آب روستایی، راه روستایی، آبخیزداری و مسکن محرومان ورود کرده است.
مرزهای آذربایجان غربی نیازمند توجه ویژه و ملی است
ارومیه - استاندار آذربایجان غربی با اشاره به هدفگذاری ۳۰ میلیارد دلاری تجارت بین ایران و ترکیه گفت: آذربایجان غربی با توجه به اینکه تنها استان مرزی با ترکیه است، بیشترین نقش را در تحقق این برنامهریزی دارد که باید زیرساختهای آن را فراهم کنیم.
به گزارش ایلنا، محمدصادق معتمدیان گفت: یکی از اولویتهای دولت سیزدهم، توجه به مبادلات تجاری و مرزی و روانسازی فرایندهای تجاری در مرزها بوده و آذربایجان غربی نیز از مهمترین استانها در این خصوص به شمار میرود.
وی با اعلام اینکه آذربایجان غربی با وجود مرز ۹۶۷ کیلومتری با سه کشور و بهرهمندی از بیشترین پایانههای صادراتی و گمرکات و همچنین تنها مرز اختصاصی با کشور ترکیه، پیشرو در مبادلات تجاری با کشورهای همسایه به شمار میرود، خاطرنشان کرد: تنها مسیر ریلی ایران به ترکیه در آذربایجان غربی بوده و به نوعی، این استان دروازه ورودی به اروپا محسوب میشود که باید بیشتر از این ظرفیت مرزی برای توسعه استفاده کنیم.
استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به اینکه در سفر اخیر رئیسجمهور، توجه ویژهای به توسعه و مدیریت مرزی در استان شد، افزود: یکی از موضوعاتی که همواره موجب شده در مرزها ناهماهنگی داشته باشیم، عدم وجود مدیریت واحد است اما با اختیاراتی که به استانها داده شد، مدیریت مرز به استان تفویض میشود و موجب رونق این بخش خواهد شد.
معتمدیان با تأکید بر اینکه نگاه به مرز باید ملی و بینالمللی باشد، گفت: مرزهای آذربایجان غربی به طور قطع نیاز به توجه ویژه و ملی دارد و تکمیل جادههای منتهی به مرزها در راستای رونق منطقه در سفر اخیر رئیس جمهور به استان مورد توجه قرار گرفت.
وی در ادامه توجه به زیرساختهای مرزی را ضروری دانسته و افزود: در این خصوص برنامهریزیهای بسیار خوبی صورت گرفته که میتواند در رونق تجارت مرزی و استفاده بهینه از فرصت مرز بسیار مؤثر باشد.
استاندار آذربایجان غربی همچنین بر اقتصادی کردن زیرساختهای ریلی استان تأکید کرد و ادامه داد: متأسفانه ما نتوانستهایم استفاده اقتصادی از حملونقل عمومی بویژه در حوزه ریلی و هوایی داشته باشیم و همین امر زمینه استفاده کمتر از فرصتهای این بخش را موجب شده است.